کد مطلب: ۵۹۷۸۳۰

چند نفر در مسکن ملی در اصفهان ثبت‌نام کردند؟

چند نفر در مسکن ملی در اصفهان ثبت‌نام کردند؟

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اعلام اینکه ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ادامه دارد، گفت: از ۲۸ ماه مهر تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر برای مسکن ملی در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت‌نام کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امیر زاغیان، معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: از ۲۸ مهرماه که ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد تا کنون بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر برای استان اصفهان در سامانه saman.mrud.ir ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه نام نویسی در این طرح تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۰ تمدید شده است، گفت: متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن می‌توانند در هر ساعت از شبانه‌روز از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی مسکن اقدام به ثبت نام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر ثبت‌نام برای ۴۳ شهر استان شامل فولادشهر، بهارستان، مجلسی، شاهین‌شهر، شهرضا، کاشان، اردستان، اژیه، انارک، برزک، تودشک، تیران، جندق، حسن‌آباد، خوانسار، خور، داران، دهق، زواره، سده لنجان، علویجه، فرخی، فریدونشهر، گلپایگان، مهاباد، میمه، نصرآباد، نوش آباد، نیاسر، هرند، ورزنه، وزوان، کمه، کوهپایه، آران وبیدگل، ایمانشهر، باغ بهادران، بویین ومیاندشت، طالخونچه، فلاورجان، قهدریجان، گلدشت و نطنز انجام می‌شود.

وی گفت: برای متقاضیان تعدادی از شهرها در شهر مجاور تأمین زمین انجام‌شده و متقاضیان ساکن در شهرهای مبارکه، طالخونچه و تمامی شهرهای استان اصفهان می‌توانند برای شهر جدید مجلسی اقدام به ثبت‌نام کنند.

زاغیان بابیان اینکه متقاضیان ساکن در شهرهای شهرستان اصفهان می‌توانند در سه شهر جدید بهارستان، فولادشهر و مجلسی ثبت‌نام کنند، افزود: متقاضیان ساکن در شهر گوگد می‌توانند برای گلپایگان ثبت‌نام کرده و برای متقاضیان ساکن در شهرهای شهرستان‌های لنجان، نجف‌آباد، فلاورجان، خمینی‌شهر امکان ثبت‌نام در شهر جدید فولادشهر فراهم‌شده است.

وی یادآور شد: متقاضیان این امکان را دارند تا در مهلت تعیین شده با دارا بودن چهار شرط فرم سبز، نداشتن ملک خصوصی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن و داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضای مسکن نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان، گفت: در حال حاضر ۵ گروه شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال، افراد دارای معلولیت جسمی و حرکتی بالای ۲۰ سال، نخبگان علمی، مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص بدون داشتن شرط تاهل می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند همچنین، قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است.

وی در خصوص تسهیلات این طرح گفت: با توجه به اینکه پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات مسکن نهضت ملی در شهرهای مختلف به تصویب شورای پول و اعتبار رسیده است بر این اساس، متقاضیان مسکن در کلانشهر اصفهان ۴۰۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.