خبر مهم:

کد مطلب: ۵۳۶۰۳۱

مدیرعامل اتحادیه دام‌های سبک کشور:

دلالی، کمبود جو و خشکسالی؛ عامل گرانی گوشت

دلالی، کمبود جو و خشکسالی؛ عامل گرانی گوشت

مدیرعامل اتحادیه دام‌های سبک کشور گفت: اواخر زمستان پارسال میش‌ها زایمان کردند و بره‌ها با وزن‌های حدود ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم اکنون در حال عرضه به بازار هستند و بر این اساس، کمبود تولید گوشت قرمز وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، افشین صدر دادرس، یکی از عوامل گرانی گوشت قرمز را حضور دلالان دانست و افزود: با شیوع کرونا و افزایش قیمت تمام شده گوشت قرمز بحث دلالی و کاهش توان خرید مردم مزید بر علت شد، تا جایی که در برخی ماه‌ها دام سبک ما مشتری نداشت و این مساله ضرر تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دام سبک ادامه ‌داد: باتوجه به شرایط کنونی انتظار می‌رود تمهیداتی اندیشیده شود که با ساماندهی بخش توزیع و مناسب و متعادل شدن قیمت ها مشکل گوشت قرمز در تولید و عرضه کاهش یابد.

کمبود جو دامی

وی با بیان اینکه همچنان کشور با کمبود جو دامی روبه‌رو است، گفت: با توجه به روند خشکسالی امسال، نیازمند تامین جو مورد نیاز کشور برای تغذیه دستی به دام‌ها هستیم.

دادرس افزود: نخستین ماده مورد نیاز خوراک دام، جو و سپس ذرت است.

مدیرعامل اتحادیه دام‌های سبک کشور، علت دیگر گرانی گوشت قرمز در ماه‌های اخیر را کاهش واردات جو و افزایش قیمت این محصول در سال گذشته دانست و گفت: جو تولید داخل کفاف بازار را نداد و با کاهش عرضه، شاهد افزایش قیمت بودیم.

وی اضافه‌کرد: بنابراین قیمت هر کیلوگرم جو تولید داخل متاثر از کاهش واردات این محصول به ۶ هزار تومان رسید که علت اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز است.

مدیرعامل اتحادیه دام‌های سبک کشور گفت: امسال به دلیل خشکسالی و کمبود علوفه در مراتع، نیازمند خوراک دستی به دام‌های گوشتی هستیم که باید جو مورد نیاز کشور تامین شود در غیر این صورت به‌طور قطع در ۶ ماهه دوم سال با مشکل جدی کمبود گوشت قرمز روبه‌رو خواهیم شد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.