کد مطلب: ۴۷۵۹۵۱

روحانی در هیات دولت:

فضای بورس را برای مردم آماده کردیم / مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند

فضای بورس را برای مردم آماده کردیم / مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان بورس از سرمایه‌های مردم مراقبت کنند، گفت: فضای بورس را برای مردم آماده کردیم و مردم نباید به بورس کوتاه مدت نگاه کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه دولت فضای بورس را برای حضور مردم آماده کرده است، گفت: البته بورس ویژگی‌‌های خود را داشته و از فراز و نشیب برخوردار است و هر کسی به آن وارد می‌شود باید نگاه بلندمدت و میان مدت داشته باشد و به مسئولین بورس تاکید می‌کنم که نسبت به سرمایه‌های مردم مراقبت کنند و نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

او بیان کرد: اینکه شرکت‌های صنعتی بورسی در مرداد امسال نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 2.8 رشد دارند نشان می‌دهد که کشور در مسیر جهش تولید قرار گرفته و دشمنان در تحقق اهدافشان شکست خورده‌اند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در مسیر رونق تولید و توسعه کشور اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی و خدمات، نشان می‌دهد که مردم تحت تاثیر تحریم و وحشت از کرونا نیستند و با رعایت اصول بهداشتی همه توان خود را برای پیشرفت و آبادانی کشور به کار گرفته‌اند.

روحانی با قدردانی از ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل فشار اقتصادی و تحریم های ظالمانه دشمن، گفت: ملت بزرگ ایران، همه قوا، کارگزاران و مسوولین دستگاههای اجرایی همه توان خود را در شرایط سخت کنونی به کار گرفته اند و برغم اینکه در هفت ماهه گذشته همزمان با تحریم و ویروس کرونا مواجه بودیم، خوشبختانه کشورمان در ماههای تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است.

او با بیان اینکه دشمنان با ایجاد کانال‌های خبری دروغین تبلیغات گسترده‌ای علیه منافع ملت ایران به راه انداخته‌اند، گفت: در این رسانه‌ها و کانال‌ها روزانه با بهانه‌های مختلف به یک نگرانی دامن می‌زنند و در موضوعی بزرگ‌نمایی کرده و در بازارهای مختلف التهاب آفرینی می‌کنند که البته همواره با هوشیاری مردم رسوا می‌شوند و ملت ایران به همه آنها پاسخ محکم داده‌اند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمنان در بازگشایی مغازه‌ها با طرح دوگانه نان و جان نسبت به جان مردم ابراز نگرانی کردند و در ماه‌های رمضان و محرم نیز برگزاری مراسم دعا و عزاداری را بهانه نگرانی خود قرار دادند اما در همه این موارد با رعایت تمامی اصول بهداشتی از طرف مردم، آبروی آنها ریخته شد.

روحانی افزود: در روزهای اخیر هم از اینکه ما در موضوع آموزش در مسیر درست حرکت می‌کنیم و مردم به حرفهای واهی آنها گوش نکرده و راه خود را ادامه می‌دهند، بسیار عصبانی هستند.

رئیس جمهور لزوم مراقبت از منافع ملی توسط اصحاب قلم، بیان و تریبون ‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: به انتخابات نزدیک می‌شویم و افرادی برای انتخابات آماده می‌شوند و انشاءالله انتخابات خوب و با رقابتی خواهیم داشت اما خواهش می‌کنم در فضای انتخابات انتظارات را بی جهت بالا نبریم و حقایق را تحریف نکنیم و سیاه‌نمایی نشود که این موضوع یک گناه بزرگ است.

روحانی با بیان اینکه این هفته، بیست و سومین هفته‌ افتتاح‌ طرح های را ملی خواهیم داشت، گفت: در این مدت برغم همه مشکلات اقتصادی تا جایی که توانستیم به واحدهایی که صدمه دیده‌اند و مستاجرانی که برای ودیعه مسکن مشکل داشتند وام پرداخت کرده‌ایم و تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شده و در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت فضای بورس را برای حضور مردم آماده کرده است، گفت: البته بورس ویژگیهای خود را داشته و از فراز و نشیب برخوردار است و هر کسی به آن وارد می‌شود باید نگاه بلندمدت و میان مدت داشته باشد و به مسوولین بورس تاکید می‌کنم که نسبت به سرمایه‌های مردم مراقبت کنند و نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند.

روحانی با اشاره به اقدام دولت برای ورود یک میلیون و چهارصد هزار روستایی در صندوق های بیمه، گفت: اینکه هر روز از لحاظ آب، برق، ارتباطات، راه، بهداشت و درمان و آموزش امکانات جدیدی در اختیار روستاییان قرار گرفته است جزو افتخارات دولت و کشورمان است.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در سال جهش تولید از همه مسوولین می‌خواهم که با همه توان رونق تولید و بالاتر از آن جهش تولید را به عنوان اولویت و هدف بزرگ قرار دهند.

روحانی یادآور شد: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه توسعه شرکتهای دانش بنیان برای جوانان ایجاد شده است و امیدوارم شاهد توسعه و رونق هر چه بیشتر تولید در این شرکت ها باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ملت ایران در مقاطع مختلف و در مقاطع سخت تاریخ، توانمندی خود را به رخ قدرت های جهان کشیده است، به رویدادهای مهم کشور در شهریور ماه اشاره کرد و گفت: شهریور، ماه اراده ملی، شکست دشمنان و ماهی درس‌آموز برای همه است.

روحانی، افزود: در شهریور سال 57 رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت و با ارتکاب خطای بزرگی فکر کرد که اگر در میدان ژاله تیراندازی کرده و عده‌ای را به شهادت برساند، می‌تواند جلوی حرکت مردم را گرفته یا سد کند و نهضت تعطیل شود و این خطای بزرگ آن رژیم بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: ارتش بعثی نیز در همین ماه یک اشتباه محاسباتی انجام داد و با نادیده گرفتن قدرت مردم ایران و نیروهای مسلح به کشورمان حمله کرد که در مقابل، مردم با رشادت و توانمندی خود به آنها نشان دادند که عزت مردم، استقلال کشور و اراده ملی ما لگدکوب نخواهد شد و با همین اراده در جنگ هر ساله پیروز شدیم.

روحانی ادامه داد: دشمنان یک بار دیگر در شهریور ماه و با ترور شهید رجایی و باهنر اراده ملی ما را امتحان کردند، آنها با این کار تصور می‌کردند می‌توانند اراده خود را بر این ملت تحمیل کنند اما ملت ایران نشان داد که برای اهداف ملی، استقلال، عزت و نظام منتخب و حفظ سرزمین خود از همه توان و امکاناتش استفاده خواهد کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمنان امروز هم یک بار دیگر اراده ملت ایران را به آزمون گرفته اند، اظهار داشت: خطای راهبردی و محاسباتی آمریکا از سال 97 بر این مبنا بود که با فشار اقتصادی و تحمیل تحریم ظالمانه می‌تواند ملت بزرگ ایران را به زانو درآورد اما امروز در میانه سال سوم، ملت ایران مقاوم‌تر از همیشه در برابر همه فشارها ایستادگی کردند و آنها به اهداف خود نخواهند رسید.

روحانی افزود: اگرچه ملت ایران را به رنج و زحمت انداختند اما امروز در سطح جهانی و در بین افکار عمومی و حتی میان مردم خودشان آبرو و حیثیتی ندارند و بی تردید به اهداف خود نخواهند رسید و حتما پیشمان هستند، باید برگردند و حتما باز خواهند گشت چون راهی جز برگشت ندارند والا با سد و بن‌بست مواجه خواهند بود.

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

بار دیگر لازم می‌دانم به همه خانواده‌های عزیز ایرانی، همه دانش آموزان و دانشجویان آغاز سال تحصیلی را تبریک بگویم. کشور از لحاظ حساسیت‌های فرهنگی و حساسیت‌های دینی و مساله حفاظت از سلامت و جان مردم، در کنار تحریم‌ شدیدی که امروز با آن مواجه هستیم، شرایط خاصی دارد. شرایط با کشورهای دیگر متفاوت است و خواهش می‌کنم در زمینه مساله بازگشایی‌ها و در زمینه مساله مقابله با کرونا شرایط کشورمان را با شرایط کشورهای دیگر در همه زمینه‌ها مقایسه نکنید.

کشور در شرایط تحریم است. در شرایطی هستیم که مردم به مناسک دینی و مذهبی‌شان بسیار اهمیت می‌دهند، به روابط خانوادگی‌شان و همچنین به فرهنگ و آموزش فرزندان‌شان بسیار اهمیت می‌دهند. بنابراین همه اینها را در کنار هم ببینیم. به همین دلیل با توجه و رعایت همه اصول بهداشتی مناسک‌مان را در ماه رمضان داشتیم، عزاداری‌مان را در ماه محرم داشتیم، روابط خانوادگی در چارچوب پروتکل‌ها انجام می‌گیرد، کسب و کارها و فعالیت‌ها در بسیاری از موارد از روز اول بوده و مواردی هم که مدتی تعطیل بود، بازگشایی شد و امروز بحث علم ، دانش ، فرهنگ و آموزش دانش آموزان و دانشجویان عزیز مطرح است.

یک اصل مهم این است که سلامت همه دانش آموزان و دانشجویان به عنوان اولویت اول مدنظر باشد. مساله دوم این است که دانش آموزان و دانشجویان از درس عقب نمانند. یک جوری نشود، شش ماه، یک ترم یا یک سال تحصیلی بخواهند عقب بمانند. این برای خود دانش آموزان و خانواده‌ها بسیار سخت است.

در عین حال اجبار هم در هیچ زمینه‌ای نیست، یعنی هیچ خانواده‌ای و هیچ دانش آموزی را اجبار نمی‌کنیم که حتما از طریق آموزش حضوری سال تحصیلی را بگذراند. البته آموزش حضوری را ترجیح می‌دهیم، برای دولت مهم این است که درب مدرسه و دانشگاه به روی دانشجویان و دانش آموزان باز خواهد بود. این برای دولت اصل مهمی است که درب هیچ مدرسه‌ای بر روی کسی بسته نمی‌شود، درب دانشگاهی بسته نمی‌شود، تشویق می‌کنیم. اساتید، معلمین برای تدریس آمادگی دارند و البته برای سلامت جسم دانش آموزان، روح دانش آموزان، نشاط دانش آموزان و آموزش دقیق و صحیح، آموزش حضوری اولویت اول است.

بعضی‌ها فکر می‌کنند، اصول بهداشتی و سلامت فقط در بحث کروناست. اگر یک نفر کرونا نگرفت یعنی سالم است و اگر کرونا گرفت یعنی بیمار است. بیماری‌های فراوانی وجود دارد. می‌خواهیم دانش آموزان از لحاظ جسمی و روحی و نشاط دارای سلامت کامل باشند. می‌توانیم بچه‌ها را داخل یک آپارتمان برای مدت یک سال حبس کنیم و بگوییم خارج نشوند، آن هم بیماری و مشکل ایجاد می‌کند. می‌خواهیم روح و جسم دانش آموزان کاملا سالم باشد، اما در عین حال هم در روز شنبه در صحبتم به صورت روشن گفتم هیچ خانواده‌ای و هیچ دانش آموزی را برای حضور در مدرسه اجبار نمی‌کنیم، اما همه وسایل دانش را پیش روی آنها می‌گذاریم. آموزش از طریق فضای مجازی و از طریق صدا و سیما هم جریان دارد، اما بهترین آن آموزش حضوری است که دانش آموزانی که علاقمندند و خانواده‌هایی که می‌خواهند، می‌توانند به مدرسه بیایند و آموزش حضوری ببینند، اما در عین حال اجبار در این زمینه نخواهد بود.

می‌خواهم از همه معلمین و اساتید تشکر کنم، امسال بار سنگینی بر عهده دارند. ساعت درسی آنها محدود شده و این مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کند. نحوه تدریس را باید تغییر دهند، باید نسبت به بچه‌ها مراقب باشند، برای سلامت آنها یک بار اضافه‌ای بر عهده مدرسه آمده و در عین حال دانش آموزان عزیزمان در مدرسه که هستند باید تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و درمان سلامت آنها مورد مراقبت قرار گیرد.

فکر می‌کنیم دولت و ستاد ملی کرونا تصمیم دقیق و درستی را اتخاذ کرده و انشاءالله دانش آموزان و دانشجویان کشور از نعمت تحصیل برخوردار خواهند بود و اساتید و معلمین هم زحمت تعلیم و تدریس و مراقبت را بیش از سال‌های دیگر بر عهده دارند.

نکته دومی که می‌خواهم بر آن تاکید کنم این است که کشور و مردم، بحمدالله در مقاطع مختلف و در شرایط سخت تاریخی همواره قدرت ملی و توانمندی خودشان را به رخ قدرت‌های بزرگ جهانی کشیدند. خودِ ماه شهریور یک ماه درس‌آموزی برای همه است.

یک بار در سال 57 در همین شهریور، رژیم گذشته قدرت مردم را نادیده گرفت و فکر کرد در میدان ژاله و خیابان نیروی هوایی اگر تیراندازی کند، عده‌ای را مصدوم و مجروح کند و عده‌ای را به شهادت برساند، جلوی راه مردم را سد کرده و مردم ترسان و هراسان به خانه برخواهند گشت و انقلاب و نهضت تعطیل می‌شود. این خطای بزرگی بود که آن روز رژیم انجام داد و مردم هم در مقام عمل، قدرت و توانمندی و ایستادگی خودشان را نشان دادند.

یک بار دیگر یک ارتش بعثی در این منطقه نسبت به قدرت ملت و نسبت به قدرت نیروهای مسلح کشورمان اشتباه محاسباتی کرد و در 31 شهریور سال 59 به کشور ما حمله کرد و مردم با رشادت و ایستادگی و توانمندی خودشان به دنیا نشان دادند که عزت مردم، استقلال کشور و اراده ملی لگدکوب نخواهد شد و در جنگ هشت ساله پیروز شدند.

یک بار دیگر در همین شهریور اراده ملی و مردم ایران را امتحان کردند. تروریست‌ها به کمک ابرقدرت‌ها در هشت شهریور سال 60، فکر کردند، با انفجار و شهادت رئیس جمهور منتخب مردم و نخست وزیر و عزیزان دیگر می‌توانند بر ملت فائق شوند و اراده خودشان را بر این ملت تحمیل کنند. شهریور، ماه اراده ملی و ماه شکست دشمنان است و ماهی درس آموز برای همه است که ملت ایران برای اهداف ملی خود، برای استقلال خود، برای عزت خود، برای نظام منتخب خود و برای حفظ سرزمین خود از همه توان و امکان خودش استفاده خواهد کرد.

امروز هم یک بار دیگر اراده مردم را بعضی به آزمون گرفتند. خطای محاسباتی آمریکا از سال 97 یعنی از دو و نیم سال پیش تا امروز بر این مبنا بود که فکر کرد با فشار اقتصادی بر مردم و تحمیل تحریم ظالمانه ملت بزرگ ایران را به زانو در می‌آورد. آن سال گذشت، سال بعد گذشت و سال سوم که امسال هست و در میانه این سال هستیم، مردم مقاوم در برابر همه فشارها ایستادگی کردند و آنها به هدف خودشان نخواهند رسید.

البته زحمت ما می‌دارند عِرض خود می‌برند. به ملت رنج و زحمت وارد می‌کنند و آبرو و حیثیت خودشان را به طور کامل بردند. در شورای امنیت، در سازمان ملل، در افکار عمومی، در سطح جهان، حتی در پیش ملت خودشان، اینها عِرض خودشان را بردند، آبرو و حیثیت خودشان را بردند. برای مردم ایران هم رنج و زحمت و مشکلات درست کردند، اما به اهداف خودشان نخواهند رسید و نرسیدند و حتما پشیمان هستند و حتما باید برگردند و حتما بازخواهند گشت. این راه، راهِ بن‌بست برای آمریکا است. آمریکا راهی ندارد جز آنکه به پایان این کوچه برگردد والا با سد و دیوار محکمی روبرو است.

در این شرایط، در شرایط سختی که امسال بودیم، مردم به خوبی نشان دادند و می‌خواهم از ملت بزرگ ایران، از همه قوا، از کارگزاران، از دستگاه اجرایی که همه توان خودشان را به کار گرفتند، تشکر کنم. می‌بینید که در هفت ماه گذشته که هم با کرونا مواجه بودیم، هم با تحریم مواجه بودیم و هم ماه فروردین و اردیبهشت و حتی خرداد تقریبا دروازه‌های صادرات و واردات بسته بود و هنوز هم مثل روز اول نشده است، ولی بعد از سه ماه، تقریبا می‌توانیم بگوییم یک شرایط عادی است و خوشبختانه کشور در ماه تیر و مرداد در مسیر رشد اقتصادی قرار گرفته است. البته ماههای اول به خاطر تشدید محدودیت‌ها در زمینه مساله کرونا و تحریم، مشکلاتی در رشد اقتصادی داشتیم، اما در ماه تیر و مرداد و الان که در شهریور هستیم، در بخش اقتصادی، در بخش صنعتی، در بخش خدمات، در بخش کشاورزی در بسیاری از موارد دارای رشد هستیم.

اینکه شرکتهای بورسی صنعتی در مرداد امسال نسبت به مرداد پارسال 2.8 رشد دارند، این نشان دهنده این است که ملت در مسیر جهش تولید است. این به معنای آن است که دشمنان شکست خوردند ولو اینکه در تبلیغات خودشان یک سری کانال درست کردند، اصلا ذات این کانال با پول چه کسی اداره می‌شود که همه می‌دانند بر علیه منافع ایران و بر علیه استقلال ایران ساخته شده، اسم آن، کانال‌های ضدایرانی است.

اینها هر روز می‌خواهند با یک بهانه‌ای به یک نگرانی دامن بزنند و یک مساله‌ای که پیش آمده آن مساله را بزرگ و بزرگتر کنند. التهاب‌آفرینی کنند، در بازارهای مختلف آرامش را از مردم بگیرند، همیشه هم رسوا و مفتضح می‌شوند. در تمام زمینه‌ها که علیه ملت ایران کار کردند ملت ایران به آنها پاسخ قوی و محکم داد.

در ماه رمضان وارد شدند و گفتند چرا می‌خواهند درِ مساجد را باز کنند، سلامت مردم از بین رفت، اما آبروی خودشان رفت. در محرم آمدند گفتند چرا می‌خواهند عزاداری کنند، مردم همه اصول را مراعات کردند و باز آبروی خودشان رفت.

آن روزی که مغازه‌ها می‌خواست باز شود جیغ آنها بلند شد که نان مردم یا جان مردم؛ باز آبروی‌شان رفت و دیدند هم جان مردم هست، هم نان مردم هست. این روزهای اخیر هم دنبال بحث آموزش بودند. خیلی عصبانی و ناراحت هستند که کشور در مسیر درست حرکت می‌کند.

عصبانی هستند که مردم به حرفهای واهی آنها توجه نمی‌کنند، مردم راه خود را می‌روند، مردم با کمال اطمینان می‌دانند چه کار می‌کنند، می‌دانند سال، سالِ سختی است و همه باید در کنار هم باشیم، همه باید دست همدیگر را بگیریم.

من در اینجا خواهش می‌کنم از همه آنهایی که قلم، بیان و تریبون در اختیار دارند؛ سال سختی است، مواظب منافع ملی خود باشیم. من هم می‌دانم به انتخابات نزدیک می‌شویم، می‌دانم افرادی از حالا کمربند را برای انتخابات سفت می‌کنند. اشکالی ندارد انشاءالله یک انتخابات خوب خواهیم داشت، انتخابات با رقابت خواهیم داشت، اما در فضایی که بتدریج انتخاباتی خواهد شد، انتظارات را بی جهت بالا نبریم. در فضایی که بتدریج انتخاباتی خواهد شد حقایق را تحریف نکنیم. تحریف حقایق یک گناه بزرگ و نابخشودنی ملی و انقلابی است. سیاه‌نمایی را آغاز نکنیم.

در این مدت کار بزرگی انجام گرفته است. فردا، بیست و سومین پنج‌شنبه امسال است که افتتاح‌های ملی خواهیم داشت. تقریبا همه هفته‌ها در پنجشنبه‌ها افتتاح بزرگ داشتیم و این هفته هم داریم و هفته‌های آینده هم انشاءالله تا پایان سال ادامه می‌دهیم.

علاوه بر اینکه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف آنها هم خودشان افتتاح‌های مختلفی دارند و آنها هم بسیار مهم است. همین امروز هم تعاونی‌ها افتتاح بزرگی خواهند داشت. 383 طرح تعاونی افتتاح می‌شود که ارزش امروز این طرح‌ها 18 هزار میلیارد تومان است و 26 هزار نفر در کنار این طرح‌ها اشتغال جدید خواهند داشت. هر روز این حرکت‌ها به خوبی انجام می‌گیرد و پیش می‌رویم.

در این فرصت علیرغم همه مشکلات و تحریم تا جایی که توانستیم وام در اختیار واحدهایی که صدمه دیدند، گذاشتیم. برای مردمی که مستاجر بودند و برای اجاره و ودیعه مشکل داشتند، تلاش کردیم در ودیعه به آنها کمک کنیم و وام در اختیار آنها بگذاریم. تلاش کردیم سهام عدالت آزاد شود و در اختیار مردم قرار بگیرد و بتوانند از این سهام استفاده کنند. فضای بورس را برای حضور مردم آماده کردیم، البته بورس ویژگیهای خودش را دارد، بورس فراز و نشیب دارد و هر کس وارد بورس می‌شود نباید کوتاه مدت نگاه کند، باید بلندمدت و میان مدت فکر کند.

تاکید بنده البته به همه مسئولین بورس و همه شورای بورس و دیگران این است که از سرمایه مردم مراقبت کنند، نگذارند افرادی در تبلیغات شیطنت کنند، از همه خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها، صدا و سیما و همه تریبون‌دارها می‌خواهم مردم را یاری کنند. نگذاریم یک فضایی اگر به وجود آمده، آن فضا دچار سختی و مشکل شود.

اینکه امروز می‌شنوم شرایط برای عضویت یک میلیون و چهارصد هزار خانواده روستایی در صندوق بیمه آماده شده، یعنی یک رفاه جدید، یعنی یک اطمینان جدید، یعنی یک آینده خوب برای روستاییان عزیز و اینکه هر روز از لحاظ آب، برق، گاز، ارتباطات، تلفن، راه، جاده، بهداشت، درمان،‌ آموزش روستاییان در رفاه بیشتر قرار می‌گیرند. این جزو افتخارات دولت و کشور هست که در این شرایط خاصی که داریم به روستاییان کمک می‌کنیم. کاری می‌کنیم که آنها بتوانند از رفاه بیشتری برخوردار باشند و همانطور که مقام رهبری تاکید کردند سال 99 را علیرغم مشکلات سال جهش تولید می‌دانیم.

از همه وزرا و همه دست اندرکاران، از همه مسوولین می‌خواهم که با همه توان بیایند و رونق تولید را و از آن بالاتر، جهش تولید را به عنوان یک هدف بزرگ قرار دهند و انشاءالله شاهد حرکت خوبی در زمینه تولید و در زمینه شرکت‌های دانش بنیان باشیم. اینکه می‌بینیم در طول این دولت یک حرکت بسیار خوبی برای جوان‌ها در شرکتهای دانش بنیان ایجاد شده، هم درآمدشان اضافه شده و هم تعداد شرکتهای دانش بنیان افزایش پیدا کرده، به معنای آن است که مردم تحت تاثیر تحریم نیستند، مردم در وحشت کرونا نیستند. با در نظر گرفتن همه اصول بهداشتی همه توان خود را برای پیشرفت و توسعه کشور به کار گرفتند و به کار خواهند گرفت انشاءالله.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحیم

    بابا دمت گرم فازت چیه ماهم بزنیم

  • رحیم

    احتمالاً جنس‌ خوب زدی

  • ناشناس

    سلام بنظر میرسه اگه مسوولان اجرایی چند وقت مرخصی برن مردم خودشون تورم رو بهتر کاهش بدن..متاسفانه هر جمله ای که این روزها شنیده میشه بازار رو بدتر دچار التهاب میکنه.

  • اسیرسپه4ماه

    این شرایط همش مهندسی شده توسط دولت به ریاست حسن روحانی برای جبران کسری بودجه زیاد جوش نزنید
    کسی که خوابه شاید بشه بیدارش کرد ولی کسی که خودش رو به خواب زده هرگزززززز……

  • ناشناس

    علی برکت الله
    با یه نون ته غذا رو هم جمع میکنیم

  • افشین

    بورس را برای به فنا رفتن مردم آماده کرده ایدعلی برکت اللهبچاپ بچاپ فاز دوم شروع شدخخخخخ

  • ناشناس

    گیک،اگه حمایت نمیکرید چی میشد؟اتمام سرمایمون روبه باد دادید

  • قلی

    هر وقت حرفی زد دقیقا عکس آن بود حالا دیگه باید در دراز مدت و کوتاه مدت از بورس ترسید

  • ناشناس

    فضا برای انداختن سهام های حبابی وزیانده نظیر سهام وآیند و سهام های پالایشی
    جالبه سهام وآیند علاوه بر حبابی بودن زیانده هم هست
    بانک آینده با کمک کانال های تلگرامی قیمت سهام را به ۱۵ برابر رسانده است زیان بانک ۱۳ هزار میلیارد تومان
    ارزش کل سهام بانک ۴۵ هزار میلیارد تومان !!!
    این شد فضای بورس کدوم تولید کدوم درآمد کدوم سود
    اگه می خواهید بورس فعال باشد باید براساس درآمد و تولید سود سهام قیمت بخورند نه چیز دیگر

  • ناشناس

    دزدی دیگری در راه است.