کد مطلب: ۵۷۴۳۵۴

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی بیان کرد:

عزل مدیرعامل شستا به دلیل عدم امانتداری

عزل مدیرعامل شستا به دلیل عدم امانتداری

رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: شستا اموال و دارایی بازنشستگان و بیمه‌شدگان است و عزل مدیرعامل سابق شستا به دلیل عدم امانتداری درست بود. تا جایی که اطلاع دارم بحث عزل مدیرعامل شستا، بنا به دلایل مختلف از چندماه پیش مطرح بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، علی اصغر بیات گفت: مابه‌التفاوت حقوق فروردین بازنشستگان نیازمند تامین اعتبار به میزان دو هزار میلیارد تومان بود که مطابق مصوبات مجمع و هیات مدیره شستا باید ماهیانه مبلغ ۲۲۰۰ میلیارد تومان سود سهام به تامین اجتماعی پرداخت شود.

وی ادامه داد: حدود ۵ درصد از هزینه‌های سازمان از محل سود سهام شستا تامین می‌شود. در خیلی موارد، سود سهام سازمان در شستا یکی دو ماه بعد از مجمع و برخی موارد درصدی از سود حدود یکی دو ماه زودتر از مجمع عمومی و به صورت علی‌الحساب پرداخت می‌شود. تا جایی که اطلاع دارم بحث عزل مدیرعامل شستا، تنها به همین دلیل نبوده و بنا به دلایل مختلف از چندماه پیش مطرح بوده است. گرچه مدیرعامل شستا در انجام این تکلیف قانونی هم کوتاهی کرد.

وی تاکید کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای نگهداشت ذخایر و سرمایه تامین اجتماعی که از حق بیمه کارگران تامین می‌شود، تاسیس شده و در تامین حدود ۵ درصد از تامین مالی این سازمان سهم دارد.

بیات گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی انتظار دارند شستا برای ایفای تعهدات قانونی در قبال سازمان با جدیت اقدام کند تا تعلل در انجام این نقش ۵ درصدی موجب تعلل و تاخیر در پرداخت حقوق ۳.۵ میلیون بازنشسته نشود ( ایسنا ).

انتشار متن صورت‌جلسه هیات‌مدیره شستا

در همین رابطه و در پی درخواست سازمان بورس، شب گذشته صورت جلسه هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی که بر اساس آن مدیرعامل شستا تغییر کرد، منتشر شد.

با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا از اواخر فروردین ۱۳۹۹ وارد بورس اوراق بهادار شده و هم اکنون بیش از یک میلیون سهامدار دارد، جهت اطلاع ذینفعان از تحولات مدیریتی این شرکت، صورت‌جلسه هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مبنی بر تغییر مدیرعامل این شرکت اعلام شد.

روز گذشته همچنین از سوی مدیریت نظارت بر ناشران بورسی اعلام شد، برای اطلاع سهامداران، دلایل تغییر مدیرعامل شستا را اعلام کنید و همچنین باید صلاحیت حرفه‌ای مدیرعامل ج دید شستا به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ و واسطه‌گری مالی در بورس از سوی سازمان بورس تائید شود.

متن نامه عزل مدیرعامل

در این راستا هیات‌مدیره سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا دیروز اعلام کرد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی،‌ شستا، سهامی عام ثبت شده به شماره ۵۹۴۳۵ و شناسه ملی۱۰۱۰۱۰۴۴۸۶۹ راس ساعت ۱۴ روز شنبه مورخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ باحضور امضاکنندگان زیر شامل اعضای هیات‌مدیره در محل دفتر شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی تشکیل و موارد زیر به تصویب رسید.

الف، به موجب بند یک صورتجلسه یک هزار و نهصد و هشتاد و نهمین جلسه هیات‌مدیره سازمان تامین اجتماعی مورخ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ و حکم صادره از مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی جناب آقای محمدرضا نجفی با کد ملی۰۳۲۱۹۵۳۷۲۱ به عنوان نماینده سازمان تامین اجتماعی در هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی معرفی شد.

همچنین بنا به تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد جناب آقای محمدرضا نجفی به عنوان رئیس هیات‌مدیره، جناب آقای محمد رضوانی‌فر به عنوان عضو هیات‌مدیره غیر موظف و جناب آقای سید ضیاءالدین شجاعی برهان به عنوان سرپرست و نائب‌رئیس هیات‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی انتخاب و کلیه اختیارات تفویض شده هیات‌مدیره آقای محمد رضوانی‌فر به ایشان تفویض شد به جلسه در ساعت ۱۶ همان روز خاتمه یافت.

امضاکنندگان: محمود ملکوتی‌خواه عضو هیات‌مدیره، محمدرضا نجفی رئیس هیات‌مدیره، سیدضیاءالدین شجاعی برهان، نائب‌رئیس هیات‌مدیره و سرپرست و محمد رضوانی‌فر عضو هیات‌مدیره هستند.

متن این نامه را از اینجا بخوانید ( فارس ).

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • زهرا

    سهم ۶۰۰تومانی روتا۶۰۰۰تومان به مردم غالب کردیدهمین سهم از۶۰۰۰تومان بادرایت شماهاتا۷۰۰ تومان هم پایین اومدوالان تقریبابااین همه اخبارخوب و…قیمتش ۱۵۰۰تومان ۲۰میلیون شستاداشتم شده ۶میلیون خودتون قضاوت کنیدباپول ماچه کردیداتفاقامدیریت آقای رضوانی فرهمچین بدم نبوده برای شستاوتامین اجتمائی فقط پدرسهامداررودرآورده

  • ناشناس

    سرمایه تمامی سهامدارا رو نابود کردید با این تبلیغ شستا و….

  • ناشناس

    بهرصورت اگربحث کسری بودجه است حج وزیارت پول دپوشده بسیاری داردوفعلاهم کرونااجازه نمیدهدقرض الحسنه میشوداستفاده کرد

  • ناشناس

    اسم «محمد رضوانی‌فر» به عنوان کسی که از حق سهام‌داران دفاع کرد تا کنار گذاشته شد در تاریخ ثبت میشه. حیف واقعاً، حیف.

  • ناشناس

    ای بابا بگید خوشمون نمی اومد ازش و تمام . دیگه چند روزه هی علت علت می کنید

  • بهروز

    با سلام و تشکر از تجارت نیوز
    من آقای رضوانی فر را نمی شناسم اما ازیکی از تحولات ایشان آگاهم
    من ۱۰سال در شرکت فکاکارکردم هنگام ورود آقای جلیل نژاد تولید شیرروزانه ۶۰‌تن وتولیدهرگاوروزانه ۳۱ کیلو بود سال ۹۶‌که من خارج شدم تولید شیر روزانه ۱۲۰ تن شده بود وتولیدروزانه هرگاو۴۱کیلوایشان فکاراتبدیل به یک برندجهانی کرد کودکمپوست تولید کرد شیرخام را موقعی که عرضه بیشترازتقاضابودوشرکت های لبنی می خواستند مفت بخرندصادرکرد برای پرسنل سالن غذاخوری ساختمان استراحت دوش های فراوان و سالن ورزش احداث کردنخستین گوساله های انجمادجنین آزمایشگاهی راتولیدکرد تولید جنین گاو باروش لقاح آزمایشگاهی ازتخمک گیری تا انتقال رادرشرکت فکا انجام دادبزرگترین واحدپرورش نلبسه نه در ایران بلکه در خاورمیانه را راه اندازی کرد بارهافکارادررتبه یک شرکت های سبز قرارداد قسم به خدای یگانه دراین ۲۵ سال سابقه کاریم تاکنون دست پاکتر از ابشان و متخصص تراز ایشان ندیده ام ایشان بااین بروبیا فقط یک ماشین پراید داشت که آن راهم درزمانی خرید که ۷ میلیون بود من با دلخوری از شرکت فکا جدا شدم اکثرا من رامی شناسند اما نمی توان پاروی حق گذاشت بله تحول بزرگ مدیرعامل شستا برکنارکردن چنین مدیری ازکاربود که تاسف بسیاری چون من رابه همراه داشت.

  • ناشناس

    این شستا شده مثل مرغ کچل که مرغهای دیگه تا میبیننش یه نوک میزنند تو سر کچلش.حکایت این شده که شستا هم هر کی جایی گیر میکنه یا بدهی داره یا پولی را که می‌خواهد بدوزدد یا کمبود بودجه دارد دولت میاد از شستا برداشت میکنه.اینها همش مقصرش مدیر عامل شستا رضوانی فر است با بیلیاقت بودن مدیریتش که فقط تا توانسته خودشم برداشت غیر مجاز کنه و با همدستانش به بخور بخورش ادامه بده.و بدبخت ما که رفتیم این سهم را با هر سهمی 6000 تومن خریدیم وتا الآن موندیم با این همه ضرر چیکار کنیم.

  • ناشناس

    همه فهمیدند که کار از کجا آب میخوره
    قطع حقوق های بالا تعطیلی رستوران های
    اختصاصی جلوگیری از برداشت غیر قانونی
    بابا دیگه کندش در آمد.
    ان شاء الله آقای رئیس جمهور با پاک سازی
    این لانه فساد یک خدمتی به همه مردم ایران
    بکند

  • منصور . . ک

    سلام اعلام کردند ک وام هفت میلیونی را تو شهریور میدن ب انهایی ک سری اول نگرفتند .
    ماه پیش اعلام شد تا سوم شهریور سری دوم پرداخت میشود ک امروز سوم میباشد .
    شمایی ک دسترسی دارید ب این ادارات میشه بپرسید تاریخ دقیق پرداخت این وام هفت تومانی کی میباشد . چند بار عقب انداختم مراحل درمان قلبم را بخاطر این وام . بدون پول میدانید ک امکان معالجه نیست . با تشکر

  • ناشناس

    من متاسفم که رییس کانون اصول اولیه شرکت را نمی داند اظهار نظر غیر قانون تجارت می نماید بعد از مجمع سود ظرف حداکثر ۸ ماه می بایستی پرداخت گردد بقالی نیست گرچه خودم باز نشسته هستم