کد مطلب: ۳۵۷۱۷۱

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

سال ۹۸ وضعیت بنگاه‌های صنعتی بهتر خواهد شد؟

سال 98 وضعیت بنگاه‌های صنعتی بهتر خواهد شد؟

عضو هیات نمایندگان اتاق تهران می‌گوید: چنانچه مسئولان کشور فرهنگ‌سازی جهت مصرف تولید داخلی کالاها و صادرات آن داشته باشند؛ انتظار می‌رود که سال 98 رونق بنگاه‌های تولیدی را داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نظرسنجی‌ها 30 درصد از اعضای اتاق بازرگانی تهران اظهار کرده‌اند که احتمال تعدیل نیرو تا پایان سال وجود دارد. در مجموع این پرسش مطرح می‌شود که سال 98 وضعیت بنگاه‌های تولیدی چگونه است؟

در همین زمینه عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در پاسخ به این پرسش که سال آینده چند درصد از واحدهای تولیدی تعدیل نیرو خواهند کرد؟ به تجارت‌نیوز گفت: تعدیل نیروی واحدهای صنعتی بستگی به چالش‌ها، فرصت‌ها، شرایط تولید و وضعیت بازار دارد. با توجه به اینکه نگاه مسئولان به تقویت و حمایت از تولید داخل معطوف شده، برخی بنگاه‌ها وضعیت آینده را روشن می‌بینند و به روزهای پیش رو برای توسعه تولید امید دارند.

یحیی آل‌اسحاق افزود: به هر حال تعدیل نیرو انسانی بنگاه‌ها بستگی به شرایط آنها دارد. چنانچه بنگاه‌ها شرایط لازم را نداشته باشند، به تعدیل نیروهای انسانی اقدام خواهند کرد؛ چرا که هزینه‌های تمام‌شده باید متناسب با وضعیت بازار باشد.

او تصریح کرد: چنانچه مسئولان کشور فرهنگ‌سازی جهت مصرف تولید داخلی کالاها و صادرات آن داشته باشند؛ انتظار می‌رود که سال 98 رونق بنگاه‌های تولیدی را داشته باشیم.

آل‌اسحاق در پاسخ به این پرسش که افزایش 20 درصدی حقوق کارگران چقدر محتمل است؟ اظهار کرد: واقعیت این است که قدرت خرید کارگران و کارمندان با واقعیت اقتصادی امروز تطبیق ندارد. در حالی که ارز کشور بیش از سه برابر رشد کرده این انصاف نیست که مزد کارگران ثابت یا به مقدار اندکی افزایش یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.