کد مطلب: ۳۷۱۹۳۵

چه عواملی در محبوبیت بیش از حد بی ام و ۵۲۰i در جهان نقش داشتند؟

چه عواملی در محبوبیت بیش از حد بی ام و 520i در جهان نقش داشتند؟

بی ام و520i یکی از مدل‌های سری محبوب بی ام و یعنی بی ام و سری5 است. این خودرو از سال 1972 با ورود اولین نسل از سری5 به بازار معرفی شد. در طی تولید نسل‌های مختلف بی ام و سری5 مدل‌های زیادی کنار گذاشته شدند و تولید آن‌ها متوقف شد. اما بی ام و520i از آن دسته مدل‌هایی بود که به دلیل محبوبیتی که داشت هرگز کنار گذاشته نشد و هم‌اکنون نیز در نسل هفتم سری5 که جدیدترین نسل آن است حضور قدرتمندی دارد.

بی ام و520i یکی از مدل‌های سری محبوب بی ام و یعنی بی ام و سری5 است. این خودرو از سال 1972 با ورود اولین نسل از سری5 به بازار معرفی شد. در طی تولید نسل‌های مختلف بی ام و سری5 مدل‌های زیادی کنار گذاشته شدند و تولید آن‌ها متوقف شد. اما بی ام و520i از آن دسته مدل‌هایی بود که به دلیل محبوبیتی که داشت هرگز کنار گذاشته نشد و هم‌اکنون نیز در نسل هفتم سری5 که جدیدترین نسل آن است حضور قدرتمندی دارد.

اگر به جدول فروش بی ام و سری5 نگاهی بی اندازید متوجه حضور نام دو مدل 528i و 520i در صدر این جدول خواهید شد. میزان بالای خریدوفروش بی ام و 520i نشان از محبوبیت زیاد این خودرو در میان مردم جهان دارد. در ایران نیز نسل ششم این خودرو یعنی مدل 2010 تا 2016 آن فروش بالایی داشتند. اما چه چیزی این خودرو را تا این حد محبوب کرده است؟ چه عواملی در این میزان فروش بالا تأثیر داشته است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سؤالات پاسخ دهیم.

bmw5201

  1. موتور قدرتمند و میانه‌رو

اگر به لیست محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای تاریخ نگاهی بی اندازید متوجه خواهید شد که اکثر این خودروها، خودروهای میانه با توان متوسط هستند. در مورد بی ام و520i نیز این مورد صدق می‌کند. موتور میانه‌رو این خودرو نیازهای قشر بزرگی از خریداران و مشتریان را برطرف می‌کند. این خودرو با موتور 2 لیتری 4 سیلندر خود توانایی تولید 184 اسب بخار نیرو و 270 نیوتون متر گشتاور را دارد و حداکثر سرعت آن نیز به 233 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این نیرو هم رانندگان شهری و هم علاقه‌مندان به رانندگی اسپرت عادی را از خرید بی ام و520i راضی نگه می‌دارد.

  1. قیمت مناسب

یکی از بزرگ‌ترین مزایایی که به فروش بی ام و 520i کمک بسیاری کرد، قیمت مناسب در برابر موتور قدرتمند و امکانات نسبتاً بالای این خودرو بود. بی ام و سری5 جزو سدان‌های سایز متوسط لوکس بی ام و محسوب می‌شود که از امکانات بسیار به‌روزی برخوردار است. این خودرو در بازار جهانی نسبت به رقبای خود از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. درحالی‌که امکاناتی تقریباً برابر با آن‌ها دارد. این موضوع توانست برگ برنده بی ام و520i در بازار جهانی باشد.

bmw5202

  1. کابین آرام و بی‌صدا

یکی از مزایایی که همیشه برای خانواده‌ها در خرید یک خودرو اهمیت فراوانی دارد، کابین آرام و بی‌سروصدای خودرو است. چراکه اغلب خانواده‌ها بچه‌های کوچکی دارند که اکثر اوقات صندلی عقب خودرو به خواب می‌روند. بنابراین سکوت و آرامش کابین در این موارد نقش مهمی بازی می‌کند. دربی ام و520i این امکان به بهترین نحو فراهم‌شده است. عایق‌بندی و سیستم تعلیق حساس به ضربه این خودرو در هر شرایطی از رانندگی کابینی بی‌سروصدا و آرام را در اختیار شما قرار می‌دهد.

bmw5203

  1. عملکرد و هندلینگ خوب

مانند تمام خودروهای دیگر تولیدشده توسط کمپانی بی ام و، این خودرو نیز از هندلینگ و کنترل بسیار خوبی برخوردار است که در کنار ویژگی‌های دیگر نام‌برده شده هر خریداری را بیشتر از قبل به خرید بی ام و 520i ترغیب می‌کند. نسل جدید این خودرو با سیستم تعلیق بادی، ترمزهای فعال و نیز بسیاری از سرویس‌های دستیار رانندگی همراه است که کنترل این خودرو را آسان‌تر از قبل کرده است.

bmw5204

  1. ایمنی بالا

این ویژگی نیز از آن دسته ویژگی‌هایی است که در تمام مدل‌های بی ام و قابل‌مشاهده است. بی ام و سری5 نیز در نسل جدید خود با امکانات ایمنی بسیاری نظیر دید در شب، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم تشخیص و مانیتورینگ نقطه کور، کنترل پارک کردن از راه دور و بسیاری از سیستم‌های ایمنی دیگر همراه شده است. علاوه بر این، بی ام و520i از تمام مؤسسات معتبر ایمنی ازجمله IIHS و EURO NCAP بیشترین امتیاز ایمنی را در بخش‌های ایمنی جاده‌ای، ترافیکی و امنی سرنشینان دریافت کرده است. بنابراین افرادی که دائماً به سفرهای طولانی‌مدت می‌روند با خرید بی ام و520i می‌توانند با اطمینان خاطر کامل سفر کنند.

bmw5205

  1. طراحی کابین لوکس و راحت

چیزی که در کنار همه این ویژگی‌ها خرید بی ام و 520i را جذاب‌تر می‌کند، کابین لوکس، مدرن و جذاب این خودرو است. کمپانی بی ام و همواره در تولید خودروهای خود از طرح‌های هیجان‌انگیز و به‌روزی استفاده می‌کند و با ترکیب این طرح‌ها با تکنولوژی‌های روز دنیا هیجان و لذت بیشتری به استفاده از این کابین تزریق می‌کند. ازاین‌رو اکثر خریدارانی که توان خرید خودرویی با این قیمت را داشته باشند خرید بی ام و520i را انتخاب اول خود قرار می‌دهند.

منبع : ویرلن

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.