کد مطلب: ۳۹۳۰۰۷

از پیش‌فروش محصولات تا مزایده میلیاردی اموال یک خودروساز

مقاومت خودروسازان بالاخره شکست / آغاز فروش دارایی‌های ایران‌خودرو

مقاومت خودروسازان بالاخره شکست / آغاز فروش دارایی‌های ایران‌خودرو

خودروساز بزرگ و زیان‌ده کشور بالاخره 26 فقره اموال مازاد خود را به حداقل قیمت پایه 121 میلیارد تومان به مزایده گذاشت. در لیستی که ایران خودرو از فروش اموال مازاد خود منتشر کرده، 26 فقره دارایی از جمله مغازه‌های تجاری، خانه، آپارتمان، زمین و سوله به حداقل قیمت 121 میلیارد تومان برای خرید متقاضیان عنوان شده است.

ایران‌خودرو بالاخره 26 فقره اموال مازاد خود را به حداقل قیمت پایه 121 میلیارد تومان به مزایده گذاشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خودروسازهای جاده مخصوصی که با زیان‌های انباشته صدای اعتراض‌آمیز مردم و حتی وزیر صمت را در آورده بودند اکنون در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

مجموع زیان‌های انباشته شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران‌خودرو در سال 97 به حدود 14 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال 96 بیش از هزار و 900 درصد افزایش یافته است.

Untitled 1 12

رضا رحمانی، وزیر صمت که آینده خودروسازان را به مساله امنیتی تشبیه می‌کند، اظهار کرده که خودروسازان برای فروش اموال مازاد‌شان مقاومت می‌کنند (رونامه اعتماد). اما به نظر می‌رسد با سنگین‌تر شدن هزینه‌ها و بحرانی‌تر شدن وضعیت سودآوری، ایران خودرو مقاومت خود را از دست داده و وادار به فروش اموال مازاد خود شده است.

بر اساس انتشار تازه‌ترین افشای اطلاعاتی ایران خودرو بر روی سایت کدال، این خودروساز بزرگ کشور، شش دانگ از یک قطعه زمین به مساحت دو هزار و 400 متری در تهران را به حداقل قیمت پیشنهادی 73 میلیارد تومان به مزایده گذاشته که نتیجه آن فردا مشخص می‌شود.

878

در لیستی که ایران خودرو از فروش اموال مازاد خود منتشر کرده، 26 فقره دارایی از جمله مغازه‌های تجاری، خانه، آپارتمان، زمین و سوله به حداقل قیمت 121 میلیارد تومان برای خرید متقاضیان عنوان شده است.

6489800000000000 همچنین قائم‌مقام ارشد گروه صنعتی ايران خودرو برنامه خروج اين شركت از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت (ورشکستگی) و اصلاح ساختار مالی را اعلام كرده بود که به نظر می‌رسد، فروش اموال مازاد یکی از برنامه‌های این خودروساز بوده است.

از نکات قابل توجه در این لیست، فروش یک واخد آپارتمانی به ارزش بیش از یک میلیارد تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سپهر

    بازم نزدیک انتخابات شد و خبرهای شیرین … خخخخخ
    من یکی که دیگه گول نمیخورم . شماهارو نمیدونم

  • صمدی

    بعداز نزدیک به ۳۰ سال حمایت همه جانبه کسانی که به بهانه حمایت از صنعت خودروسازی انواع اجحاف ها از قبیل جانی و مالی رو به ملت ایران تحمیل کردن و هیچ نتیجه ای بجز تحلیل کیفیت در تولید خودرو نداشت ، آیا زمان آن نرسیده که محاکمه بشن؟

    • ناشناس

      بله

  • مهدی

    به نظر من باید واردات خودرو بدون تعرفه آزاد بشه تا خودروسازی کشور اگر قصد رشد و تکاپو داره و بخواهد رقابت کنه با بازار آزاد وارد رقابت بشه
    اینجوری یا وضعیت کیفی و خدمات را ارتقاء و قیمت را کاهش می ده ویا جمع می کنه جاش رو به رقبا میده
    در غیر اینصورت هر روز وضعیتش بدتر میشه و مردم این وسط متضرر خواهند بود

  • ناشناس

    اصلاً این 121 میلیارد تومان در برابر سرمایه ها و بدهی های ایران خودرو مثل پول خورد هست و مبلغی نیست که بخواهند در موردش اظهار نظر کنند. با این بهانه می خواهند اموال مورد نظر خودشون رو به دوستان و آشنایان به قیمت بسیار پایین تر از قیمت واقعی واگذار کنند و البته رسانه ها هم با این ها دستشون توی یه کاسه هست.

  • ناشناس

    وقتی انحصار باشه هر چی می خواهند سوئ استفاده کنند.

  • ناشناس

    سال 2003 توی دبی یکی از بچه ها پژو 206 فول اپشن دسته دوم خرید دو هزار و پانصد درهم اون موقع یک درهم دویست و سی تمن بود تازه اگر همون ماشین رو با درهم سه هزار تمن محاسبه کنیم تازه میشه هفت و نیم….. خوب اگه فرانسه تولید کنه بفرسته برای ما خیلی بهتره….. با اینکه مایشینهای فرانسوی درصد بسیار اندکی از بازار دنیا روا دارند….. پس اینها همش دروع میگن
    نه

  • ناشناس

    در مورد ورشکستگی دارند دروغ میگویند فقط اذهان مردم رو دارند شستشو میدهند
    ت

  • ناشناس

    همین مطلب که نوشتی ،داری برای خودرو سازها بازار گرمی می کنی ، بازار خودرو رونقی نداره و این قیمت که فرمودید واقعی نیست . یا خودتون به باند دلالان پیوستید و می خواهید قیمت ها را بالا ببرید و یا یه چیزی از خودرو ساز گرفتی می خوای به بازار راکد یک رونقی بدی، یا هیچکدام نیست و اینکاره نیستی . و یک اظهار نظری کردی.

  • ناشناس

    مگه نظرماتاثیری هم داره این خبرافقط اعصابمونوبیشترخردمیکنه بالاخره ماهم خدایی داریم

  • ناشناس

    بالاخره ماهم خدایی داریم