کد مطلب: ۳۹۶۷۹۴

مروری بر روزنامه‌های ‌چهارشنبه ۶ شهریور ماه ۱۳۹۸

جزئیاتی از طرح اقدام ملی تولید مسکن / مسکن‌سازی دولت با دعوت از بخش خصوصی!

جزئیاتی از طرح اقدام ملی تولید مسکن / مسکن‌سازی دولت با دعوت از بخش خصوصی!

روزنامه‌های امروز به طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور و آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی توسط رئيس جمهور پرداختند و لایه‌های مختلف این مسئله را تحلیل کردند. 

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه‌های امروز به طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور و آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی توسط رئيس جمهور پرداختند و لایه‌های مختلف این مسئله را تحلیل کردند.

وعده جبرانی به خانه‌ اولی‌ها

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش خود به اعطای خانه‌های این طرح به زوج‌هایی که خانه ندارند اشاره کرد و به نقل از رئیس جمهور گفت که خانه اولی‌ها در اولویت هستند.

این روزنامه نوشته است: برنامه ۲ ساله تنظیم بازار مسکن در مراسمی که روز گذشته با حضور رئیس‌جمهور برای ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی روی اراضی دولت به اجرا درآمد، اعلام شد. قرار است تا انتهای سال‌جاری عملیات اجرایی ساخت همه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی با کنترل مستقیم دولت شروع شود و تا پایان این دولت، همه واحدها تکمیل و به متقاضیان تحویل شود.

«خانه‌اولی»‌ها و به‌خصوص آن دسته از زوج‌هایی که در صندوق پس‌انداز مسکن یکم ثبت‌نام کرده‌اند، برای انتخاب این واحدها در اولویت هستند؛ به‌طوری‌که مشخصات پروژه‌های دولتی به همراه موقعیت ساخت آنها به سپرده‌گذاران صندوق یکم معرفی می‌شود. شکل عرضه شامل پیش‌فروش و فروش در زمان تکمیل خواهد بود.

از آنجا که سازنده‌های طرح ۴۰۰ هزار واحدی، از تسهیلات بدون سپرده ساخت بهره‌مند می‌شوند، پیشنهادی از جانب عوامل تصمیم‌گیر مطرح شده است مبنی‌بر اینکه «خانه‌اولی»ها علاوه‌بر وام یکم، از محل «فروش اقساطی وام ساخت» نیز بتوانند قدرت خرید خود را برای دریافت این واحدها افزایش دهند.

اگر این پیشنهاد به تصویب برسد،‌ یک کانال اعتباری برای افزایش غیرمستقیم وام خرید مسکن مختص «خانه‌اولی»‌ها به‌وجود می‌آید و در عین حال، خانه‌هایی که قرار است به سفارش دولت طی ماه‌های آینده ساخته شود، برای سازنده‌ها «ضمانت فروش» پیدا می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی

روزنامه جمهوری اسلامی به کارویژه تعریف شده برای این طرح پرداخت و اقدامات دولت در این خصوص را بیان کرد. همچنین به صحبت‌های رئیس دولت در این مراسم پرداخت که از چگونگی رابطه با امریکا اعلام وضعبت کرد.

این روزنامه نوشته است: همزمان با هفته دولت، عملیات اجرایی ساخت 110 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید مسکن در کشور به طور همزمان با دستور روحانی رئیس‌جمهور آغاز شد. رئیس‌جمهور همچنین با توضیح وزیر راه و شهرسازی و مدیران اجرای این طرح ملی در جریان روند برنامه‌ریزی‌ها و اجرای طرح در سراسر کشور قرار گرفت.

براساس گزارش مسئولان ساخت 1500 واحد مسکونی در تهرانسر، با حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری، برای 2750 نفر به طور مستقیم و 1700 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است. همچنین رئیس‌جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن در ارتباط ویدیو کنفرانسی با استانداران خراسان رضوی، اصفهان، هرمزگان، خراسان جنوبی و چهارمحال و بختیاری ضمن استماع گزارش مسئولان اجرایی استان، فرمان آغاز عملیات اجرایی این طرح را در استان‌های کشور صادر کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رابطه ایران و آمریکا زمانی شاهد تحول مثبت خواهد بود که آمریکایی‌ها دست از تحریم بردارند و بر روی این مسیر غلط خود، خط بطلان بکشند، گفت: کلید تحولات مثبت در روابط دو کشور، در اختیار واشنگتن است تا در منطقه از امنیت برخوردار باشند و بتوانند با کشورهای منطقه روابط بهتری برقرار کنند.

روحانی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه ایران سلاح اتمی نسازد و این گفته ناصحیحی است، ادامه داد: ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، چرا که اراده و دکترین نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف بوده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: این سیاست ما نه بخاطر اخم و سخنان شما، بلکه به دلیل اعتقاد، اخلاقیات تصمیمات امنیت ملی و فتوای رهبر انقلاب است.

وی با تاکید بر اینکه تا اولین قدم ازسوی شما که همان رفع تحریم‌های غلط و ظالمانه علیه ملت ایران است، برداشته نشود، این قفل باز نخواهد شد، گفت: در برابر ملت بزرگ ایران، سر تعظیم فرود آورید و در نتیجه شرایط عوض می‌شود چرا که دولت دوازدهم براساس منافع ملی حرکت می‌کند و ما مرد مذاکره بوده و هستیم و تمام جهان به این مهم اذعان دارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تداوم مذاکرات دولت جمهوری اسلامی ایران با 5 قدرت دیگر جهانی، ادامه داد: راه ما روشن است که اگر به تعهدات خود برگردند ما هم باز خواهیم گشت و به دنبال حل مسائل و مشکلات از راه معقول هستیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ما به دنبال عکس گرفتن نیستیم، تصریح کرد: اگر کسی تنها به دنبال عکس گرفتن با حسن روحانی باشد، این امکان‌نپذیر نیست، مگر آنکه از تمام تحریم‌های ظالمانه دست بردارند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند که در این صورت شرایط عوض خواهد شد.

رونمایی از «اقدام ملی مسکن»

روزنامه خراسان هم به این مسئله پرداخته است و جزئیاتی در خصوص این طرح منتشر کرده است.

این روزنامه نوشته است: مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن به تعداد 110 هزار واحد در 31 استان کشور با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری‌های مهر، تسنیم و فارس در این زمینه، وزیر راه با بیان این که این طرح سه نوع تولید مسکن برای بافت‌های فرسوده، کلان‌شهرها و شهرهای جدید را پوشش می‌دهد، افزود: هدف وزارت راه و شهرسازی ساخت سالانه ۷۰۰ هزار مسکن جدید است و با این کار امید به خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ به ۱۰ سال و در شهرهای کوچک به سه سال کاهش می‌یابد.

محمد اسلامی این خبر را نیز به متقاضیان تسهیلات صندوق مسکن یکم داد که قرار است با تفاهم‌نامه‌ای که با بانک مسکن امضا می‌شود، صندوق پس‌انداز یکم به طرح تولید اقدام ملی متصل شود. بدین ترتیب کسانی که در این صندوق پس‌انداز یکم پس‌انداز دارند و حساب باز کرده‌اند خواهند توانست از این تسهیلات برای ساخت مسکن استفاده کنند.

وی از ساخت در مجموع 400 هزار واحد مسکونی در دو سال در قالب طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: تاکنون ساخت ۱۶۷ هزار واحد از نهضت خانه‌سازی آغاز شده است.

روزنامه ایران هم در خبری کوتاه به این مراسم پرداخته و تیتر زده است: «دعوت از بخش خصوصی برای ساخت مسکن»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • الناز جعفری

    با سلام دوست دارم خونه دار شم لطفا رسیدگی کنین ممنون

  • ناشناس

    اقا ما ثبت نام کردیم و کد رهگیری هم دارم ولی من چه زمانی باید سی میلیون رو واریز کنم با کجا طرفم و چه مدارکی باید به کجا ببرم خبری نیست،چطور باید پیگیری کرد

    • ناشناس

      سلام چطور ثبت نام کردین

    • ناشناس

      سایت چی؟؟

  • آذری فرامرزی

    تبریزخیابان جلالیه

  • آذری فرامرزی

    تبزیز خیابان جلالیه

  • مجتبی

    چند متری هستش

  • ناشناس

    درباره این خبر نظری دارید؟ بنویسید…چتوری ثبت نام کنیم

  • شیخ

    تو رو قران بداد مردم برسید خیلیها مستاجر هستند شاید مبلغ اولیه چهل ملیون داشته باشند بعدش ندارند از کجا بیاورند تورو قران برای اخرتتون کاری کنید لااقل بجای صد ملیون وام دویست ملیون وام بدهید سودش بشه 25 درصد ارزش خونه دار شدن رو داره به ولله ملت حاضرن قسط بدن نون شب نخورند ولی خونه دار بشن بابا باهاشون کنار بیاید از صد مکه وهزاران هزار بار نماز بهتر است

  • سیدحمید سعادتی نژاد

    سلام من که هیچی ندارم باید برم بمیرم چون پول ندارم بگذار م بانگ من کارگربایدچکارکنم

  • ناشناس

    من نمی دونم چطوری ثبت نام کنم

  • میلاد

    اقاکجابایدثبت نام کنم مستاجرم کمکم کنید