کد مطلب: ۱۳۲۹۳۳

عربستان ۴۰ میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند

عربستان 40 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌کند

عربستان سعودی قصد دارد در تاسیسات زیربنایی آمریکا، 40 میلارد دلار سرمایه‌گذاری کند. این میزان از سرمایه‌گذاری در تاریخ روابط این دو کشور بی‌سابقه بوده است.

به گفته آگاهان و به نقل از بلومبرگ، صندوق ذخیره ارزی عربستان سعودی قصد سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری را در تاسیسات زیربنایی آمریکا دارد.

وزارت دارایی عربستان سعودی هیچ اظهار نظری درباره این گزارش نکرده است. جزئیات این توافق احتمالا در سفر هفته آینده دونالد ترامپ به عربستان سعودی اعلام خواهد شد.

پس از سرد شدن روابط عربستان سعودی و آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری اوباما، این کشور همواره درصدد تقویت روابط خود با دولت جدید آمریکا بوده است.

گفتنی است، معاون ولیعهد عربستان سعودی، در ماه مارس به دیدار دونالد ترامپ در کاخ سفید رفته بود. به گفته یک مقام کاخ سفید، برنامه‌ریزی برای این قرارداد در آن زمان انجام شده است و داماد ترامپ و یکی از مشاوران او، نقش مهمی در طراحی این قرارداد داشته‌اند.

در این جلسه، دونالد ترامپ حمایت خود را برای توسعه برنامه‌های زیربنایی، صنعت، انرژی و فناوری با مشارکت عربستان سعودی اعلام کرد.

ترامپ اولین سفر خارجی خود را در 19 ماه می انجام خواهد داد. او پیش از سفر به اروپا، به عربستان سعودی و اورشلیم می‌رود.

رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر اعلام کرده بود، قصد دارد 1 تریلیون دلار در تاسیسات زیرساختی آمریکا سرمایه‌گذاری کند که 200 میلیارد آن از طریق مالیات‌دهنده‌ها و باقی از بخش خصوصی تامین خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.