کد مطلب: ۵۳۷۲۳۷

عملکرد هفتگی بورس:

بازدهی منفی ۳ درصدی بورس در هفته‌ای که گذشت / نمادهای کوچک بورس همچنان قفل در صف فروش

بازدهی منفی ۳ درصدی بورس در هفته‌ای که گذشت / نمادهای کوچک بورس همچنان قفل در صف فروش

در معاملات این هفته بورس، شاخص کل بازار سهام با افتی ۳ درصدی نسبت به هفته گذشته در سطح یک میلیون و ۱۷۲ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بورس تهران با افتی حدود ۳ درصد نسبت به هفته گذشته در سطح یک میلیون ۱۷۲ هزار واحدی قرار گرفت تا ضمن از دست دادن کانال ۱٫۲ میلیون واحدی، به روند نزولی خود ادامه دهد. در این هفته که تعداد روزهای معاملاتی ۴ روز بود، ارزش معاملات هفتگی ۱۱ هزار میلیارد تومان، معادل میانگین روزانه ۲ میلیون و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.

دوشنبه این هفته جلسه سران قوا با موضوعیت بورس برگزار شد و همین موضوع موجب شد تا روز چهارشنبه شاخص مثبت شود. مذاکرات برجام و همچنین افزایش نرخ تسعیر باعث شد تا نمادهای بانکی و فلزات اساسی با روند بهتری نسبت به هفته گذشته معامله شوند، با این حال هنوز نمادهای کوچک‌تر در صف فروش قفل شده و حجم معاملات آنها به قدری کم است که اکثر آنها مشمول گره معاملاتی می‌شوند.

در این هفته همچنین صندوق‌‌های دولتی نیز با افت ارزش خود مواجه شدند ولی همچنان جزو پر معامله‌ترین نمادهای بورس محسوب می‌شوند.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه به سیگنال مثبت بسته حمایتی ۷+۳ و همچنین جلسه سران سه قوه، هفته آینده بازار نسبت به این هفته متعادل‌تر شود.

مهمترین اخبار بازار سهام را از صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خیلی اوضاع بد شده ادم نمیدونه چیکار کنه همه چیز هر روز داره گرون تر میشه هزینه های پزشکی دارو مواد غذایی لوازم برقی . طلا و بورس و دلار که مردم برای حفظ سرمایه هاشون خریداری کردن هر روز ارزونتر.سرمایه زندگیم تو بورس به باد رفته دارم از ناراحتی میمیرم

  • ناشناس

    بازار هفته دیگه هم منفی است چون هیچ حمایتی نیست و فقط در حد حرف و زمانی هم که بازار مثبت بود هیچ حمایتی نبود و در حرف بود اما مردم به این حرف ها اعتماد داشتند و پول ریختند در بورس دیگر چه کسی حاضر است 100 میلیون بیاورد و در 9 ماه دیگه 100 میلیونش بشه 20 میلیون

  • ناشناس

    تجارت نیوز؛
    حقیقی ها از صف فروووووش خارج شوند بورس به روزهای همیشه سبز بهاری باز خواهد گشت.
    به کاهش قیمت دلار حتی دلار زیر ۲۰ هزار تومان هم توجه نکنند چون درست است که با کاهش قیمت دلار ارزش سهام افت می کند ولی قرار نیست که فقط ارزش سهام پایین بیاید با کاهش قیمت دلار، قیمت تمام اجناس از طلا و دلار و خانه و ماشین گرفته تا ….
    پایین می آید و از طرفی چون مبادلات مالی و تجاری شرکت ها به ویژه نمادهای صادرات محور از قبیل پالایشی و …. بهبود می یابد و هزینه های آنها پایین می آید، سوددهی آنها بالا رفته باعث رشد شاخص می شود و رشد شاخص باعث ورود پول های هوشمند و رشد بیشتر بورس خواهد شد آن هم رشدی پایدار که حاصل رشد سرمایه شرکت ها و صنایع سهامی است نه رشد حبابی (افزایش قیمت دلار) که بیم آن برود تا دلار دچار ریزش شود، ارزش سهام پایین بیاید.

  • ناشناس

    بترسید از مظلومانی که شکایتتانرافقط به خداوند قادر ومنتغم میبرند و جز او پشت و پناه ندارند

  • ناشناس

    ما متضررین بورس شکایت مسببین رابه پیشگاه خداوند قادر میبریم

  • ناشناس

    تا وقتی دامنه نوسان افزایش نیافته همچنان قفل خواهد بود مگر دولت حمایت کند سهم ها رشد کنند و شاخص مثبت باشه از قفل در بیان

    • ناشناس

      دامنه نوسان هیچ تغیری در مثبت کردن شاخص ندارد چون هرچه دامنه نوسان بازتر باشد هراس سهامداران از منفی بیشتر. باعث قفل فروش خواهد شد دامنه منفی برای زمانی خوب است که سهام رشد چشمگیر داشته باشد نه اینکه حداقل سی درصد تمام سهام ها زیر ارزندگی ذاتی ان باشد به نطر من اگر می خواهند بازار رشد کند باید دامنه منفی را بردارند که نه به سهام دار لطمه وارد شود نه از ترس ریزش بیشتر سهامداران در صف فروش قرار گیرند

  • سیدحسین

    ازمهرپارسال گفتم عاقل جماعت فرار میکنه!! سودفقط مال حقوقی که کوچه های دولته!!+بازیگران سهام ویک عده خاص خرپوله!!!والسلام.مهرماه فهمیدم بایدازبورس دستوری که پول مردم ونشونه رفتن فرار کرد!!!کامنتای چندماه پیشم هنوزموجوده بریدببینید!!

  • حسین

    بهترین راه اونکه تتمه سرمایه خرد مردم را نابود کنید اونوقت بورس یکپارچه در دست سرمایه داران کلان می افتد