کد مطلب: ۲۳۴۰۷۴

فشار بحران‌های اقتصادی بر کسب و کارهای نوپا

فشار بحران‌های اقتصادی بر کسب و کارهای نوپا

روزنامه وال‌استریت ژورنال در روزهای گذشته مقاله‌ای منتشر کرد که در واقع می‌توان آن را به عنوان «پرخاشگری به کسب و کارهای کوچک و نوآورانه» در نظر گرفت. نویسندگان این مقاله ادعا کرده بودند که در سال‌های اخیر در ایالات متحده عنوان کشب و کار خرد اقتصادی به مفهوم مدرن از میان رفته و نشانی از آن در میان نیست.

محسن حسینی: بار دیگر نگرانی‌ها در ارتباط با کسب و کار خرد در ایالات متحده، بالا گرفته است و مدیران مجموعه‌های خرد اقتصادی بابت آینده خود نگران شده‌اند. تضاد منافع میان دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان شرایط را به گونه‌ای رقم زده است که هیچ منفعتی از این تضاد و رقابت نصیب واحدهای خرد اقتصادی نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در همین راستا روزنامه وال‌استریت ژورنال در روزهای گذشته مقاله‌ای منتشر کرد که در واقع می‌توان آن را به عنوان «پرخاشگری به کسب و کارهای کوچک و نوآورانه» در نظر گرفت. نویسندگان این مقاله ادعا کرده بودند که در سال‌های اخیر در ایالات متحده عنوان کسب و کار خرد اقتصادی به مفهوم مدرن از میان رفته و نشانی از آن در میان نیست. چرا که واحدهای کوچک اقتصادی که خود را کسب و کار خرد قلمداد می‌کنند فاقد تولیدات لازم بوده و حتی نمی‌توان کارکرد آنها را خلاقانه و نوآورانه توصیف کرد.

این در حالی است که بر اساس آمار اداره کار از زمان پایان رکود بزرگ در یک دهه گذشته کسب و کارهای کوچک موفق شده‌اند ۶۲ درصد از کل فعالیت‌های اقتصادی در بخش غیر دولتی را به خود اختصاص دهند. این در حالی است که ۳۴ درصد این فعالیت‌ها از سوی موسسات نوظهور ایجاد شده است.

درست زمانی که در فاصله سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ رشد اشتغال در آمریکا کاهش داشته‌است این روند در سال ۲۰۱۳ بهبود نسبی پیدا کرد. اما آنچه هنوز بهبود نیافته ایجاد اشتغال است. با این حال آمار تمام ماجرا را روشن بیان نمی‌کنند.

راه‌اندازی کسب و کار کوچک در جهان امروز و در نیمه اول سال ۲۰۱۸ با چالش‌های فراوانی روبرو است. داشتن اعتبار بالا در بازار سرمایه، داشتن پشتوانه مالی ، تخصص و توان رسیدگی به امور مالیاتی و مسائلی از این دست همه به عنوان چالش‌های اصلی در مسیر راه‌اندازی کسب و کار قرار می‌گیرند.

پس از سال ۲۰۱۳ هزینه‌های بهداشتی - پزشکی به شذت افزایش یافته است و همین موضوع موجب شده تا واحدهای اقتصادی کوچک نسبت به جذب نیرو با تردید عمل کنند. همچنین عدم ارائه تسهیلات به این کسب و کارها، نرخ رشد آنها را با کندی مواجه کرده است. داده‌های NSBA از سال ۱۹۹۳ به روشنی رابطه میان دسترسی به سرمایه و استخدام را روشن می‌سازد.

سهم کوچک استارتاپ‌ها

سن شرکت‌ها در اقتصاد خرد اهمیت فراوانی دارد. به عنوان نمونه شرکتی که دو سال از زمان ثبت آن گذشته تلاش می‌کند تا با سرعت رشد بالا خود را به شرکت‌های با سابقه نزدیک کند. اما نباید فراموش کرد که شرکتی ۱۰ ساله با تعداد محدود کارمند همچنان یکی از واحدهای کوچک محسوب می‌شود.

عمده اعتبار تخصیص داده شده برای کسب و کارهای تجاری در سال ۲۰۱۷ بیش از ۹ میلیارد دلار گزارش شده است. که تنها ۸.۶ درصد از این اعتبار سهم کسب و کارهای کوچک می‌شود که استارتاپ‌ها و برخی مشاغل اینترنتی نیز در آن دسته بندی می‌شوند.

اهمیت نوآوری در کسب و کار

راه‌اندازی کسب و کار کوچک در جهان امروز و در نیمه اول سال ۲۰۱۸ با چالش‌های فراوانی روبرو است. داشتن اعتبار بالا در بازار سرمایه، داشتن پشتوانه مالی ، تخصص و توان رسیدگی به امور مالیاتی و مسائلی از این دست همه به عنوان چالش‌های اصلی در مسیر راه‌اندازی کسب و کار قرار می‌گیرند.

نویسندگان روزنامه‌هایی چون وال‌استریت ژورنال بر این باورند که مدیران و علاقه‌مندان راه‌اندازی کسب و کار نوپا مخصوصلا در آمریکا از یک ترفند روشن استفاده می‌کنند. آنها از انگیزه‌ها و انرژی جوانان و نوجوانان با استعداد سو استفاده می‌کنند. البته این نویسندگان یک موضوع را فراموش کرده‌اند. اینکه نوجوانان و جوانان با سرعت بیشتری نسبت به مدیران با تجربه رشد می‌کنند.

کسب‌وکارهای کوچک، سرچشمه‌های جوشان ابتکار و نوآوری در هر کشوری به حساب می‌آیند. هزینه کردن برای آنها در هر سطح و اندازه‌ای می‌تواند به ایجاد اشتغال بیانجامد. موضوعی که علاوه بر این نیز می‌تواند آموزش و تخصص را در مسیر کار نیز زنده نگه دارد. همه این مولفه‌ها در تاریخ اقتصاد جهان وجود دارند وبی توجهی به آن برای نسل‌های آینده زیان‌بار است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.