کد مطلب: ۴۳۵۶۲۳

بورس اول هفته را چگونه آغاز کرد؟ / فشار عرضه و اختلال در هسته معاملات

بورس اول هفته را چگونه آغاز کرد؟ / فشار عرضه و اختلال در هسته معاملات

در اولین دقایق از اولین روز معاملاتی هفته، شاخص کل در حالی افتی4 هزار و 200 واحدی را به ثبت رسانده که فشار عرضه برای تامین نقدینگی عرضه اولیه شگویا کاملا مشهود است. این در حالی است که اختلال در هسته معاملات نیز صدای سهامداران و کارگزاران را درآورده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام تهران اولین روز معاملاتی هفته را در حالی آغاز کرده که در 45 دقیقه ابتدایی بازار شاخص کل افتی 4 هزار و 200 واحدی را به ثبت رسانده است. افتی که بخش عمده‌ای از آن به دلیل فشار فروش برای ایجاد نقدینگی لازم برای عرضه اولیه شگویا بوده است.

Capture 8 در جریان معاملات اول وقت امروز دو نماد شبندر و شپنا به ترتیب با 406 و 396 واحد، بیشترین تاثیر را در قرمز بودن شاخص داشته‌اند و تاثیر مثبت 366 واحدی و 348 واحدی کگل و رمپنا نیز نتوانسته مانع از روند نزولی شاخص کل شود.

c1 7

معاملات امروز در حالی انجام می‌شود که در 40 دقیقه ابتدایی معاملات، اختلال در هسته بازار و ثبت نشدن سفارشات خرید و فروش صدای اکثر کارگزاری‌های و سهامداران را درآورده است. با این حال در این مدت بیش از 184 هزار معامله انجام شده که در این میان بالغ بر 970 میلیون سهم با ارزشی بیش از 970 میلیارد تومان معامله شده است.

قرار است امروز بزرگترین عرضه اولیه امسال انجام شود. بیش از 2 میلیارد سهم پتروشیمی تندگویان با نماد شگویا از ساعت 10 صبح امروز به صورت ثبت سفارش در بازه قیمتی 4000 تا 4380 ریال عرضه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    قضیه چطوری که الان ساعت 11.30 و من هنوز نتونستم به هیچ کدوم از کارگزاریام وصل بشم ! الانم تو یکی از سایتهای پر بازدید بورسی نظز سنجی گذاشتیم هفتاددرصدم مثل من بودن! باور کنیم اخلال تصادفیه!

  • فرهاد

    من ک ۱۰ و ربع ثبت کردم فوری اوکی شد، کارگزاری مفید

    • ناشناس

      متاسفم

  • محمد

    البته نوسان همان ٪۵درصد باقی ماند ولی امروز بورس و فرابورس تا آنجائیکه توانستند هماهنگ با هم در خرید وفروش ها اختلال ایجاد کردند…

  • ناشناس

    امروز سیستم افتضاح بود .

  • ناشناس

    عزیزان کاملا قصیه اختلال حساب شده بود شک نکنید عمدا حقیقی ها رو مثل گوسفند قربونی کردند من امروز فقط هفت نماد منفی داشتم با منفی5 و اصلا نتونستم به سیستم وصل بشم به این میگن پولسوزی مردم بدبخت

  • حسین

    اول میان جو بازار رو یکی دو روز قبل خراب میکنن بعد توی سیستم عمدا اختلال ایجاد میشه . اساتید واقعا مطمئن هستید که موافق سرمایه گزاری مردم توی بازار سرمایه هستید ؟ وقتی همه چی داره خوب پیش میره چرا بازار و به هم میزنید که مردم برن به سمت طلا و ارز و دلالی راه بندازن . دولت نقدینگی نداره چرا راه تولید رو خراب میکنه .

  • ناشناس

    بامدیریت وافتضاح که توهسته ایجاد کردند باید بوند کارو بدن به آدم کاربلد

  • امین

    کارگزاری ها به اختلال خوردنو باعث کلی ضرر شدن
    سهمی که میشد رو 1900 خریدو مجبور شدیم رو 2000 بخریم

  • ناشناس

    این کارگزاری مفید خیلی افتضاح شده تمام درصد ها و قیمت ها رو اشتباه نشون میده.

  • بهار

    کارگزاری مفید که من ساعت ۱۰ ثبت کردم و ثبت هم شد مشکلی نداشت…
    فقط نمیدونم چرا از دیشب و امروز شگویا روی بوردم نیست … ??