کد مطلب: ۱۲۹۸۲۸

طرح جامع مالیاتی اصناف تا چند هفته دیگر عملیاتی می‌شود

طرح جامع مالیاتی اصناف تا چند هفته دیگر عملیاتی می‌شود

رئیس اتاق اصناف ایران از عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی اصناف کشور ظرف چند هفته آینده خبر داد. علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز، با اشاره به ضرورت پیاده‌سازی طرح شفافیت مالیاتی گفت: اصناف کشور نسبت به شفافیت مالیاتی و تحقق آن بسیار راغب است، چراکه اجرای کامل آن منجر به تامین منافع صنوف

رئیس اتاق اصناف ایران از عملیاتی شدن طرح جامع مالیاتی اصناف کشور ظرف چند هفته آینده خبر داد.

علی فاضلی در گفتگو با خبرنگار تجارت‌نیوز، با اشاره به ضرورت پیاده‌سازی طرح شفافیت مالیاتی گفت: اصناف کشور نسبت به شفافیت مالیاتی و تحقق آن بسیار راغب است، چراکه اجرای کامل آن منجر به تامین منافع صنوف مختلف به‌ویژه بنگاه‌های تولیدی در میان‌مدت و بلندمدت می‌شود.

وی افزود: البته اجرایی شدن شفافیت مالیاتی باید از طریق ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی و اجرایی، و نیز تغییر نگاه برخی از نیروی انسانی سازمان امور مالیاتی عملیاتی شود.

فاضلی با بیان اینکه در بحث شفافیت مالیاتی، برخی اصناف را متهم به این می‌کنند که نمی‌خواهند شفافیتی در این زمینه صورت گیرد، اظهار داشت: این عده بر این نظر هستند که شفافیت مالیاتی اصناف با نصب صندوق‌های فروشگاهی می‌تواند محقق شود که اصناف مخالف آن هستند.

وی ادامه داد: برخلاف دیدگاه این افراد، اصناف آمادگی کامل دارد تا نسبت به نصب صندوق‌های فروشگاهی اقدام کند، ولی برای اجرای این طرح می‌بایست ابتدا آیین‌نامه اجرایی صندوق برای نصب نوشته شود و سپس زیرساخت‌های لازم، به ویژه در بخش آموزش فراهم شود.

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر اینکه صنوف کشور به‌هیچ‌وجه مخالف شفافیت مالیاتی نیستند، تصریح کرد: باید به منظور تقویت بنگاه‌ها و صنوف تولیدی که نقش ایجاد اشتغال و ثروت را در کشور برعهده دارند، در قانونِ شفافیت مالیاتی، سیاست‌های تشویقی درنظر گرفت.

وی افزود: همچنین، شفافیت مالیاتی می‌بایست با تغییر نگاه سازمان مالیاتی نیز همراه شود، چراکه نمی‌توان در شرایط رکود هم‌چنان نسبت به افزایش n مقدار به مالیات سالیانه اصناف مُصر بود و انتظارِ دریافت آن را داشت.

رئیس اتاق اصناف ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر 650 هزار بنگاه تولیدی در سراسر کشور مشغول به فعالیت است، خبر داد که، ظرف چند هفته آینده، طرح جامع مالیاتی اتاق اصناف ایران عملیاتی می‌شود و سپس به دولت دوازدهم ارائه خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.