کد مطلب: ۴۳۳۳۹۴

بررسی عملکرد مالی یک خودروساز در بهمن ماه ۹۸

تولید تیبا ۴۰ درصد کاهش یافت / ۳۲ هزار میلیارد ریال زیان خالص سایپا در ۹ ماه

تولید تیبا 40 درصد کاهش یافت / 32 هزار میلیارد ریال زیان خالص سایپا در 9 ماه

شرکت خودروسازی سایپا در بهمن ماه از فروش محصولات خود بیش از 9هزار میلیارد ریال درآمد داشته که البته نسبت به ماه گذشته افتی 35 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزارش عملکرد یک‌ماهه شرکت خودروسازی سایپا نشان می‌دهد این شرکت در بهمن ماه از فروش انواع محصولات خود 9 هزار و 39 7میلیارد ریال درآمد کسب کرده که در مقایسه با دی ماه امسال افتی 35 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالی است که میزان فروش سایپا در شهریور ماه نزدیک 18 هزار میلیارد ریال گزارش شده بود.

بر اساس گزارش منتشر شده در وبسایت کدال، درآمد 9 هزار و 397 میلیارد ریالی سایپا حاصل فروش 14 هزار و 130 دستگاه انواع پراید، 8 هزار و 32 دستگاه تیبا، 268 دستگاه سراتو، 38 دستگاه آریو، 29 دستگاه چانگان و هزار و 120 دستگاه SKD خودروهای مختلف بوده است.

این در حالی است که سایپا در ماه بهمن تنها دو خودروی پراید و تیبا را تولید کرده است. بر اساس این گزارش این شرکت 18 هزار و 94 دستگاه انواع مختلف گروه پراید را در بهمن ماه تولید کرده که در مقایسه با ماه دی تنها چهار درصد کمتر بوده است. نکته مهم در گزارش بهمن ماه افت شدید تولید تیبا بوده به طوری که سایپا در دی ماه 18هزار و 66 دستگاه تیبا تولید کرده اما میزان تولید این خودرو در بهمن ماه با سقوطی حدود 40 درصدی به 11 هزار و 94 دستگاه رسیده است.

1 6

عملکرد مالی سایپا

این در حالی است که قیمت فروش هر دستگاه خودروی پراید به طور میانگین در بهمن ماه 30 میلیون و 963 هزار تومان اعلام شده که نسبت به قیمت 31 میلیون تومانی دی ماه کاهش داشته است. با این حال هر دستگاه تیبا در بهمن ماه با قیمت 42 میلیون و 729هزار تومان فروخته شده که رشدی 10 درصدی را نشان می‌دهد.

با احتساب بهمن ماه کل فروش سایپا در 11 ماه نخست امسال 129 هزار و 286 میلیارد ریال بوده که اگر چه مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 69 درصدی داشته اما با توجه به افزایش هزینه‌ها باز هم منجر به زیاندهی این شرکت شده است. بر اساس گزارش صورت مالی میان‌دوره‌ای 9 ماهه خساپا، این شرکت در 9 ماه نخست امسال بیش از 32 هزار میلیارد ریال زیان خالص را به ثبت رسانده بود.

2 3

میزان تولید ماهانه تیبا

بررسی تطبیقی میزان تولید خودرو در 11 ماه نخست امسال با مدت مشابه سال 97 نشان می‌دهد، کل تولیدات انواع مختلف خودروهای گروه سایپا از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه 339 هزار و 683 دستگاه بوده که در مقایسه با تولیدات سال گذشته رشدی 19 درصدی داشته است.

همچنین مقایسه میزان تولید خودروی تیبا در ماه‌های مختلف حاکی از آن است که میزان تولید این خودرو در بهمن ماه در مقایسه با اوج تولید در اردیبهشت ماه (25 هزار و 505 دستگاه) افت 57 درصدی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینم ی دروغ مثل دروغهایی ک همیشه میگید

  • ناشناس

    هم وطنان گرامی یه مبلغی جمع کنید هر خانواری ۱۰۰۰تومان بدید که بر شکست نکنه کل جهان به همچین شرکتی مینازه (سایپا مطمئن )

  • ناشناس

    یکسال پول گرفته تسویه حساب شده هنوز تحویل نداده باز می که ًضررداده عجب شرکت کلاهبرداری

  • رضا

    این ارقام همش دروغه اصلا صحت نداره مدیران خودرو ساز تیلیاردر شدن مشناسمشون تیبا به مردم میدن لانکروز و بنز سوار میشن

  • احمد

    اینا همه مقدمه افزایش قیمت کارخانست. میخا جا بندازن مجبورن قیمت کارخونه رو بالا ببرن.

  • ناشناس

    چجوری میشه ا

  • ناشناس

    چجوری میشه این قدر کم بیاره این طورکه آهن قرازه رومی دست مردم 70 ملیون

  • ناشناس

    شرکتهای خودرو سازی اتاق فکر منفی برعلیه این مردم دارید خودروها رادارید به دلال میفروشد بعد میگید ضرر هم میکنیم .که خودروهای ما که بیش یک سال است تکمیل وجع کردیم .تحول نمیدید

  • ناشناس

    خدا کن آنقدر ضرر کنن که سایپا تعطیل بشه و ماشین خارجی بدکن گمرگ بیاد تو ایران . تعطیلی سایپا???

  • داوپ

    اشغال بیست تومنی هشتاد میلیون میفروشن ،،ضرر میدن اگه ضرر میدید درش گل بگیرید ،،ماشین خارجی وارد کنید،،،،بفهمید ماشین چیه