خبر مهم:

کد مطلب: ۴۳۹۹۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد مالی یک نماد بورسی / «اخابر» چقدر ارزنده است؟

عملکرد مالی یک نماد بورسی / «اخابر» چقدر ارزنده است؟

شرکت مخابرات ایران که با سرمایه ۶۰ هزار میلیارد ریالی در بورس فعال است در پایان سال ۹۸، میزان درآمد خود را به ۵۷ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال رساند که ۴ درصد بیشتر از سال ۹۷ بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عملکرد مالی شرکت مخابرات ایران در اسفندماه نشان می‌دهد این شرکت ماه پایانی سال ۹۸ درآمدی معادل ۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال شناسایی کرده تا کل درآمد شناسایی‌شده از اول سال مالی تا پایان دوره مالی منتهی به پایان سال به ۵۷ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال برسد. این شرکت در اسفند ماه از خدمات دیتای خود ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال و از مکالمات کاربران یک هزار و ۲۰۵ میلیارد ریال درآمد کسب کرده است و درآمد ناشی از سایر خدمات را به یک میلیارد و ۳۶۸ میلیون ریال رسانده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وبسایت کدال، درآمد شناسایی شده در اسفندماه مخابرات ایران در حالی به ۵ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال رسیده که این شرکت در بهمن ماه ۵ هزار و ۲۶ میلیارد ریال گزارش شده بود. در واقع در اسفند ماه اگر چه درآمد ناشی از خدمات دیتا و مکالمات کاهش یافته ولی سایر درآمدهای این شرکت افزایش داشته است.

همچنین عملکرد کل سال ۹۸ اخابر حاکی از آن است که درآمدهای این شرکت در سال ۹۸ در مقایسه با کل سال ۹۷ رشدی ۴ درصدی داشته است. این در حالی است که بر اساس گزارش عملکرد مالی ۹ ماهه شرکت مخابرات ایران این شرکت در ۹ ماه نخست امسال توانسته بود سود خالصی معادل ۴ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال شناسایی کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۳ درصد رشد داشت. این بدان معناست که حاشیه سود خالص اخابر در ۹ ماه نخست امسال ۱۲ درصد بوده در حالی که در کل سال ۹۷، این نسبت بیش از ۶۵ درصد گزارش شده است.

اخابر که با سرمایه ۶۰ هزار میلیارد ریالی در بورس فعالیت می‌کند، در سال ۹۸ بازدهی ۲۲ درصدی را به ثبت رساند و عملکرد سه ماهه آن نیز حاکی از رشد ۶۰ درصدی قیمت هر سهم آن دارد. اخابر در دو روز معاملاتی سال ۹۹ با صف خرید چند صد میلیونی همراه بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.