کد مطلب: ۳۱۴۸۲۷

عرضه شاسی‌بلند برقی آئودی به تعویق افتاد

عرضه شاسی‌بلند برقی آئودی به تعویق افتاد

به نظر می‌رسد که معرفی و عرضه خودروی شاسی بلند و برقی آئودی E-Tron تحت‌تاثیر یک باگ و مشکل نرم‌افزاری به تعویق افتاده است.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت‌های خودروسازی بسیاری نیز در راستای توسعه فناوری تولید خودروهای برقی و الکتریکی تلاش‌های بسیاری کرده‌اند تا بتوانند در این زمینه پیشگام و پیشتاز باشند و خودروهای باکیفیت و جدید برقی و الکتریکی خود را روانه بازارهای جهانی کنند.

با اینکه سالهاست این شرکت خودروساز آلمانی بر روی توسعه آئودی E-Tron تلاش کرده است، اما حالا به نظر می‌رسد که مشتریان و علاقمندان به این محصول باید بیشتر از پیش منتظر عرضه این خودرو باشند چرا که سخنگوی شرکت آئودی به تازگی در گفت‌وگویی با گزارشگر رویترز اعلام کرده است که با توجه به بروز برخی از مشکلات نرم افزاری معرفی و عرضه این محصول را به چند ماه بعد از آنچه که از قبل تعیین شده بود، موکول کرده‌ایم تا مشتریان بدون هیچ مشکلی بتوانند از خریداری و استفاده از این خودروی برقی و لوکس بهره‌مند شوند.

طبق گزارش وب سایت engadget، وی در خصوص این مشکلات و باگ نرم افزاری از ذکر و تشریح جزئیات بیشتر خودداری کرده است، اما آن طور که به نظر می‌رسد خودروی E-Tron تا قبل از سه ماهه دوم سال آینده ۲۰۱۹ میلادی روانه بازارهای جهانی نخواهد شد.

بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند از آنجایی که آئودی بعنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های شرکت آلمانی فولکس واگن، در اتهام رسوایی خودروهای دیزلی موسوم به دیزل گیت این شرکت سهم و دست داشته است، حالا قصد دارد تمامی مشکلات احتمالی را به دقت بررسی کرده تا سرنوشت مشابهی به سالهای گذشته خود را پیدا نکند و به دستکاری در نرم افزار موتورخودروهای تولیدی و همچنین سهل انگاری در نظارت بر خط تولید متهم نشود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی (نزدیک به سه سال پیش) پرونده رسوایی خودروهای آلاینده فولکس‌واگن آلمان برای نخستین بار در آمریکا افشا شد چرا که پس از آزمایش‌های صورت گرفته مشخص شد نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی موتور خودروهای دیزلی این شرکت در آمریکا دستکاری شده بود و میزان آلایندگی این خودروها را بسیار کمتر از حدی که در حقیقت بود، نشان می‌داد.

این رسوایی که موسوم به رسوایی «دیزل‌گیت» بود بسیاری از خودروسازان بزرگ آلمان اعم از فولکس واگن و تمامی زیرمجموعه‌هایش اعم از آئودی و پورشه را زیر سوال برد و موجب شد بازرسان ویژه بیشتر از پیش بر روی عملکرد شرکت آئودی تمرکز کنند و با انجام تحقیقات و جمع آوری شواهد لازم، این خودروساز آلمانی را جریمه کنند.

به گفته کارشناسان و متخصصان مربوطه، با نصب این نرم افزار بر روی موتور خودروهای دیزلی، میزان آلایندگی این وسائل نقلیه بسیار کمتر از آنچه که در حقیقت بود، نمایش داده می‌شد و این فریبکاری در نهایت به ضرر مصرف‌کنندگان و محیط زیست تمام شده و باید طبق قانون، این خودروسازان با جریمه و خسارات متعددی مواجه شوند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.