کد مطلب: ۳۳۲۹۰۳

فولکس واگن ظرفیت تولید ۱۵ میلیون خودرو برقی را دارد

فولکس واگن ظرفیت تولید ۱۵ میلیون خودرو برقی را دارد

فولکس واگن روز جمعه اعلام کرد که خط تولید این شرکت خودروسازی ظرفیت ۱۵ میلیون دستگاه خودروی برقی و الکتریکی را دارد.

فولکس واگن روز جمعه اعلام کرد که خط تولید این شرکت خودروسازی ظرفیت ۱۵ میلیون دستگاه خودروی برقی و الکتریکی را دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان که بیشترین سهم فروش خودرو را در جهان دارد، به تازگی در راستای هدف مقابله با آلودگی هوا و حفاظت از محیط زیست اعلام کرده است که این شرکت خودروسازی توانایی تولید ۱۵ میلیون دستگاه خودرو برقی و الکتریکی را دارد تا بتواند به جریان خودروسازان برتر جهان که به تولید انبوه وسائل نقلیه برقی، پاک و دوستدار محیط زیست پرداخته‌اند بپیوندد و از سایر رقبای قدرتمند خود نظیر تسلاموتورز، هیوندای، تویوتا و غیره سبقت بگیرد.

بر اساس گزارش رویترز، پیشتر نیز مقامات و مدیران فولکس واگن اعلام کرده بودند که قصد دارند تا سال ۲۰۲۳ میلادی ۱۱ میلیارد یورو معادل ۱۲.۵۲ میلیارد دلار در زمینه تولید و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی سرمایه‌گذاری و هزینه کنند.

این خودروساز پرفروش و پرطرفدار آلمانی، پس از آنکه حدود سه سال پیش به دستکاری و تقلب در نرم‌افزار مدیریت میزان آلایندگی خودروهای دیزلی تولیدی‌اش در آمریکا متهم و محکوم شد، تصمیم گرفت که برای جلب اطمینان مردم و دولتها و همچنین کمک به کاهش میزان انتشار آلایندگی به جو زمین و محیط زیست، به طراحی و تولید خودروهای برقی و الکتریکی پاک روی آورد.

فولکس واگن پس از اعتراف به تقلب، به پرداخت چند میلیارد دلار جریمه محکوم شد و هنوز هم با مشکلات حقوقی در آلمان و سراسر جهان مواجه است. این شرکت ۲۲ میلیارد یورو را برای پرداخت خسارت اختصاص داده است و همچنان هم به ایجاد آلودگی در محیط زیست در جهان متهم است. همه این اتفاقات موجب شد این خودروساز به منظور جبران خسارت‌های وارده، در کاهش انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست و تولید خودروهای برقی بکوشد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.