کد مطلب: ۵۴۲۲۵۴

عملکرد ناموفق برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت

عملکرد ناموفق برخی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی با بیان اینکه در انتخابات الکترونیکی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی کمتر از یک‌درصد از سهامداران شرکت کردند، گفت: با وجود اینکه دادستان‌های ۱۰ استان کشور بر ابطال مجامع الکترونیکی تأکید کردند، با این وجود در برخی استان‌ها این مجامع با مشارکت کمتر از یک‌درصد برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اکبر حیدری سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مورد اینکه در برخی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به جای سرمایه‌گذاری کلان در مواردی مانند مانتوفروشی یا فروشگاه سوپرمارکت سرمایه‌گذاری ناموفق داشتند، گفت: اگر کسی در یک مجموعه‌ای خلاف کند باید با او برخورد شود، نمی‌توان زیرساخت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را زیر سؤال برد، زیرا شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در مقایسه با سایر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی به نسبت سرمایه خود بازدهی بهتری داشته‌اند، بنابراین زیرساخت مشارکت مردم از طریق شرکت سرمایه‌گذاری استانی درست است،‌اما اگر کسی خلافی کرده باید با او برخورد شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت‌های تعاونی شهرستانی عدالت باید تا ابد اختیار سهامداران خرد را داشته باشد، گفت: مجامع شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان هر سال برگزار می‌شود و این افراد منتخب سهامداران عدالت هستند و اصلا قرار بود اعضای تعاونی‌ها به وکالت از سهامداران در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی حق رای داشته باشند و در مجموع، حداکثر ۳۵۰ نفر به نمایندگی از کل سهامداران عدالت حق حضور در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی داشته باشند، اما اکنون طبق طراحی سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، هریک از ۳۰ میلیون سهامدار عدالت باید جداگانه احراز هویت شده و در مجامع الکترونیکی شرکت کنند.

حیدری گفت: با وجود اینکه در ابلاغیه مقام معظم رهبری در مورد آزادی سهام عدالت بر نقش‌آفرینی مردم در مدیریت و مالکیت سهام عدالت تاکید شده است، اما اصرار سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مبنی بر برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به صورت الکترونیک اولا باعث حذف جایگاه قانونی شرکت‌های تعاونی سهام عدالت شهرستان‌ها شده است، ثانیا در عمل در برخی استان‌ها کمتر از یک‌درصد سهامداران در این انتخابات شرکت کردند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: در ۱۰ استان کشور، دادستان‌های استان رای به ابطال برگزاری انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به روش الکترونیکی با سازوکار موجود داده‌اند. در بقیه استان‌ها هم که انتخابات برگزار شده با مشارکت زیر یک‌درصد بوده است.

دولت قانون را رعایت نکرد

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی گفت: در جریان برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری عدالت علاوه بر اینکه قانون اصل ۴۴ رعایت نشده، فصل ۵ قانون تجارت هم رعایت نشده و حتی مصوبه خود شورای عالی بورس هم به درستی اجرا نشده است و در برخی موارد، خلاف قانون اساسی هم عمل شده است.

وی گفت:‌دولت حق دخالت در امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را ندارد و باید مواد ۳۴ تا ۳۸ کانون اصل ۴۴ و قانون تجارت در مورد مجامع شرکت‌ها رعایت شود، در حالی که سازمان بازرسی کل کشور و مجلس شورای اسلامی ورود کرده و انتخابات الکترونیکی مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی را زیر سؤال بردند.

حیدری همچنین گفت: در جریان برگزاری مجامع الکترونیکی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هیچ‌یک از نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق تعاون در مجامع شرکت نکردند چون آن را خلاف قانون می‌دانستند و از طرفی میزان مشارکت سهامداران عدالت در استان‌ها زیر یک‌درصد بوده است، زیرا ۱۲ میلیون نفر از سهامداران عدالت اصولا امکان مشارکت در رای‌گیری الکترونیکی ندارند.

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    لطفاً فروش سهام عدالت را آغاز کنید خواهش میکنم

    • ناشناس

      چشم از شنبه ایشالا

    • ناشناس

      هر هر خنک

  • ناشناس

    دست ایناست مگه ؟!!!!