کد مطلب: ۵۵۰۱۱۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

سیب‌زمینی ۷ برابر قیمت میادین فروخته می‌شود!

سیب‌زمینی ۷ برابر قیمت میادین فروخته می‌شود!

در حالی که رئیس اتحادیه بارفروشان تهران می‌گوید تولید سیب‌زمینی امسال ۱.۵ برابر سال‌های گذشته بوده، بهای آن در روزهای اخیر جهش داشته و با ۷.۵ برابر قیمت میادین اصلی به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیب‌زمینی در بازار تهران گران و کمیاب شد. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اعلام این خبر توضیح داد: در حال حاضر سیب‌زمینی ایران به روسیه، افغانستان، قزاقستان و عراق صادر می‌شود و به همین دلیل سیب‌زمینی در ایران گران شده است اما در دو هفته آینده با ورود محموله‌های جدید به بازار، قیمت سیب‌زمینی متعادل می‌شود.

مصطفی دارایی‌نژاد به تجارت‌نیوز گفت: واردات سیب‌زمینی ممنوع است، چرا که تولید سیب‌زمینی امسال زیاد بوده و اگر سیب‌زمینی خارجی در بازار باشد به صورت قاچاق وارد شده است.

بر اساس توضیحات دارایی‌نژاد در حال حاضر سیب‌زمینی گرگان، گنبد و اصفهان در بازار توزیع شده است و سیب‌زمینی در میدان اصلی با قیمت سه هزار و ۵۰۰ تومان تا هشت هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

زمینی استامبولی

سید رضا نورانی، رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی هم درباره افزایش قیمت سیب‌زمینی به تجارت‌نیوز توضیح داد: تولید سیب‌زمینی در استان گلستان و اصفهان شروع شده و سیب‌زمینی‌هایی که در بازار مشاهده می‌شود متعلق به این دو استان است و البته بهای آن در میدان ارزان است و اگر سیب‌زمینی در بازار گران فروخته می‌شود، دستگاه‌های نظارتی باید ورود کنند و پاسخگو باشند.

برای مطالعه بیشتر خبر افزایش قیمت گوجه و سیب‌زمینی را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ابول

    برادر من میکه دیگه نمیکارم ۳۴۰ ملیون ضر کردین

  • ناشناس

    امروز بعص سیب زمینی هست هروز باید بعص یچیزی کنیم چخبره ماکه از گشنگی مردیم نکنید این کارارو گرونی خیلی زیاد شده

  • ناشناس

    مدیریت جهادی این هست خواب هستید بخوابید