کد مطلب: ۵۵۵۸۸۶

عرضه اولیه لطیف بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه لطیف بخریم یا نخریم؟

عرضه اولیه لطیف در حالی چهارشنبه ۲ تیر انجام می‌شود که هر نفر می‌تواند ۵۰ سهم در بازه قیمتی ۳۰۰۰ تا ۳۲۵۰ تومان ثبت سفارش انجام دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز چهارشنبه، عرضه اولیه ۳۰ میلیون سهم شرکت محصولات کاغذی لطیف با نماد «لطیف» در فرابورس انجام می‌شود. از این ۳۰ میلیون، تعداد ۲۶ میلیون سهم قابل عرضه به عموم و چهار میلیون سهم هم به صندوق‌های بورسی داده می‌شود.

شرکت محصولات کاغذی لطیف در سال ۱۳۶۴ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. موضوع فعالیت این شرکت تولید و فروش انواع کاغذ و دستمال کاغذی بوده است. علاوه بر تولید، این شرکت از طریق سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری و مشارکت در سایر شرکت‌های تولیدی و بازرگانی فعالیت می‌کند.

سرمایه فعلی این شرکت ۲۰ میلیارد تومان بوده که طی ۹ مرتبه افزایش سرمایه از سال ۱۳۶۴ صورت گرفته است. همچین گروه صنعت سلولزی تامین گستر نوین سهامدار اصلی این شرکت به حساب می‌آید.

Capture 2

سرمایه این شرکت در سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰ میلیارد تومان بوده و دارایی‌های آن نیز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود که نسبت به سال گذشته رشدی ۴۸ درصدی داشته است. سود انباشته لطیف هم ۷۹ میلیارد تومان به ثبت رسیده که رشدی ۳۶۳ درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. سود خالص لطیف در سال مالی ۹۹ معادل ۷۹ میلیارد و ۵۰۳ میلیون تومان بوده که در مقایسه با سال ۱۳۹۸ حدود ۱۲۰ درصد بیشتر شده است تا سود هر سهم این شرکت ۳۹۷ تومان به ثبت برسد. بر اساس اطلاعات مندرج در کدال هم نسبت جاری این شرکت ۳٫۶۴ و نسبت آنی آن ۱٫۸۲ محاسبه شده که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین حاشیه سود ناخالص لطیف ۳۱ درصد، حاشیه سود عملیات ۲۷ و حاشیه سود خالص این شرکت ۲۴٫۵ درصد براورد شده است که همه این نسبت‌ها نسبت به سال گذشته افزایش داشته‌اند.

عرضه اولیه لطیف در حالی فردا چهارشنبه ۲ تیر ۱۴۰۰ انجام می‌شود که هر کد بورسی می‌تواند حداکثر ۵۰ سهم در بازه قیمتی ۳۰۰۰ تا ۳۲۵۰ تومانی ثبت سفارش انجام دهد. با احتمال مشارکت ۲٫۵ میلیون نفری در این عرضه به هر نفر حداکثر ۱۱ سهم برسد که معادل ۳۶ هزار تومان نقدینگی نیاز خواهد داشت.

مهمترین اخبار عرضه اولیه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    آره ،عرضه اولیه لطیف بخریم خوبه.

  • ناشناس

    بر چه اساس قیمت هر سهم برآورد شده
    بنظر میرسد ارزش ذاتی هر سهم بسیار پایینتر است.کارشناسان بیطرف پاسخگو باشند.

  • بهرام

    این سهم در گرو دو حقوقی و چند سبدگردان وابسته به بانک ها میباشد ، اولا چون سهم کوچکی است راحت مدیریت میشه . دوما حقوقی و سبد گردان ها متاسفانه به هیچ اصول اخلاقی پایبند نیستند لذا طی مدت شش ماه گذشته از طریق فروش کد به کد سهام را پایین کشیدن و تا امروز چهار مرحله نوسان گیری کردند و منافع خودشونو بردن . سوما سهام بنام شرکت لطیف فروخته شده است لیکن مسئولین شرکت میگویند شرکت بخشی از هلدینگ است !!!!!!! و هیچ ارتباطی با سهام لطیف ندارد . این ینی ی عده با هدف سود جویی طعمه ای را به قلاب زده اند و برای تامین منافع نامشروع خودشون در حال خالی کردن جیب ملت هستند . چهارما طبق اطلاع موثق ارزش این سهام واقعا 3200 تومن نبوده و با زند و بند با این قیمت عرضه شده و بعد از بیست روز کاری که به قیمت 6800 تومن رسید خیلی سریع سهام سقوط کرد !!!!!!!!! چرا چون سرمایه هلدینگ برای کثافت کاری خودشون فراهم شده بود . و اخر اینکه از راه سایت رهاورد خواهش میکنم این متن را سانسور نکنند و اجاز بدن این مطلب به اطلاع مردم برسه و اگر هم لازم باشه هویت بنده در اختیار شماست . و پاسخگوی هر مدعی خواهم بود . لازم به ذکر است بنده هم مثل شما به شرایط بازار ، شاخص کل و…. واقف هستم لیکن منافع نامشروع برخی فراد سود جو در بورس ایران واقعا ظالمانه است . لطفا مانع نشر نشوید . با تشکر . نشان بدید به نظران کاربران احترام قایلید