کد مطلب: ۴۲۲۱۹۵

خروج ۳۵۰ میلیارد سپرده از یک بانک خصوصی طی یک‌ماه

خروج 350 میلیارد سپرده از یک بانک خصوصی طی یک‌ماه

بانک دی در حالی که موفق شده 16.7 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 17.1 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع با خروج 352 میلیارد تومان سپرده‌ طی یک‌ماه، مانده سپرده‌های بانک دی در پایان آذر ماه امسال به 26.7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

بانک دی تازه‌ترین کارنامه عملکرد خود را منتشر کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک دی که با نماد بورسی «دی» در بازار سرمایه نیز در حال فعالیت بوده، گزارش عملکرد آذر ماه سال جاری را بر روی سایت کدال قرار داد.

بانک دی طی این دوره 954 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده که نسبت به ماه قبل حدود 60 درصد افزایش داشته است. با تسویه 777 میلیارد تومان از وام‌ها و اعطای وام‌های جدید، مانده تسهیلات این بانک در پایان آذر ماه امسال به بیش از 9.6 هزار میلیارد تومان رسید.

بانک دی تنها 26 درصد سپرده‌های خود را به صورت وام پرداخت کرده در حالی که این نسبت در بانک‌های دیگر به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد.

همچنین بانک دی در آذر ماه امسال بیشتر از آنکه سپرده جذب کرده باشد، شاهد خروج سپرده بوده است.

895

طی دوره مذکور بانک دی در حالی که موفق شده 16.7 هزار میلیارد تومان سپرده جذب کند، حدود 17.1 هزار میلیارد تومان سپرده از دست داده است. در مجموع با خروج 352 میلیارد تومان سپرده‌ طی یک‌ماه، مانده سپرده‌های بانک دی در پایان آذر ماه امسال به 26.7 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان درآمد بانک دی در آذر ماه از محل وام‌های پرداختی، حدود 231 میلیارد تومان کمتر از میزان سودی است که به سپرده‌گذاران داده است.

بانک دی در آذر ماه امسال حدود 411 میلیارد تومان به سپرده‌گذاران خود سود پرداخته کرده و از سوی دیگر از محل وام‌های اعطایی 180 میلیارد تومان درآمد کسب کرده است.

بانک دی طی 9 ماهه نخست سال ۱۳۹۸ با حدود 3.2 هزار میلیارد تومان زیان از محل کسری سود پرداختی به سپرده‌ها و سود دریافتی از وام‌ها مواجه شده، که نشان‌دهنده میانگین زیان ماهانه 354 میلیارد تومانی این بانک است.

بانک دی به تنهایی در شش ماهه نخست امسال زیان انباشته‌ای بیش از ۲٫۵ هزار میلیارد تومان را ایجاد کرده که حدود دو برابر سرمایه ایران‌خودرو است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.