کد مطلب: ۲۳۲۷۰۹

فاکتورهای حیاتی برای معامله موفق در بازارهای مالی چیست؟

فاکتورهای حیاتی برای معامله موفق در بازارهای مالی چیست؟

یک تحلیلگر بازار سرمایه از مدیریت معاملات، مدیریت سبد و پورتفوی و مدیریت ریسک و پول به عنوان سه مورد مهمی نام برد که به منزله یکی از ستون‌های مهم یک معامله باید مورد توجه قرار بگیرد.

در حاشیه برگزاری اولین روز از یازدهمین نمایشگاه فاینکس 2018 کارگاه روانشناسی بازار با عنوان معامله موفق برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز‌ ، حامد مددی، مدرس و تحلیلگر بازار سرمایه، به ابعاد و بخشی‌هایی از یک معامله موفق اشاره کرد که کمتر توسط معامله‌گران (ایرانی‌ها) مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با تشبیه کل معامله به یک سازه، گفت: اسم این سازه را معامله و ترید موفق می‌گذاریم. زمانی می‌توانیم سازه موفق داشته باشیم که همه اجزاء آن با هم همخوانی داشته باشد.

مددی با ابراز تاسف از اینکه در حوزه بازار سرمایه بیشتر یکی از اجزاء این سازه وجود دارد و به سایر سازه‌ها توجه نمی‌شود، درباره اهمیت هر کدام از این اجزاء گفت: در این‌باره دو بخش کلی تعریف شده است. بخشی از معامله که همه می‌بینند و نمود ظاهری دارد و بخش دیگری از معامله جنبه‌هایی است که خیلی دیده نمی‌شود و در ذهنیت انسان شکل می‌گیرد.

به گفته این فعال بازارسرمایه، تمام مواردی که منجر به این می‌شود که معامله‌ای با موفقت انجام شود به منزله ستون‌های آن معامله هستند. این درحالی است که باید به پی این ستون توجه ویژه داشت. موضوعی که در بسیاری از مواقع به آن توجه نداریم.

مددی افزود: شرط یا ستون اول برای معامله موفق، اخبار، دیتاها، دانش و ابزارهایی است که در بازارهای مالی وجود دارد. ستون دوم، سیستم معاملاتی و رویکرد معاملاتی و روش‌های اجرایی‌سازی آن رویکرد است. اینکه چه رویکردی در بازارسرمایه داشته باشیم مهم است.

وی با طرح این پرسش که آیا معامله‌گر به رویکرد درست خود در بازارسرمایه فکر کرده است؟ عنوان کرد: باید گذشته را نگاه کنیم و بدانیم که اخبار مطمئن را از کجا پیگیری کنیم.

مددی از مدیریت معاملات، مدیریت سبد و پورتفوی و مدیریت ریسک و پول به عنوان سه مورد مهمی نام برد که به منزله ستون سوم یک معامله خوب باید مورد توجه قرار بگیرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.