کد مطلب: ۶۲۲۷۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حذف قطعی مصوبه خرید سربازی

حذف قطعی مصوبه خرید سربازی

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از لغو و حذف قطعی مصوبه خرید سربازی خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آیا طرح خرید سربازی منتفی شد؟

دقایقی پیش سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ از لغو و حذف قطعی مصوبه خرید سربازی خبر داد.

رحیم زارع در توضیح جلسه عصر امروز کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ گفت: کمیسیون تلفیق مصوبه قبلی خود درباره خرید سربازی را ملغی کرد.

وی افزود: کمیسیون تلفیق به جای خرید سربازی تصویب کرد که مشمولان سرباز متاهل با ۳۰ سال سن و دارای دو فرزند به صورت رایگان کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.

به نقل از ایسنا ، کمیسیون تلفیق چند روز گذشته مصوبه ای برای خدمت سربازی داشت که به موجب آن قرار بود دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی و کمتر از آن با پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان، دارندگان مدرک تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد با پرداخت مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و دارندگان مدرک پزشکی عمومی و دکترای تخصصی و بالاتر از آن در تمامی رشته ها با پرداخت مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان به حساب خزانه کل کشور قادر به خرید سربازی خود شوند.

البته کمیسیون تلفیق چند روز قبل هم شرایط خرید سربازی مشمولان خارج از کشور را نیز تعیین کرد و به کسانی که پنج سال از زمان فراخوانشان به خدمت گذشته باشد، اجازه داد با پرداخت ۱۵ هزار یورو نسبت به خرید سربازی اقدام کنند.

ستاد کل مخالف است

آن‌طور که یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه اعلام کرده، ستاد کل نیروهای مسلح با این مصوبه مخالف است. شهریار حیدری گفته است: «ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرده بود با این موضوع موافقت نشود، دلیل مخالفت‌شان هم این است که هم به سرباز نیاز دارند، هم نگرانند این مصوبه مشوقی برای زیادشدن تقاضای خرید سربازی باشد».

این همان موضعی است که «امیر غلامرضا رحیمی‌پور» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح هم ابتدای امسال اعلام کرده و با اشاره به تجربه قانون قبلی خرید سربازی گفته بود: «در زمان تصویب قانون قبلی خرید خدمت گفته بودند که منجر به کاهش تعداد مشمولان غایب می‌شود اما درعمل دیدیم که تعداد غایبان طی سه سال، دوبرابر شد، به همین دلیل هیچ برنامه‌ای در این خصوص نداریم».

غلامرضا رحیمی ‌پور بر این موضوع هم تاکید کرده بود که: «هیچ برنامه‌ای برای بخشودگی سربازان غایب وجود ندارد، معنی هم ندارد که یک عده با پرداخت پول به سربازی نروند و عده دیگر به سربازی بروند».

متاهلین با دو فرزند کارت معافیت سربازی دریافت می‌کنند

نایب رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از مصوبه این کمیسیون برای دریافت کارت معافیت مشمولین متاهل دارای ۳۰ سال سن و دارای حداقل دو فرزندخبر داد.

محسن دهنوی در مطلبی در صفحه توییتر خود با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق نوشت:

«به منظور رعایت عدالت و حرکت به ⁧‫سربازی حرفه‌ای‬⁩ در کمیسیون تلفیق پیشنهاد دادم تا فرآیند و ارقام خرید سربازی، اصلاح اساسی شود.
‏لذا مشمولین متاهل دارای ۳۰ سال سن و حداقل ۲ فرزند، کارت معافیت به صورت رایگان دریافت خواهند کرد.»

آخرین اخبار جامعه تجارت‌نیوز را از صفحه جامعه تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    سلام خوبید الان که لج کردید پس بمونید کسی نمیاد سربازی ۳۰تا۴۰سال به دردتون نمی خوره همون د۰سال غیبت باشه یا کلان ازقبل ثبت نام کرده ولی پولی نداده قانونی بزارید که بتونیم بخریم لج کردن دیگه چیه

  • محمدرضا

    دست طراحش درد نکنه این جوری مشکل خیلی ها حل میشه هرکس هم یکی یا بچه ای نداره انشالله به زودی بچه دار میشه معاف میشه

  • ناشناس

    باسلام من45سالمه یه بچه دارم براثر تصادفی که کردممهره کمرم شکست وجراحی کردند پلاتین کار گزاشتند دکتر گفت که دیگه بچه دار نمیشم حالا طراح این طرح بفرمایند من مستاجر بیکار چکار باید بکنم همه عمرم نه بیمه دارم نه گواهی نامه بجز یارانه احمدی نژاد بخدا یک ریال درامد ندارم فکری به حال ما بدبختها هم بکنید اشتباه نکردیم که پول نداریم

    • ناشناس

      داداش تو که کمرت آسیب دیده،معاف میشی! نیاز به خرید سربازی نداری!!!!

  • محسن

    سلام برادر من44سالمه از قشر ضعیف هم هستم چون اردواج کرده بودم یه بچه هم دارم مستاجر هم هستم کارگر میدان هستم ماهی زیاد ببرند سرکار ده رور میرم کارگری پول قبض ها اجاره خونه بخدا ماهی دوبار غذای گرم نمیتونیم تهیه کنیم نون پنیرهم به زور تهیه میکنیم حالا شما بگید من بدبخت چکار باید بکنم خدمت هم برم زنم ترکم میکنه تورو به روح عزیزانتان به فکر ماهم باشید ما هم اهل این خاکیم تشکر

  • ناشناس

    خداوکیلی مبلغ کی گزاشتید برای خرید سربازی کاملا خوب است وفقط شما باید یه تغیر ایجاد کنید اون مبلغ را بکنید ریال

  • ناشناس

    خدا خیرت بده

  • ناشناس

    هر طرحی که فقط عده‌ای را در نظر بگیرد طرح خوبی نمی باشد. راه حل: ابتدا همه مشمولان بالای ۲۸ سال سن را معاف کنید تا با ازدواج کردن و صاحب فرزند شدن کشور را از پیری نجات دهند. دوم:مدت خدمت سربازی را برای مشمولان ۲۷ سال به پایین شش ماهه کنید. حتی یک غایب هم نخواهید داشت. سوم عزیزانی که به خدمت سربازی رفته اند برای تشویق یک سال بیمه اضافه کنید و یا اولویت در استخدام ها . تا حقشان ضایع نشود.

  • ناشناس

    انصاف نیست قانون مساوی جوانان مزد هم باید معاف بشن چون خرج خانواده میدن مگه میشه کسی پول داشت به فکر سربازی باشه لاقل تحقیق کنید وبه اندازه پول هرکس کارمعافیت بدید شاید جوانی به دلیل نداشتن پول ازدواج نکرده چرا هم حق دوفرزندی ها باشه حق همه هست پس ناعادلانه خوب نیست

  • ناشناس

    آقا تو رفتی سربازی به کسی چه ربطی داره لابد الآنم سر کار هستی اگر هم نیستی از بی لیاقتی خودته کسایی که 40سال سن دارن و زن و دوتا بچه دارن اگه برن سربازی کی به خانواده اونا رسیدگی می‌کنه الآنم براشون مهم نیست چون اینقدر بدبختی دارن دیگه نمیتونن به اینم فکرکنن

  • ناشناس

    سن۳۰سال به بالاروتصویب کنیدبادوفرزنده لاعقل دهه۶۰تابتونن معاف شن یک سال اعلام کنیدسن ۳۰سال بالابادوفرزندبتونن کارت معافیت بگیرن تشکر