کد مطلب: ۴۸۲۱۳۸

پالایشگاه ستاره خلیج فارس در یک قدمی ورود به بازار سرمایه

پالایشگاه ستاره خلیج فارس در یک قدمی ورود به بازار سرمایه

محمدعلی دادور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص رونده پرونده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمدعلی دادور، مدیر عامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس در خصوص رونده پرونده این پالایشگاه برای ورود به بازار سرمایه به بورس 24 گفت:

ستاره خلیج فارس روزانه۴۲۰ هزار بشکه میعانات گازی را پالایش می کند و برنامه رسیدن به پالایش روزانه تا ۵۴۰ هزار بشکه را نیز در برنامه دارد.

نکته مهم اینجاست که حجم زیادی معادل ۴میلیارد و ۵۰۰ میلیون یورو وام ارزی برای ساخت این مجموعه گرفته شده که تا حدودی ساختار مالی شرکت را تحت تاثیر قرار می دهد.

با توجه به افزایش نرخ تسعیر ارز، بدهی سنگینی معادل ۸۰ هزار میلیارد تومان میزان تسعیر وام مزبور به ریال خواهد بود که در حال حاضر با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم بازپرداخت این تسهیلات را به صورت ریالی نماییم که هنوز سازو کار ریالی شدن این وام های ارزی نهایی نشده و پیگیر این موضوع هستیم.

با توجه به این که این شرکت به زودی وارد بورس می شود، پیش فرض های اولیه برای ورود به بازار وجود دارد که مهمترین آن تبدیل بدهی های ارزی به ریالی است.

به زودی جلساتی در بورس خواهیم داشت تا با ارائه مدارک و شفافیت های لازم مقدمات ورود به بازار فراهم شود. امیدواریم با همکاری نهادهای ذیربط و مساعدت های بانک مرکزی و رفع موانع این پالایشگاه، سهامی را وارد بازار کنیم که سهامداران بدون هیچ مشکل و ابهامی خریداری کرده و از سود و منفعت آن بهره مند شوند.

زمان ورود به بازار در گرو همکاری مسئولان و سازمان بورس است و در خوشببینانه ترین حالت تا حدود یک ماه و نیم آینده خواهد بود.

این پالایشگاه با تلاش های شبانه روزی بسیاری از مدیران در پالایش و پخش و وزارت نفت و … به این میزان تولید رسیده است و آورده خوبی برای این کشور دارد و تبدیل ارز آن به ریال برای کشور قابل توجیه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    در مورد نقدینگی لازم کسی اطلاعی داره؟

    • کاوه

      شاید نزدیک پنج میلیون تومان

    • محسن

      ول کن تو را بخدا ، همین سهامی که خریدیم توش ماندیم از فکرش بیا بیرون بزار همین بچه بی پدر و مادری که کرفتیم بزرگش کنیم تا بعد.

    • محسن

      بدو بریم بخریم با کجا با این شتابان ما ایرانیان زود جو گیر و هیجانی میشویم باید با خودمان تمرین کنیم ببخشید این هیجان اشتباه است ما از همین جا ضرر خواهیم کرد چون ما عاشق صف خرید هستیم حالا میخواد ضرر داشته باشد میخواهد استفاده عجله در هر کاری خوب نیست این تجربه ۵۸سال زندگی است.در کل ما را ببخشید عزیز

    • ناشناس

      من هم تجربه ۵۵ سال زندگی را میگویم نه صف خرید سهام بی ارزش نه صف فروش سهام اررشمند

    • رضا

      ۵میلیون تومن

  • حسین

    باید درباره سرنوشت این بدهی خیلی شفاف به مردم اطلاع رسانی بشه که موقع عرضه بتونن تصمیم درستی بگیرن

  • محمد

    قابل توجه سهامداران تاپیکو

    • مسعود

      چ ارتباطی ب تاپیکو داره داداشش

    • ناشناس

      سهامدار عمده ستاره خلیج فارس تاپیکو است دیگه

  • ناشناس

    ماشاله قدم

  • ناشناس

    فعلآ که با این اوضاع فقط میخوان ببینید که بازار سبزه .یه سهم رو چند روز مثبت میکنن چند روز منفی‌..در روزهای منفی پایانی پر میشه در روزهای مثبت پایانی بالا نمیاد در آخر هفته سهم بشتر روزها سبز بوده ولی دو یا سه درصد شاید مثبت خورده‌..با این اوضاع سهمهایی که بالای ۶۰ درصد افت داشتن‌تا آخر سال‌ممکنه ۳۰ درصدش رو جبران کنه ‌‌البته شاااااید‌.بخصوص سیمانیها وساخت ماشین آلات و چند سهم دیگر‌…یعنی دولت استاااااد درمراحل پیچوندن ملت است‌..

    • نادر

      آفرین بر شما ، با شما هم عقیده هستم اینها در باره ملت چی فکر میکنند . احمق ترین افراد کسانی هستند که خود را از دیگران با عقل تر و آگاه تر میدانند .چون از همین جا آنها ضربه خواهند خورد.

    • ناشناس

      دقیقابعضی از سهم ها با اینکه چند روزه مدام مثبت میخورهاما جبران ضرر اصلا میگی تکون نمیخوره خصوصاخودرو….!

  • دا دا

    سلامتازه بعد از یک ماه و نیم یهو میبینی سروکله بابای ستاره پیدا میشه میگه دخترم میخواد هنوز درس بخونه نمیدمش به بورساقایون کلی بدهی بالا اوردن حالا میخوان با پول مردم هم صافش کنن بازم کلی اما اگر دارن میارن توش.این اگه سود بده بودش مطمن باشید اصلا اسمش رو هم نمیوردن که بیارنش تو بورس.یه جوری بین خودشونسودش رو تقص میکردن

  • ناشناس

    تورا بخدا قسم سهام ستاره خلیج فارس را در این مقطع که دارد بورس جان میگیرد عرضه نکنید . بیچاره شدیم انقدر سهامهایمان منفی شد . بگذارید بازار سهام ۱۰ روز جان بگیرد بعدا عرضه کنید. فعلا بالای ۵۰ درصد منفی داریم از اصل پولهایمان دست نگهدارید.

  • جواد

    الان عرضه خلیج فارس ۱۰۰ درصد بد هست چون مردم هنوز اعتماد نکردن و چیزی معلوم نیست و خیلیا پول کشیدن بیرون باید ببینن بازار مثبته که بیان تازه عرصه اولیه کم ریسک بخرن بعضی ها هم تا یک ماه پولشون توی دارا دوم هست از اون ورم مردم بخوان بخرن سهام میفروشن صف فروش میشه خواهشا لطفا بزارید بازار جون بگیره تازه داره خوب میشه نزدیک یا بعد انتخابات امریکا عرضه کنید

  • ناشناس

    طلا بصورت روزانه و خودرو بصورت ساعتی قیمتشان افزایش و بورس هم هر روز منفی است.البته مردم سرمایه هایشان را به بورس بیاورند که جای مطمئنی است!!

  • ناشناس

    ✅ برداشتی از ورود #ستاره_خلیج_فارس⬅️ پالایشگاه ستاره خلیج فارس شرکت #بسیار_عظیمی است ، که مدتیست عرضه آن در بازار سرمایه به جد دنبال می‌شود..? دوستان توجه کنید
    نکته ای که اهمیت دارد این است که اگر قرار باشد شرکت بزرگی وارد بازار سرمایه شود ، بازار از لحاظ #عمق باید سنجیده شود ،
    ? که آیا بازار سرمایه کشش این عرضه را خواهد داشت یا خیر ؟!
    ? و آیا بازار سرمایه با این عرضه #رونق می‌گیرد یا به #فنا میرود ؟؛? همانطور که اخیرا وقتی دیدند بازار کشش داره ، عالیجناب #شستا را وارد بورس کردند. ? حالا حرف و حدیث هایی از ورود یک عرضه بزرگ در بازار سرمایه به گوش می رسد ،? عرضه شرکت پالایشگاهی ستاره خلیج فارس ?⬅️ اما در حال حاضر بازار از عمق کمی برخوردار است و پتانسیل پذیرش عرضه های کوچک را هم ندارد چه برسد به #عرضه های_بزرگ ، همانطور که این اواخر هم عرضه اولیه ای را نداشتیم.? پس یقینا بازار برای این عرضه سنگین باید آماده شود تا عرضه گردد والا #تاثیر_منفی خواهد گذاشت..? گویا قرار است بازار برای این عرضه آماده شود ،
    ? چرا که بازار ورود این عرضه به بازار سرمایه کاملا داغ است
    از نهاد ریاست جمهوری بگیر تا سر زبان افتادن آن در بین بچه های #مال_استریت ?? به همین دلیل است که میتوان ، تکاپوهای ورود این شرکت به بورس را ، سیگنال مثبتی برای بازار دانست⬅️ چون اگر قرار بر عرضه ی آن باشد ، ?? بازار باید عمق خوبی پیدا کند? #ترس های موجود باید تبدیل به #امید هایی قوی شود? باید درخواست های #فروش جای خود را به درخواست های #خرید بدهد? ورودی های بورس باید بیشتر از خروجی های آن باشد
    (هم از نظر تعداد و هم از نظر ارزش پول )? خلاصه
    بازار اگر این شکلی باشد ، این پالایشی عرضه نمیشود. ، حال که از عرضه آن سخن میگویند باید بازار شکل دیگری به خود بگیرد ،? شکل دیگر همان #تعادل_بازار
    و افزایش ارزش معاملات روزانه از 8 هزار میلیارد تومان به بالای 20 هزار میلیارد تومان و البته #رسیدن سهام به #سقف_قیمتی_قبلی خود می‌باشد? و این همان #سیگنال_مثبتی است که میتوان از حرف و حدیث های این عرضه سنگین برداشت کردامیدواریم به همین شیوه ی مثبتی که برداشت کردیم باشد