کد مطلب: ۴۰۵۷۷۳

تجارت‌نیوز صورت‌های مالی سرمایه‌گذاری آوا نوین را بررسی می‌کند:

عرضه اولیه «وآوا» چقدر ارزنده است؟ / شناسایی سود ۳۷ تومانی برای هر سهم

عرضه اولیه «وآوا» چقدر ارزنده است؟ / شناسایی سود 37 تومانی برای هر سهم

در هفته پیش رو، شاهد عرضه اولیه دیگری در بازار سرمایه ایران خود خواهیم بود؛ شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین با نماد « وآوا » در سال 83 با نام شرکت سرمایه‌گذاری عمران سبحان تاسیس شد. اما پس از 14 سال و براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده، در سال 97 نام این شرکت به سرمایه گذاری آوا نوین تغییر یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته پیش رو، شاهد عرضه اولیه دیگری در بازار سرمایه ایران خود خواهیم بود؛ شرکت سرمایه‌گذاری آوا نوین با نماد «وآوا» در سال 83 با نام شرکت سرمایه‌گذاری عمران سبحان تاسیس شد. اما پس از 14 سال و براساس مصوبه مجمع عمومی فوق العاده، در سال 97 نام این شرکت به سرمایه گذاری آوا نوین تغییر یافت.

موضوع فعالیت شرکت آوا نوین، سرمایه‌گذاری در سهام، سهم‌الشرکه، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها، اوراق بهادار، مسکوکات، فلزات گران بها، گواهی‌های سپرده بانکی و سپرده‌های سرمایه گذاری نزد بانک‌ها مشخص شده است.

سهامدار عمده این شرکت 60 میلیارد تومانی، سازمان اقتصادی کوثر و شرکت‌های تابعه آن بوده که نزدیک به 100% از سهام « وآوا » را در اختیار دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، بیشترین حجم سرمایه‌گذاری بورسی « وآوا » در گروه‌های فلزات اساسی، محصولات شیمیایی، بانک‎‌ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی و مخابرات است.

v ava ipo

سود انباشته این شرکت در شش ماه نخست سال جاری با رشدی 127 درصدی، از چهار میلیارد و 700 میلیون تومان در پایان سال مالی 97 به 10 میلیارد و 700 میلیون تومان در پایان شهریور ماه سال جاری رسیده است.

همچنین مجموع هزینه‌های عملیاتی این شرکت در شش ماه ابتدایی سال جاری با رشدی 26 درصدی مواجه شده و از یک میلیارد و 64 میلیون تومان در پایان سال 97 به یک میلیارد و 300 میلیون تومان رسیده است.

هزینه‌های مالی «وآوا » نیز در شش ماه نخست سال رشدی 51 درصدی را تجربه کرده و از 200 میلیون تومان به 300 میلیون تومان رسیده است.

در آخر نیز این شرکت سرمایه‌گذاری توانسته است که در صورت مالی حسابرسی نشده شش ماهه خود، برای هر سهم 37 تومان سود شناسایی کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    هر سهم چقدره که 37 تومن سود پیش بینی شده براش.

  • محمدرضا همد .........

    باسلام ، ممنون و سپاس از یاد آوریتون ، امیدوارم که به همه متقاضیان برسه بتوانیم از روز بعد از عرضه مقداری بخریم و توی بازار بمانیم . اگر بهمون نرسه و نتوانیم بخریم در واقع تو بازار نیستیم ، متشکرم

    • فرزاد

      اگه 120 سهم بهت برسه و 37 تومن هم سود کنه میشه حدودا چهار هزار تومن ??

  • ناشناس

    واقعا باورم نمیشد وقتی تعدا سهم هر کد و قیمتشو دیدم. خنده داره

  • ناشناس

    کارگزاری اردیبهشت خجالت نمیکشند برای ۳۷۰۰۰تومان ۶ درصد کامزد گرفتند.و برای فروش هم میشه حدود ۱۲ درصد .که در مجموع ۱۸ درصد میشه.یعنی ۱۸ در سود کنه تازه سربسریم.با این اوضاع که بورس داره فعلا باید یک چیزی هم روش بزاریم

  • نامی

    چه زمانی برای فروشش مناسبه؟؟

  • ناشناس

    گروه حامیان وآوا
    vaawa@