کد مطلب: ۴۵۱۳۹۲

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آیا عرضه مسکن در بورس امکان‌پذیر است؟

آیا عرضه مسکن در بورس امکان‌پذیر است؟

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم می‌گوید: عرضه مسکن در بورس امکان‌پذیر است اما چنانچه مسکن در بورس عرضه شود قیمت مسکن گران می‌شود و این گرانی قیمت مسکن قابل کنترل هم نیست.

دبیر انجمن انبوه‌سازان قم در پاسخ به این پرسش که آیا عرضه مسکن در بورس امکان‌پذیر است؟ به تجارت‌نیوز گفت: عرضه مسکن در بورس امکان‌پذیر است اما برخی متوجه افزایش قیمت مسکن نیستند. چنانچه مسکن در بورس عرضه شود قیمت مسکن گران می‌شود و این گرانی قیمت مسکن قابل کنترل هم نیست.

محمدعلی ربانی در ادامه افزود: از زمانی که آهن و سیمان در بورس عرضه شد قیمت آهن گران شد و امروز قیمت آهن نیز قابل کنترل نیست.

او اظهار کرد: اگر عرضه مسکن از طریق سیستم دولتی کنترل شود ممکن است برخی مباحث غیرواقعی نیز مطرح شود. مثل سهام پتروشیمی‌ها که از مردم چندین برابر پول گرفتند اما در عمل سود واقعی نبود. معتقدیم که عرضه مسکن در بورس مصلحت نیست که انجام شود. هر چند که ممکن است برخی نکات مثبت هم داشته باشد، به عنوان مثال اگر پروژه واقعی در مسکن عرضه شود برای سازنده تامین اعتبار مالی می‌شود، همین موضوع مشکل مالی سازنده‌ها را برطرف خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیاوش

    برای مسکن و خودرو سقف قیمت تعیین بشه (چه نو کارخانه ای و بازار و چه دسته دوم) و خرید و فروش خودرو در خارج از بورس ممنوع و قولنامه و سند نویسی و تعلق گارانتی و بیمه تعلق نگیره .خلاصه در این شرایط بورس به این دو بازار کمک کنه و از این آشفته بازاری نجات بده .حتی بورس میتونه با توجه به تجربیات سایتی جدا برای این مهم ایجاد و مدیریت کنه .سایتی داخلی که اصلا با بورس اصلی تداخلی نداشته باشه .نمایندگیها و نمایشگاهها هم کارهای جانبی و گارانتی و تعمیرات و سند زنی (بعد از تاییدیه معامله در بورس )را انجام دهند .هم مردم راضی و هم دولت .در آمد زا هست و دلالها هم بدنبال کار بهتری میروند و آشفته بازاری و حاشیه خیابان فروشی هم جمع میشود