کد مطلب: ۵۶۳۳۶۹

جزئیات حمایت از سهامداران خرد/چه کسانی سود تضمینی می‌گیرند؟

جزئیات حمایت از سهامداران خرد/چه کسانی سود تضمینی می‌گیرند؟

یک ماه دیگر سالگرد شروع سقوط سنگین شاخص بورس می‌شود. مرداد ماه سال گذشته شاخص بورس تا ۲٫۱ میلیون واحد هم صعود کرد اما ناگهان روند ریزشی آن شروع شد.در این میان خیلی از سهامداران به شدت متضرر شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخصی که تا ۲٫۱ میلیون واحد رفته بود اکنون در کانال ۱٫۳ میلیون واحد است و حتی تا ۱٫۱ میلیون واحد هم ریزش را تجربه کرد. در این میان وضعیت پرتفوی خیلی از سهامداران حتی بدتر از شاخص کل است. به همین دلیل در این یک سال در مقاطع زمانی مختلف تعدادی از سهامداران نسبت به دخالت‌های دولت و تصمیمات ناگهانی برای بورس اعتراض کردند و این نوع رفتارها را عاملی برای ریزش شاخص می‌دانستند.

در این وضعیت سازمان بورس برای حمایت از سهامداران خرد طرحی را مطرح کرد که اکنون رئیس این سازمان جزئیاتی از آن را اعلام کرده است.

محمدعلی دهقان دهنوی گفته است: طرحی حمایتی را اسفند ماه سال گذشته به مرحله اجرا رساندیم مبنی بر اینکه کسانی که تا اردیبهشت ۱۴۰۱ پرتفوی خود را حفظ کنند، می‌توانند از تضمین سود ۲۵ درصدی استفاده کنند.

با این حال به نظر می‌رسد از این طرح استقبال چندانی نشده است. علت چیست؟

رئیس سازمان بورس درباره عدم استقبال سهامداران از این طرح تا به امروز، گفت: کاهش استقبال از این طرح به این دلیل بوده که بسیاری از این افراد جزو خریداران عرضه اولیه‌ها هستند. به جز چند عرضه ‌اولیه، مابقی هیچ‌ کدام به کمتر از قیمت عرضه نرسیده‌اند. بنابراین کسانی که در عرضه اولیه شرکت کرده بودند و سودهای بسیار خوبی هم داشتند، عملا در حال حاضر در سود هستند و از سوی دیگر بسیاری از سهامداران این عرضه اولیه‌ها را با نگاه سرمایه‌گذاری بلندمدت خریداری کردند بنابراین این دست از سهامداران هم به سراغ این برنامه‌های حمایتی نمی‌روند. با این حال، این اقدام حمایتی از سوی سازمان بورس انجام شده و سهامدارانی که مایل بودند از آن استفاده کردند.

آخرین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کدوم ۲۵ درصد سود.پالایشو تو ۱۰ تومن تپوندن به مردم.الان چنده؟ کجا ۲۵ درصد سود داده؟

  • حسن

    والا ما که نفهمیدیم چی گفت و چی شد؟؟!!
    میگه سهامدارانی که مایل بودند از آن استفاده کردند مگه تا اردیبهشت سال دیگه نیست چطور الان ازش استفاده کردند؟
    بعدش یکی نیست توضیح بده دقیقا باید چیکار کرد برا استفاده از این قانون؟
    هبه پالایشی هم دروغ بود

    • مریم

      حسن آقا تیتر های تجارت نیوز اکثرا گنگ هست .
      البته فکر میکنم این طرح دولت خوب بوده ولی مردم دیگر به این دولت و حرف هاش اعتماد ندارند

  • ناشناس

    سهام خزرو ۳۷۰۰ خریدم ، ۵ ماه که تو صف فروش قفل بود ، الان هم که با کشف قیمت باز شده با ۴۳ درصد منفی شده ۲۰۰۰ تومان ، این ضرری که به ما خورده به چه صورت جبران میشه ؟ با ۲۵ درصد ؟

  • ناشناس

    بهترین حمایت این هست که کسانی که بعد از ریزش شدید بورس به اندازه هر ماهی که سهام خود را نگه داشتند بابت زیان ناشی از ریزش بورس بخشی از سهام شرکت های دولتی به آنها تعلق گیرد.

  • ناشناس

    برای استفاده از این طرح کار خاصی باید انجام بدیم یا فقط همین که پورتفوی رو تا اون زمان مقرر حفظ کنیم کافیه؟؟

  • ناشناس

    خیلی گنگ حرف زده،منظورش اینه که تا اونموقع ۲۵درصد رشد میکنه از قیمت الانش،یا اینکه نسبت به قیمتی ک در سقف تاریخی داشته ۲۵درصد رشد خواهد داشت تا اون موقع؟؟؟

  • ناشناس

    چقدر بده که دروغ و ریا و فریب گریبانگیر غالب مسولین ما بخصوص دولتمردان و روسای بورسی شده!!
    خب نمیتونید وعده هم ندبد.ما دیگه عادت کردیم ولی شماها به هوش باشید که این دنیا دار فانی هست و برودی لایدپاسخگوی این بی عدالتیها در پیشگاه ااهی باشید.اونجا دادمانرا خواهیم ستاند.

  • ناشناس

    مهمترین حامی سهام هرشرکتی در دنیا صاحب و سهامداران اصلی اون شرکت هستند که از سهام و اعتبار شرکت و خودشون و نیز از سهامداران خرد حمایت کنند که تو بورس اینجا اصلا حرفش هم زده نمیشه سهامدار اصلی شرکت که یا نمیدونه و خودش را زده به اون راه سهامداران خرد هم که مثل همیشه آگاهی کافی ندارند فکر میکنند قیمت سهام رو سازمان بورس تعیین میکنه یا باید تعیین کنه

  • ناشناس

    دروغ از این بالاتر اردیبهشت ۱۴۰۰ یهو شد ۱۴۰۱ یعنی تو دو سال ۲۵ درصد یعنی نصف سود بانکی تو سرشون بخوره این سود.باید ب وعدشون عمل کنن یعنی همین ۱۴۰۰ سود ما را بدن دروغگوها

  • ناشناس

    دوستان به من داده نشد آخه الانم میگن باید اوراق میخریدی من دارم سکته میکنم چیکار کنم ای خدا