کد مطلب: ۳۸۷۳۰۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سهامداران «سدور» بخوانند / کاهش ۶۲ سودآوری این شرکت سیمانی

سهامداران «سدور» بخوانند / کاهش 62 سودآوری این شرکت سیمانی

گزارش عملکرد سه‌ماهه نشان می‌دهد شرکت سیمان دورود درحالی که در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با رشد پنج درصدی مقدار فروش همراه بوده اما سود خالص این شرکت در دوره مذکور با 62 درصد افت مواجه شده و سود هر سهم آن تا سطح شش ریال کاهش یافته است.

شرکت سیمان دورود در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته با کاهش سودآوری مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت سیمان دورود با نماد «سدور» از جمله شرکت‌های حاضر در بورس بوده که با انتشار تازه‌ترین اطلاعیه خود بر روی سایت کدال، اقدام به اعلام گزارش فعالیت میان‌دوره‌ای سه ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال ۱۳۹۸ خود کرد.

بررسی تجارت‌نیوز از گزارش‌های منتشره از سوی سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، نشان می‌دهد شرکت سیمان دورود طبق گزارش عملکرد سه‌ماهه واقعی منتهی به بهار امسال (حسابرسی نشده) معادل 64.1 میلیارد تومان سرمایه را به ثبت رسانده است.

طبق صورت‌های مالی منتشره، شرکت سیمان دورود در پایان خرداد ماه امسال دارای 195 میلیارد تومان دارایی بوده که در مقایسه با پایان سال 1397 با سه درصد رشد همراه بوده است.

شرکت سیمان دورود در بهار امسال 82 درصد دارایی خود یعنی 161 میلیارد تومان بدهی داشته که در مقایسه با پایان سال 1397، معادل چهار درصد افزایش داشته است.

664689269744687 1528007858

افت 62 درصدی سود خالص

روند فروش محصولات شرکت سیمان دورود در بهار امسال نشان می‌دهد بهای تمام شده آن‌ها کمتر از نرخ فروش آن‌ها بوده و این شرکت از محل فروش آن‌ها 373 میلیون هزار تومان سود خالص به دست آورده است.

در سال گذشته شرکت سیمان دورود بیش از 765 هزار تن از محصولات خود را به ارزش تقریبا 94 میلیارد تومان به فروش رسانده که کل میزان فروش آن ناشی از فروش داخلی بوده است.

در بهار امسال نیز این شرکت، معادل 201 هزار تن به ارزش 26 میلیارد تومان را به فروش رسانده که نسبت به بهار سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.

طبق صورت مالی منتشره، وضعیت سودآوری این شرکت از زیان انباشته 31.4 میلیارد تومانی در پایان سال گذشته با افت یک درصدی به 31 میلیارد تومان در پایان خرداد ماه امسال رسیده است.

147 1

مطابق آخرین اطلاعات مالی، شرکت سیمان دورود در بهار سال گذشته معادل 978 میلیارد تومان سود خالص داشته که با افت 62 درصدی در بهار امسال به 373 میلیارد تومان رسیده است.

شرکت سیمان دورود در بهار امسال برای هر سهم شش ریال سود محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 60 درصد افت داشته است. دورود در مدت مشابه سال 1397 معادل 15 ریال سود برای هر سهم شناسایی کرده بود.

این شرکت سیمانی با نماد معاملاتی «سدور» با سرمایه‌ای به حجم 64.1 میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار در حال فعالیت است.

این شرکت در بورس، از ابتدای سال جاری از 151 تومان به 202 تومان در پایان خرداد ماه افزایش یافته و سهام‌داران آن از سود 33 درصدی برخوردار شده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.