کد مطلب: ۷۵۲۷۲۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس کالا فردا میزبان کدام خودروهاست؟

بورس کالا فردا میزبان کدام خودروهاست؟

در ادامه عرضه‌های بورسی خودرو قرار است فردا سه خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف روی تابلوی معاملات بورس کالا برود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودرو مسیر پرچالشی را برای ورود به بورس پشت سر گذاشت و تا امروز ۱۴۶ خودرو در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف وارد بورس کالا شد و قرار است سه خودروی هایما محصول ایران خودرو، لاماری ایما محصول آرین پارس موتور و خودروی T۵ اتوماتیک محصول فرداموتور در ادامه عرضه‌ها فردا در بورس کالا عرضه شوند.

بر اساس اعلام بورس کالا ایران‌خودرو ۲۰۰۰ دستگاه هایما S۷ را روز سه شنبه ۴ بهمن با قیمت پایه ۷۴۳ میلیون تومان در بورس کالا عرضه خواهد کرد.

زمان تحویل این خودروها ۲۰ اردیبهشت سال آینده است و 50 درصد قیمت محصول نیز به عنوان پیش پرداخت تعیین شده است.

عرضه خودرو در بورس کالا

نکته مهم اینجاست که این خودروها در رنگ سفید عرضه می‌شوند اما به درخواست خریدار، امکان تغییر رنگ به مشکی متالیک آبنوس و خاکستری متالیک وجود دارد.

شرکت آرین پارس موتور نیز ۱۵۰ دستگاه لاماری ایما خاکستری، ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما مشکی و ۲۰۰ دستگاه لاماری ایما سفید را روز سه‌شنبه روی تابلوی معاملات بورس کالا خواهد برد.

قیمت پایه این خودروها ۹۸۱ میلیون تومان تعیین شده و تاریخ تحویل آن ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ است. در همین حال پیش پرداخت لازم برای شرکت در این عرضه ۵۰ درصد خواهد بود.

شرکت فرداموتور هم ۲۰۰ دستگاه خودروی T۵ اتوماتیک سفید و ۳۰۰ دستگاه خودروی T۵ اتوماتیک مشکی را با قیمت پایه یک میلیارد و ۱۷۴میلیون تومان در سه شنبه ۴ بهمن به بورس کالا خواهد آورد. تاریخ تحویل این خودروها ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ خواهد بود و پیش پرداخت آن ۵۰ درصد تعیین شده است.

شرایط خرید خودرو از بورس

خرید خودرو از بورس کالا شرایط خاصی ندارد و تمامی افراد بالای 18 سال و دارای کد کالایی می‌توانند از بورس کالا خودرو بخرند.

البته خریدار خودرو از بورس کالا از ابتدای سال 98 تا امروز نباید خودرو داشته باشد و هر کد بورسی می‌تواند تنها یک خودرو از بورس بخرد.

اگر فرد متقاضی پس از تایید درخواست خودرو از بورس کالا منصرف شد؛ باید 5 درصد از ارزش کل معامله را به عنوان هزینه فسخ و 0.5 درصد به عنوان کارمزد دو سر معامله پرداخت کند.

یعنی اگر فردی از بورس کالا خودرو خرید و در مرحله نهایی منصرف شد باید مجموعا 5.5 درصد از ارزش کل معامله را به عنوان خسارت یا هزینه فسخ معامله پرداخت کند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.