کد مطلب: ۴۵۳۷۶۲

بررسی تجارت‌نیوز از عملکرد ماهانه بی‌کوین در ماه می

آیا بیت‌کوین از ۱۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

آیا بیت‌کوین از ۱۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد، قیمت بیت‌کوین در طول ماه گذشته میلادی ۹٫۲ درصد رشد کرده است. اما احتمال عبور از قله ۱۰ هزار دلار در ماه ژوئن چقدر محتمل است؟

بیت‌کوین که در اولین روز از ماه می ۲۰۲۰ با قیمت هشت هزار و ۷۷۱ دلار معامله می‌شد، در سی‌ام ماه می (روز گذشته) به ۹ هزار و ۵۴۵ دلار رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این ارز رمزنگاری‌شده در طول یک ماه گذشته ۹٫۲ درصد رشد کرده است.

یکی از مهم‌ترین اتفاقات در بازار ارزهای دیجیتال در ماه گذشته میلادی این بود که هَوینگ (Halving) یا همان نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین در ۱۸ ماه می رخ داد.

این سومین بار در طول تاریخ بیت‌کوین است که هوینگ رخ می‌دهد.

نمودار زیر عملکرد بیت‌کوین را در ماه گذشته میلادی نشان می‌دهد:

قیمت بیت‌کوین

رشد ۹٫۲ درصدی بیت‌کوین در می ۲۰۲۰

بالاترین قیمت بیت‌کوین طی این مدت به روز هشتم ماه می مربوط می‌شود. در این روز قیمت بیت‌کوین در ساعات پایانی معاملات به ۹ هزار و ۹۸۶ دلار رسید.

در معاملات روز دهم ماه می اما قیمت بیت‌کوین به هشت هزار و ۴۶۵ دلار در هر اونس کاهش یافت. این پایین‌ترین قیمت بیت‌کوین طی یک ماه گذشته بوده است.

آیا بیت‌کوین از قله ۱۰ هزار دلار عبور می‌کند؟

هرچند در هفته پایانی ماه می، قیمت بیت‌کوین بار دیگر نزولی شده بود، اما پنج‌شنبه گذشته (۲۸ می) بار دیگر به کانال ۹ هزار دلار بازگشت.

گفته می‌شود، این افت قیمت پس از پدیده هَوینگ به موج جدید فروش از سوی استخراج‌کنندگان و کاهش تقاضا مربوط می‌شود. اما آیا بیت‌کوین می‌تواند بار دیگر از قله ۱۰ هزار دلار عبور کند؟

در حال حاضر (در لحظه تنظیم گزارش)، این ارز دیجیتال با قیمت ۹ هزار و ۵۵۰ دلار و ۷۴ سنت معامله می‌شود.

برخی تحلیلگران بر این باورند که در کوتاه‌مدت احتمال بازگشت بیت‌کوین به روند صعودی بسیار بالاست. کاهش عرضه به‌دلیل نصف شدن پاداش استخراج به این معناست که در ماه جاری به‌اندازه ماه گذشته بیت‌کوین استخراج نخواهد شد.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تاکنون حدود ۱۸٫۵ میلیون بیت‌کوین استخراج شده و تنها ۲٫۵ میلیون بیت‌کوین دیگر برای استخراج باقی مانده است.

به‎گفته تحلیلگران، کاهش عرضه از یک‌سو و افزایش تقاضا به‌ویژه از سوی موسسات مالی می‌تواند منجر به افزایش قیمت بیت‌کوین شود.

بر اساس تحلیل‌های تکنیکال، در سناریوی بدبینانه اگر قیمت بیت‌کوین از سطح حمایتی هشت هزار و ۶۱۳ دلار کاهش یابد، امکان افت قیمت در ماه ژوئن تا هفت هزار و ۴۰۰ دلار هم وجود دارد.

در مقابل اگر قیمت از سطح ۹ هزار و ۸۰۰ دلار عبور کند، سطوح مقاومتی بعدی ۱۱ هزار دلار و ۱۳ هزار و ۸۰۰ دلار خواهند بود.

بخش‌هایی از این گزارش برگرفته از وب‌سایت cointelegraph.com است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.