کد مطلب: ۱۵۹۴۳۸

فروش ۶ میلیارد پوند سلاح انگلیس به عربستان

فروش 6 میلیارد پوند سلاح انگلیس به عربستان

ایندیپندنت اعلام کرد، از زمان آغاز حمله عربستان به یمن شرکت‌های انگلیسی 6 میلیارد پوند به عربستان سلاح صادر کرده‌اند.

موسسه وارچایلد انگلیس اعلام کرد: بر اساس آخرین مطالعات صورت‌گرفته شرکت‌های انگلیسی از زمان حمله عربستان به یمن 6 میلیارد پوند از صادرات به این کشور درآمد کسب کرده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از ایندیپندنت، این موسسه اعلام کرد: تخمین سود ناشی از صادرات شرکت‌های انگلیسی به عربستان نسبت به قبل دو برابر شده است.

این بنیاد خیریه، شرکت‌های بزرگ انگلیسی نظیر BAE و ریتون را به کسب درآمد از کشتار کودکان بی‌گناه از طریق فروش موشک و تجهیزات نظامی به عربستان متهم کرده است.

رکوبلومه مشاور امور حقوق بشر موسسه وارچایلد انگلیس، گفت: انگلیس نه تنها برای فروش سلاح به عربستان ادامه می‌دهد، بلکه بخش نگهداری و تعمیر پس از فروش آنها را نیز بر عهده گرفته است.

بلومه در مصاحبه با ایندیپندنت، گفت: ما همه دوست داریم شاهد تجارت بین‌الملل سازنده باشیم اما این نوع تجارت مخرب است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شفافیت کمی نسبت به دخالت شرکت‌های انگلیسی در تجارت سلاح به عربستان که به کشته شدن کودکان یمنی، سوری و عراقی منجر می‌شود، وجود دارد.

شرکت BAE و ریتون از جمله شرکت‌های فعال در حوزه تسلیحاتی انگلیس هستند که در نمایشگاه سلاح لندن در هفته گذشته حضور داشته و از سوی وزرای دولت و فرماندهان ارشد انگلیسی مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

این شرکت‌ها به شدت در حال توسعه حضور خود در کشورهای خاورمیانه هستند به گونه‌ای که BAE اخیرا قراردادی را به ارزش دهها میلیارد دلار برای فروش 24 فروند جت جنگنده یوروفایترتایفون به قطر بسته است.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.