کد مطلب: ۲۳۹۹۴۴

صنعت ریلی محور توسعه کشور

صنعت ریلی محور توسعه کشور

دبیر انجمن صنایع ریلی ایران گفت: صنعت ریلی محور توسعه در هر کشوری است.

هوشنگ سوهان‌گر با بیان اینکه ایران سرزمینی بسیار پهناور است، افزود: گسترش صنعت ریلی می‌تواند به پویایی اقتصادکشور در تمامی زمینه‌ها بویژه حمل بار و مسافر کمک شایان توجهی کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی همچنین با بیان اینکه صنعت ریلی صنعتی زیربنایی و سبز در دنیا شناخته می‌شود، اظهارداشت: حمل انبوه مسافر، مصرف کمتر سوخت و صرفه جویی کلان انرژی، سازگاری با محیط زیست، ایمنی بسیار بالا، آسایش و راحتی طول سفر به دلیل برخورداری از امکانات رفاهی متعدد و غیره از جمله ویژگی‌های بارزاین صنعت است.

دبیر انجمن صنایع ریلی ایران گفت: خوشبختانه کشور ظرفیت‌های بسیار خوبی از حیث سخت افزاری و نرم افزاری همچون دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و کارآمد، خطوط و تجهیزات مناسب تولید و بسیاری موارد دیگر در این حوزه برخوردار است.

وی در ادامه افزود: متاسفانه به دلیل عدم سیاست گذاری مناسب از ظرفیت کامل این کارخانجات و امکانات به نحو بایسته و شایسته مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

سوهان گر تصریح کرد: اگر یک سیاست گذاری و برنامه ریزی مدون و همینطورحمایت مناسبی از سوی دولت در این زمینه انجام گیرد بدون شک صنعت ریلی با وجود ظرفیت‌های مناسب در کشور می‌تواند افزون بر چهار برابر تولید کنونی در حوزه‌های مختلف از قبیل مترو، بار و مسافر تولید داشته باشد.

وی در ادامه یادآور شد: صنعت ریلی به دلیل دیربازده بودن سرمایه گذاری نسبت به سایر بخش اقتصادی برای رشد و شکوفایی نیاز به حمایت صددرصدی دولت‌ها دارد.

یک عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران نیز گفت: هفت صنعت رسمی ساخت واگن در کشور وجود دارد که تمامی این صنایع در دوران پس از انقلاب ایجاد شده‌اند.

محمدحسین قنبری ضمن اشاره به این جمله که توسعه ریلی در ایران مرهون انقلاب اسلامی است، افزود: خوشبختانه ایران در شرایط حاضر از ظرفیت بسیار خوبی جهت ساخت انواع و اقسام واگن و لوکوموتیو برخوردار است.

وی همچنین اظهارداشت: حمل و نقل امروزه یکی از اجزا مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود و بدلیل داشتن نقش زیربنایی تاثیر فراوانی بر فرآیند رشد اقتصادی مملکت دارد.

این عضو هیئت مدیره انجمن ریلی ایران یادآورشد: راه‌آهن در واقع مهمترین بخش حمل‌ونقل در کشورها به‌شمار می‌رود و بدون شک می‌تواند عامل تحول اقتصاد در جوامع مختلف باشد.

منبع: رادیو اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.