کد مطلب: ۴۶۹۴۰۸

افت ۱۴ درصدی ارزش «دارا یکم» در این هفته / اولین ETF دولتی چقدر می‌ارزد؟

افت 14 درصدی ارزش «دارا یکم» در این هفته / اولین ETF دولتی چقدر می‌ارزد؟

در پایان معاملات این هفته، ارزش 200 واحد از دارا یکم در مقایسه با هفته گذشته افتی 14 درصدی به 3 میلیون و 997 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان هفته منتهی به 23 مرداد ماه 99، ارزش هر واحد دارا یکم با افتی 14.4 درصدی نسبت به هفته گذشته به 19 هزار و 985 تومان کاهش یافت تا ارزش 200 واحد از اولین صندوق ETF دولتی برای نخستین باز از زمان معاملاتش در بورس به زیر 4 میلیون تومان برسد. این در حالی است که در هفته گذشته دارا یکم 2.5 درصد بازدهی را به ثبت رسانده بود.

1 11

افت 14 درصدی ارزش دارا یکم در حالی رخ داده که خالص ارزش دارایی این صندوق در هفته گذشته تنها 1.5 درصد کاهش یافته است. موضوعی که نشان می‌دهد سهامداران رفتاری هیجانی نسبت به معامله در این صندوق دارند. خالص ارزش دارایی‌های دارا یکم در پایان هفته 28 هزار و 408 تومان محاسبه شده است.

اخبار ضد و نقیضی که در طول هفته در خصوص دارا دوم مطرح شده بود یکی از دلایل اصلی افت قیمت اولین صندوق ETF دولتی بوده است. با روند نزولی‌ای که این صندوق در پیش گرفته باید دید عرضه دارا دوم تا چه حد موفق خواهد بود.

آخرین اخبار و اطلاعات در مورد اولین صندوق ETF دولتی را از صفحه دارا یکم تجارت‌نیوز پیگیری کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقا 2میلیون دادین 100درصد سود بریدن ها
    حالا هم اگه دارا داره سقوط می کنه از بی سوادی مردم است که مثل چی دارن سهام هاشون می فروشن بدون سواد وارد بورس شدن نتیجه اش می شه این بازار حبابی که به خبری بنده.قیمت اصلش به عرضه و تقاضا ست داداش می خای کم نفروشین دیگه باید یکی ضرر بده تا دیگری پول در بیاره از بورس
    تا دارا دوم و150درصد سود بای

    • حمید

      نتیجه بی اعتمادی به دولته که دارن میفروشن. چون وقتی تو بورس دستکاری باشه مردم بی اعتماد میشن و میخوان هر چه سریعتر با یه سود کم در برن.

  • ناشناس

    مسولین بورس کجان که ببینن دارایکم ۴۰ درصد از ۳۴ تومن سقوط کرده و ۲۰ تومن معامله میشه و سهامدار را نابود کردن

  • ناشناس

    هرکس در کوتاه مدت 25 درصد سود می خواد دارایکم بخره.
    دارایکم در حوالی 25000 نگه می دارن. وتجارت هم درجا میزنه. وبصادر اندکی رشد میکنه. (رفتار سهم اینو نشون میده)
    اما از وقتیکه افزایش سرمایه وبملت ثبت بشه و پذیره نویسی دارادوم هم شروع بشه(که اتفاقا تقریبا در یک زمان است) دارایکم رشد شارپی داره. البته خبرهایی مبنی بر فروش دارا چهارم که شامل باقیمانده دارایکم هست هم به گوش میرسه.
    اگر کمی به شرایط روز فکر کنیم متوجه میشیم که دولت باید دارایکم بالا ببره تا مردم از دارا دوم استقبال کنن.
    به این نکته هم توجه کنین که اگر دارایکم افت کنه، روز بازگشایی دارادوم صف فروش بزرگی تشکیل میشه و در این صورت مردم از داراسوم استقبال نمیکنن و این خواسته دولت نیست

  • ناشناس

    سلام این سبد گردانان وبازار گردانان بورس قدیمی می خواهند با این کارهایشان تازه واردان بوری را به دودلی و سرگردانی بکشند که بتوانند بازار بورس و معملات را به سود خودشان تمام کنند ولی در اشتباه اند و نباید این عزیزان رند و بازار خراب کن بایند بروند دنبال نخود سیاه خلاصه این عزیزان در اشتباهند و فقط چند روز ارزش سهام مردم را پاین می کشند که به ضرر خودشان هم هست)

  • ناشناس

    با سلام
    فلسفه ورود به بورس باید با دید بلند باشد و اولین قدم آن سهام داری هست نه اینکه هر روز با هر شایعه ای بلافاصله تصمیم به فروش با زیر قیمت واقعی گرفت . !!

    • امیر علی

      دمت گرم. فقط باید صبر کرد نکه آتیش به سرمایه زد

    • ناشناس

      درسته فقط بایدصبرکنیم و آهسته آهسته نابودی اموالمان را نظاره کنیم

    • ناشناس

      درسته

  • ناشناس

    دارایکم سقوط کرد??????

  • علی

    سلام ماه ازاین سهام صندوق یکم خیری ندیم اصل پولو خودمانو هم داریم از دست می دیم بااین وضعیتی که دارد پیش میره دیگر از صندوق دوم وسوم فکر نکنم استقبال نشه

    • ناشناس

      سلام مرسی شما سعی کن دیگه مشارکت نکنی و دارا۲ رو هم قبول نکن پول یارانه را هم تحویل بده سهام عدالت هم داری پس بده اگه جایی هم کارمندی بیا بیرون کلا قهر کن تو میتونی من هم مثل شما میخوام هر چی شانس به من رو کرده پشت پا بزنم بهش .??

    • ناشناس

      سلام نفر اول تو ومن هستیم منتظر ۲ هستیم، هیچ جا نمیریم همین جا هستیم

  • ناشناس

    سلام این هم یک سیاست بود خواستن سهام دولتو رابه به فروش برسانند مثل خیل چیزهای دیگر مانند فروش ایران خدرو وسیپاه پول مردمو به جیب زدن ماشین را هنوز تحویل مشتری دادند مسکن مهر ازسادگی ما دارند سواستفاده میشه ولی درس نمی گیریم خیلی شانشان بالاست هرتصمیمی می گیرند عین موش ازماشگاهی روی ما سوارم می کنند این که بیشتر اسقبال می کند بدبختی مثل من وتو که سرمایه خوبی نداریم باچند میلیونی داریم به امید اینه چند ریال گیرمان بیاد دارم انو هم ازدست می دیم به خدا خسته شدیم نمی دانم حرف کیو گوش کنیم همه شد چوپان درغگو وسلام

  • امیر علی

    ارزش دارا یکم ۳۰۰۰۰ تومان هست. متاسفانه بعضیها از بازار بورس اطلاعاتی ندارن. می ترسن ارزشش هر روز پایین بیاد . بنابراین تو صف فروش میزارن و آتش به سرمایشون میزنند. مردم نفروشید سهمتونو . تو صف فروش نزارید . ارزش واقعی دارا یکم این قیمت نیست صبر کنید صعودی میشه یا حق

    • ناشناس

      دوست عزیز هنوز هم به نظرت پایبندی؟ امروز ۱۲ هزارتومن شده
      یکسال تمام سقوط کرده فقط

  • ناشناس

    سلام من به سهم داشتم نگین امروز وقتی باز شدمنفی10بودوقیمتشو4500ثبت شده بود درخرید ولی سهامداران قیمتواز4900کمتردرفروش نگذاشتن ودرآخر در50000معامله شد دردارایکم یکم غیرت باید نشون بدن سهامداران تابه قیمت ناوبرسه