کد مطلب: ۲۶۵۷۶۹

رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد:

طرح ۴۰۰۰ پرونده مهریه در کرمان

طرح ۴۰۰۰ پرونده مهریه در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: ۴ هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده‌ها مجددا درخواست اعسار داده می‌شود و حجم کار چند برابر می‌شود.

یداله موحد در نشست اعضای شورای معاونین دادگستری استان با سرپرست استانداری کرمان با اشاره به تاثیر عملکرد سیستم اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی افزود: ۴ هزار پرونده مطالبه مهریه با موضوع سکه در اجرای احکام سراسر استان موجود است و با توجه به وضعیت گرانی سکه، در پرونده‌ها مجددا درخواست اعسار داده می‌شود و حجم کار چند برابر می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به حجم بالای دعاوی دستگاه‌های اجرایی علیه مردم و مردم علیه دولت بیان کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۷۵۰ پرونده در زمینه اراضی دولتی مطرح شده بود.

وی با تاکید بر تاثیرات مستقیم عملکرد دستگاه اجرایی بر عملکرد دستگاه قضایی به ویژه در فعالیت‌های اقتصادی دولت افزود: با توجه به تاثیرات متقابل مثبت و منفی عملکردهای دستگاه قضایی و اجرایی بر یکدیگر، باید بیش از گذشته مشارکت و همکاری داشت تا کاهش مراجعات و پرونده‌ها به سیستم قضایی را شاهد باشیم.

موحد گفت: به طور متوسط روزانه ۲۸ هزار نفر در سراسر استان کرمان تحت عناوین مختلف (شاهد، وکیل، دریافت گواهی سوءپیشینه و …) به سیستم قضایی مراجعه می‌کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در دستگاه قضایی استان کرمان سالانه ۷۰۰ هزار پرونده رسیدگی می‌شود و در خطاهایی که وجود دارد، دادگاه تجدیدنظر را داریم و نباید با درصدی خطا، دستگاه قضا را زیر سوال برد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی باید عملکردهای دستگاه قضایی را واقع بینانه ببینند، افزود: آنچه که اهمیت دارد دستگاه قضایی کشور است و شخص مطرح نیست و باید منفعت و مصالح اصلی را مدنظر قرار داد.

موحد در پایان با اشاره به ارتقا وضعیت امنیتی استان کرمان اظهار کرد: امنیت کار مشترک دستگاه قضا و اجرایی است که یکی از ارکان اساسی شورای تامین، مسوولان قضایی هستند و باید برای ارتقا امنیت استان بیش از پیش همکاری داشت.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.