کد مطلب: ۳۶۱۳۴۵

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پاسخ می‌دهد:

آیا وضع بنگاه‌‌های صنعتی در سال ۹۸ بهبود می‌یابد؟

آیا وضع بنگاه‌‌های صنعتی در سال 98 بهبود می‌یابد؟

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت می‌گوید: فضای کلان کسب‌وکار بر وضعیت بنگاه‌ها اثرگذار است. چنانچه وضعیت تولید در سال 98 مطلوب باشد قطعا وضعیت بنگاه‌های صنایع کوچک هم امسال مطلوب می‌شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره وضعیت صنایع کوچک و متوسط در سال 97 به تجارت‌نیوز گفت: 43 هزار بنگاه صنعتی در شهرک‌های صنعتی در حال فعالیت هستند که حدود 97 درصد این بنگاه‌ها را واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد. همچنین حدود 22 درصد از واحدهای تولیدی در حالت رکود قرار دارند. در سال 97 توانستیم با بازسازی و نوسازی تجهیزات و برطرف‌سازی چالش‌ها حدود 1400 واحد صنعتی را به چرخه تولید باز گردانیم.

محسن صالحی‌نیا به وضعیت فعالیت بنگاه‌های صنعتی اشاره کرد و افزود: برخی بنگاه‌های صنعتی هستند که فعلا با ظرفیت نسبی مشغول کارند. حدود 20 تا 25 درصد واحدها با ظرفیت زیر 50 درصد فعالیت می‌کنند. حدود 30 درصد از واحدها نیز بین 50 تا 70 درصد مشغولند و ۱۵ درصد واحدهای تولیدی هم با ظرفیت بالای ۷۰ درصد مشغول فعالیت هستند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا وضعیت صنایع کوچک در سال 98 بهتر خواهد شد یا خیر؟ گفت: فضای کلان کسب‌وکار بر وضعیت بنگاه‌ها اثرگذار است. چنانچه وضعیت تولید در سال 98 مطلوب باشد قطعا وضعیت بنگاه‌های صنایع کوچک هم در سال 98 مطلوب می‌شود. بالعکس این موضوع هم وجود دارد. نمی‌توان صنایع بزرگ را از صنایع کوچک تفکیک کرد. امروز هر کالای صنعتی که قابلیت مصرف دارند، در فعالیت بنگاه‌ها نقش دازند. چنانچه افزایش استفاده از ظرفیت‌های تولیدی در کشور رونق بگیرد، وضعیت بنگاه‌ها نیز مطلوب خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.