خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۵۲۴۷

بررسی عملکرد مالی بانک سینا تا نیمه سال ۹۸

بانک متعلق به بنیاد چقدر وام «قرض‌الحسنه» داده است؟

بانک متعلق به بنیاد چقدر وام «قرض‌الحسنه» داده است؟

آخرین اطلاعات مالی بانک سینا تا پایان شهریور ماه امسال نشان می‌دهد این بانک از کل مجموع وام‌های پرداختی تنها سهم 1.4 درصدی را به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه اختصاص داده است.

بانک سینا که سهامدار اصلی آن بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی بوده، روز یکشنبه 21 مهر ماه سال جاری، با حضور رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، اعضای هیات مدیره و هیات عامل، مدیران، روسای ادارات و جمعی از کارکنان اقدام به معرفی مدیرعامل جدید کرد.

در این مراسم رییس بنیاد مستضعفان عنوان کرد؛ بانک سینا باید در قرض‌الحسنه سرآمد و الگوی نظام بانکی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آخرین اطلاعات مالی بانک سینا تا پایان شهریور ماه امسال نشان می‌دهد این بانک از کل مجموع وام‌های پرداختی تنها سهم 1.4 درصدی را به پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه اختصاص داده است.

بر اساس این گزارش مانده تسهیلات اعطایی بانک سینا در پایان شهریور ماه بیش از 15 هزار میلیارد تومان بوده که سهم وام‌های قرض‌الحسنه در این بانک که مدعی الگو و سرآمد در این زمینه بوده تنها 212 میلیارد تومان است.

52

همچنین گزارش میدانی تجارت‌نیوز از یکی از شعب بانک سینا نشان می‌دهد این بانک در حال حاضر به سپرده‌های بلندمدت سود 18 درصد پرداخت می‌کند و این درحالیست که طبق آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار حداکثر نرخ سود بانک‌ها 15 درصد است.

بانک سینا از ابتدای سال جاری 1.2 هزار میلیارد تومان از محل وام‌های پرداختی درآمد داشته که نسبت به سودی که به سپرده‌گذاران پرداخت می‌کند بیشتر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.