کد مطلب: ۷۳۲۴۰۳

عوامل بمب گذاری شیراز بازداشت شدند

عوامل بمب گذاری شیراز بازداشت شدند

عوامل بمب ‌گذاری ناموفق در شیراز دستگیر شدند. این افراد قصد داشتند در شب حادثه شاهچراغ در شیراز بمب گذاری کنند که اقدامات آنها خنثی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عوامل بمب گذاری ناموفق در شیراز که قرار بود در شب حادثه تروریستی شاهچراغ اتفاق بیافتد، با تدابیر امنیتی و به وسیله سربازان گمنام امام زمان دستگیر شدند. لازم به تذکر است که عملیات آن‌ها در شب مذکور خنثی شد.

در مهر ماه سال جاری و همان شبی که حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز رخ داد، گزارشاتی مبنی بر رویت یک بسته مشکوک در یکی از معبرهای اصلی شهر شیراز به دست پلیس رسید. بعد از اقدامات اولیه مشخص شد که این بسته بمب است. با حضور به موقع تیم چک و خنثی‌سازی بمب و اقدامات سریع آن‌ها بمب خنثی شد.

طی اقدامات نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران و اطلاعات سپاه استان فارس، عوامل بمب گذاری در آن شب شناسایی شدند. سپس این افراد مورد تعقیب و مراقبت قرار گرفتند و نهایتا در استان‌های فارس و اصفهان دستگیر شدند.
لازم به ذکر است که در شب حادثه بمب گذاری یک فرد در پوشش زباله‌گرد شناسایی شده بود که با این بمب گذاری ارتباط داشت.

حادثه تروریستی شاهچراغ

در شب 4 آبان سال جاری یک حمله مسلحانه در محوطه حرم شاهچراغ شیراز رخ داد. در این حمله تروریستی 13 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 20 نفر مجروح بر جای ماندند. این رخداد از سوی قوه قضائیه ایران و سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد تروریستی نام گرفت.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد در این باره گفت: حمله به یک مکان مذهبی در ایران مستحق محکومیت است و ما همه اقدامات تروریستی را محکوم می کنیم.

غروب چهارشنبه ۳ نفر فرد مسلح وارد صحن حرم مطهر شاهچراغ شدند و به سمت زائران رگبار گلوله بسته اند.

در پی این حمله تروریستی دو نفر دستگیر شدند و یک نفر تحت تعقیب نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت. اما مهاجم این حادثه یک نفر بود که مجروح و سپس دستگیر شد.

طبق اظهارات وزیر اطلاعات عامل دوم حمله تروریستی شاهچراغ در 9 آبان سال 1401 یعنی 5 روز بعد از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ در شهر شیراز شناسائی و دستگیر شد.

منبع: اقتصادنیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.