کد مطلب: ۴۶۷۳۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

مشکل عدم فروش سهام عدالت چیست؟ / سهامداران دوباره درخواست خود را ثبت کنند

مشکل عدم فروش سهام عدالت چیست؟ / سهامداران دوباره درخواست خود را ثبت کنند

سهام عدالت برخی از سهامدارانی که درخواست خود را حدود دو ماه پیش به کارگزاری‌ها و بانک‌ها داده‌اند ثبت نشده است و به نظر می‌رسد این سهامداران باید فرایند ثبت سفارش فروش را دوباره طی کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، برخی از سهامداران سهام عدالت که در حدود دو ماه پیش درخواست فروش سهام خود را یا از طریق بانک و یا از طریق کارگزاری‌ها ثبت کرده‌اند هیچ گونه وجهی برایشان واریز نشده است.

ابتدا تصور بر این بود که همه این تقاضاها در کارگزارهای بانکی و غیربانکی ثبت شده و این کارگزاری‌ها هستند که علی‌رغم دریافت درخواست‌ها در فروش و سپس واریز پول سهام سهامداران تعلل می‌کند.

اما مشخص شده که برخی از این درخواست‌ها در سامانه معاملات سهام عدالت کارگزاری‌ها ثبت نشده و تمام این بیش از دوماهی که سهامداران منتظر دریافت پولشان بوده‌اند اصلا درخواستشان ثبت نشده است.

در ابتدای آغاز فروش سهام عدالت سامانه‌های مرتبط با آن با اختلال‌هایی مواجه بودند که نظر کارشناسان بر این که زیرساخت‌های لازم برای آزادسازی و فروش فراهم نیست و کارگزاری‌های آمادگی کافی را برای انجام این کار ندارند؛

حتی حسین فهیمی، سخنگو ستاد سهام عدالت نیز در ابتدا برخی از مشکلات سهامداران را مثل عدم نمایش سبد سهام عدالت را در کارگزاری‌ها دانست و گفت: این شرکت‌ها اگر سیستم‌های خود را بروز رسانی کنند این مشکل برطرف می‌شود.

براساس اظهارات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز که از سهامداران سهام عدالت هستند، درخواست فروش برخی از افرادی که پس از چند هفته تا دو ماه در سامانه ثبت نشده است و باید دوباره سفارش خود را ثبت کنند.

در ادامه تجربه برخی از سهامداران از پیگیری درخواست فروش سهامشان آمده است:

«این دو ماه سهام را به بانک تجارت دادم داخل سایت گرکزاری میرم نماد میاد وشرکت ودر پای صحفه نوشته سهام شما برای فروش گروهی ثبت شده آیا کسی هست من را راهنمای کنه یعنی چه میشه بعداز دو ماه به خدا از بانک تجارت خسته شدم»

«دوماه پیش سهامم رو به بانکملی فروختم بعد از دوما پیگیری زنگ زدم گفت ثبت نشده این شگرد جدید فرار بانک ملی از پاسخ دادن به مشتری بعد دوماه تازه سهام من رو از کارگزاری بانک ملی فرستادن کارگزاری اتیه سازان فردا که احتمالا دوماهم اون طول میکشه اخرم هیچ»

«الان تکلیف ما که غیر حضوری به بانک ملی سی درصد واگذار کردیم چی میشه تماس میگیریم کارمند بانک میگه ما خودمونو در گیر سهام نمیکنیم اطلاع نداریم پس بعد دوماه پول ما کجا رفته کجا باید پیگیر بشیم»

«بعد از ۵۰ روز که از طریق ایوا سهاممو برای فروش گذاشتم دیدم خبری از واریزی نیست رفتم سایت کارگزاری بانک ملی دیدم اصلا درخواست فروش برام ثبت نشده در حالی که کد رهگیری همون موقع برام اومد. الانم مجدد تاریخ ۹۹/۴/۳۰ از طریق کارگزاری بانک ملی درخواست فروش دادم ولی دریغ از یک ریال واریزی ؟!!! آخه این چه وضعشه»

«دیروز زنگ زدم هم به سجام ۱۵۶۹ هم به کارگزاری فارابی که چرا من بیشتر از یکماهه که اقدام به فروش کرده ام اما تا حالا هیچ پولی بحسابم واریز شده هیچ مشکلی هم در هیچ چیزی ندارم هر دو گفتند درخواست قبیلیت ثبت نشده این مشکل خیلی دیگه از سهامداران میباشد دوباره امروز اقدام کن»

«من فکر میکنم ۸ خرداد ۳۰ درصد سهام عدالت از طریق بانک ملت برای فروش قرار دادم، بعد از ۱۵ تیر هنوز خبری از واریز مبلغ به حسابم نبود. با ۱۵۶۹ تماس گرفتم و گفتن کارگزاری برای شما ثبت نشده است! پیگیر شدم و متوجه شدم باید به سایت کارگزاری برم و اونجا مجدد ثبت نام کنم و دوباره اجازه فروش سهام بدم»

«من هم همین مشکل رو داشتم بانک تجارت بعد 50روز زنگ زدم 1569گفت کارگزارناظر فروش نداری یعنی ثبت نشده، رفتم دوباره ثبت فروش کردم»

«من ۱۸تیرسهامم روفروختم هنوزواریزی نداشتم.به شماره۱۵۶۹زنگ میزنم میگه به کدملی شماکارگذارثبت نشده.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نرگس

    سهام کیه میریزه

  • گرسنه ام ب خدا

    چرا سهام نمیاد ب خدا صبرمان تموم شد خدا خیرتون نده چ بلای سر مردم آوردیم خسته شدیم.

  • ناشناس

    سلام من سهامم را فروختم مقداریش واسم اومد ولی الان وقتی به قسمت فروش میرم یه ضربدر قرمز خورده بقیه فروشام کسی میدونه مشکل چیه؟؟

    • بهروز

      مشکلی نیس اون ضبدرا برای لغو سفارشن دستش نزن

  • ایمان

    با سلام و وقت بخیر
    من ۶/۱۱ سهاممو فروختم واریزی تا سه روز پیش نداشتم که فروشو لغو کردم دوباره فروختم تورو خدا یکم زودتر انجامش بدید تو این روزا که قرنطینه شدیم بخدا نون نداریم بخوریم لطفا پیگیری کنید ممنونم از تک تک تون

  • ناشناس

    سلام من درخواست هاموثبت میکنم بعد از چند وقت مثلا یک هفته خود به خود لغو میشن برا چیه

    • ناشناس

      شما از خداقسم پیگیرباشید آرامگاه سه ماهه ثبت فروش زدم ولی یک ریالی برام واریز نشده مشکل کجاست لطفاً راهنمایی باشید لطفاً

  • ناشناس

    سلام من دو ماه پیش سهام عدالتم را فروختم الان تمام سفارشام قرمز شدند و تو قسمت آخرین وضعیت نوشته رد شده دو باره درخواست فروش دادم ولی به هیچ وجه پولی برام واریز نمیشه لطفا راهنمایی کنید چکار کنم

  • ناشناس

    سلام اقا من سهام خودم فروختم بانک شپه سی درصد اول قطره چکانی بود ولی مبلغش قابل قبول بود سی درصد دوم فروختم حدااقل بیستا درخاستم زده ناموفق و چنتای هم زده انجام شد پول هم باز قطه چکانی برام واریز شدد ولی نصف پول سی درصد اول هم نشد..اگه میشه راهنمای کنین این چند مورد ک ناموفق شده چطور میتونم دوباره درخاست بدم…وقتی میام روی درخاست فروش تعداد سهام ب رقم یکم هم میزنم میزنه درخاست شما بیشتر از شصد درصد هست با در نظر گرقتن درخاستهای ناموفق این پیغام میده فقط راهنمای کنین چطور درخاست نانوفق لغو کنم بتونم دوباره درخاست بدم ممنون..

  • بدترین بانک(سپه)

    سلام من درخواست فروش سهام عدالت سی درصد دوم میدم ثبت میشه بعد ازیه هفته میرم مینویسه برگشت خورده مشکل چیه ؟؟؟

  • ناشناس

    اگه عدالت اینه که یه سهام بدن بهمون بعد به فروشم نره و هیچ جوابگوی معتبری هم نباشه. خدایی عجب عدالتیه سهام عدالت

  • ناشناس

    سلا م