کد مطلب: ۴۳۱۲۴۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودرویی سودده / افزایش سودآوری با وجود کاهش فروش!

بررسی عملکرد مالی یک نماد خودرویی سودده / افزایش سودآوری با وجود کاهش فروش!

عملکرد مالی خدیزل نشان می‌دهد این شرکت با وجود کاهش 48 درصدی مقدار فروش خودروهای خود در 9ماه نخست امسال، سودآوری آن افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت بهمن دیزل که با نماد خدیزل و سرمایه هزار میلیارد ریالی در بورس تهران فعالیت می‌کند در گزارش صورت‌های مالی 9 ماهه منتهی به 30 آذر امسال توانسته سودی هزار و 147 میلیارد ریالی را محقق کند. این میزان سود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 561 درصدی داشته و حتی دو برابر کل سود خالص سال گذشته این شرکت بوده است. بر این اساس سود خالص هر سهم خدیزل 1148ریال شناسایی شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در کدال، کل دارایی‌های بهمن دیزل در 9ماه نخست امسال 7 هزار و 236 میلیارد ریال بوده و مجموع کل بدهی‌های این شرکت به سه هزار و 519 میلیارد ریال رسیده که در مقایسه به مدت مشابه سال پیش 17 درصد افت داشته است.

3 19
همچنین این گزارش نشان می‌دهد، گروه بهمن دیزل در 9 ماه نخست امسال در مجموع 721 دستگاه انواع خودروهای سنگین به فروش رسانده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افتی 48 درصدی را نشان می‌دهد.

البته با وجود این افت به دلیل افزایش چشمگیر نرخ فروش میزان درآمد 9ماهه این شرکت نسبت به 9 ماه نخست 97 نزدیک 30درصد رشد داشته است. در مجموع میزان فروش 9ماه نخست امسال خدیزل 3هزار و 272 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با کل سال گذشته افتی 29 درصدی را نشان می‌دهد.

این در حالی است که این شرکت درآمد حاصل از فروش محصولات خود را در سه ماهه پایانی سال 5 هزار و 810 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده که موجب خواهد شد کل درآمد سالانه خدیزل بیش از 9 هزار میلیارد ریال شده و تقریبا دو برابر سال گذشته شود.

2 34
با این حال گزارش عملکرد مالی یکماهه خدیزل تنها 680 میلیارد ریال درآمد حاصل از فروش برای این شرکت شناسایی کرده است. فروشی که تنها 1.5 درصد بیشتر از فروش آذر ماه بوده است. بهمن دیزل در حالی در دی ماه 75 دستگاه کامیونت پنج تنی به فروش رسانده که کل فروش این نوع کامیونت در 9ماه نخست امسال تنها 31دستگاه بوده است.

همچنین عملکرد بورسی خدیزل حاکی از آن است این نماد خودرویی در یک ماه اخیر رشدی 30 درصدی را تجربه کرده تا بازدهی سه ماهه و یکساله این نماد به ترتیب به 112 و 400 درصد برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.