خبر مهم:

کد مطلب: ۵۱۳۶۳۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

علت کمبود روغن مشخص شد / نبود روغن بی‌دلیل نبود!

علت کمبود روغن مشخص شد / نبود روغن بی‌دلیل نبود!

این بار نه قیمت‌گذاری در بورس، نه افزایش نرخ دلار و نه قاچاق عامل گرانی و کمبود یک محصول معرفی نشدند. علت اصلی بحران روغن در گزارش جدید وزارت صمت از وضعیت تولید در کشور قابل مشاهده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در چند روز اخیر اخبار متعددی از کمبود و گرانی روغن منتشر شده است. حتی طبق پیام‌های مردمی برای خرید روغن در برخی از شهرها نیاز به کارت ملی است.

دبیر انجمن صنفی روغن گفته است که فروش روغن با کارت ملی تخلف است اما برخی از مردم از شهرهای مختلف می‌گویند فروشندگان تنها در ازای کارت ملی به آنها روغن می‌فروشند.

آنطور که امیرهوشنگ بیرشک، دبیر انجمن صنفی روغن به تجارت‌نیوز گفته درخواست کارت ملی از سوی فروشندگان تخلف است اما برخی از فروشندگان همچنان می‌گویند:«کارت ملی بدهید تا روغن بدهیم!»

اما علت کمبود و گرانی روغن چیست؟

این بار نه قیمت‌گذاری در بورس، نه افزایش نرخ دلار و نه قاچاق عامل گرانی و کمبود یک محصول معرفی نشدند. علت اصلی بحران روغن در گزارش جدید وزارت صمت از وضعیت تولید در کشور قابل مشاهده است.

در این مورد ایسنا نوشته، طبق گزارش جدید وزارت صمت، همانند دو ماه گذشته بیشترین کاهش تولید مربوط به روغن ساخته شده نباتی بوده که با ۱۸.۶ درصد کاهش از حدود یک میلیون و ۴۹۴ هزار تن در ۱۰ ماهه اول سال گذشته به یک میلیون و ۲۱۵ هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده است.

اما آیا با توجه به این کاهش تولید برنامه‌ریزی برای مواجه نشدن با بحران روغن امکان‌پذیر نبود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دروغه?

  • ناشناس

    رونق نیست تو باز می گی هسته???

  • ناشناس

    همینطور چرت و پرت بگین و بندازین گردن این و اون تا ببینیم چی میشه

  • مقدم

    باسلام مجازاته بسیار ضعیف است وبازدارنده نیست باید جدی شود این از اثر حمایت بیش از حد از تولید است

  • افشار

    وقتی شرکتهای سازنده خودرو ماشینهارابع عناوین مختلف در پارکینها احتکار میکنند وایجاد کمبود مصنوعی در بازار میشود وبه هر قیمت که میخواهند میفروشند ونظارتی نیست بقیه کارخانجات وسرمایه داران بخش تولید از آنه تبعیت میکنند

  • حمید

    رک وبی پرده دولت هیچکاری انجام نمیدهد حسینقلی خانی شده

  • محسن

    عدم تولید هماهنگ کارخانه ها باعث ایجاد کمبود مصنوعی وگرانی میشود این تجربه حمایت از تولید است

  • عبدالله

    دستانی در پس پرده هماهنگ شده که هر روز شاهد کمبود محصول خاصی به نوبت باشیم ورود سازمان اطلاعاتی نیاز است

    • بیچاره، دربه در

      خود این سازمانی که میگید کارش همینه، داداششششششششش

  • غلامرضا

    روغنهای بی کیفیت پالم دار وحاوی ترانس رو دست کارخانجات روغن سازی مونده بود وبرای حمایت از تولید کننده ها وورشکست نشدن آنها این کلک و زدن حالا روغنهای پست رو با التماس وصف وصف داری تحویل مردم میدهند اصلا مردم کیلویی چند….

    • حصاری

      دقیقا همینطوره، اخیرا تو نایابی روغن، روغنی بنام ورژن در بعضی فروشگاهها بویژه فروشگاه اتکا توزیع شد، اولین هر غذایی رو بعد استفاده ازین روغن خوردیم تلخ بود، بعدشم نفخ و ورم معده و یبوست از عوارض حدی این روغن زهرماری بود که مثل زهر مار تلخ بود و ما هم بیخبر دنبال دلایل دیگه بودیم.جای تاسف داره واقعا

  • محمدحسین

    سلام.چرا دولت به گرانی کمرشکن کاری نمیکنه.