کد مطلب: ۲۹۸۸۵۹

نقدینگی از ۱۶۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد

نقدینگی از 1600 هزار میلیارد تومان عبور کرد

آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد نقدینگی در پایان تیر ماه سال 1397 به 1602 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میزان رشد آن 3.2 درصد کاهش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، طبق جدیدترین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی میزان نقدینگی از 1600 هزار میلیارد تومان گذشت.

آخرین آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد نقدینگی در پایان تیر ماه سال 1397 با رشد 20.1 درصدی نسبت به تیر ماه سال 1396 به 1602 هزار میلیارد تومان افزایش یافته که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته میزان رشد آن 3.2 درصد کاهش داشته است.

طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری نقدینگی به میزان 72 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بررسی آمار نشان می‌دهد رشد پول در مقایسه با رشد شبه‌پول طی چهار ماهه ابتدایی سال جاری 6.5 درصد بیشتر و معادل 10.4 درصد بوده است.

بیشتر بودن رشد پول در مقایسه با شبه ‌پول طی دوره مذکور در حالی رخ داده که بررسی‌ها نشان می‌دهد این روند برقرار نیست و به طور معمول نرخ رشد پول از نرخ رشد شبه ‌پول کمتر است.

در خرداد و تیر ماه سال جاری رشد پول از شبه‌پول بیشتر بوده که علت آن می‌تواند ناشی از خارج شدن پول افراد از بانک‌ها ( از نوع پایان دادن به حساب‌های بلندمدت) باشد.

مقایسه روند نقدینگی طی هفت سال اخیر نشان می‌دهد که بیشترین میزان رشد نقدینگی در سال 1392 رخ داده که نقدینگی در این سال نسبت به سال 1391 بیش از 38 درصد رشد داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.