کد مطلب: ۷۳۴۲۴۴

تنبیه بدنی دانش آموز جنجالی شد

تنبیه بدنی دانش آموز جنجالی شد

پرونده معلمی که در مرودشت دانش‌آموز خود را کتک زد به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش فارس ارسال شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طی انتشار فیلم تنبیه بدنی یکی از دانش‌آموزان در شهرستان مرودشت روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس نسبت به این اقدام معلم واکنش نشان داد.

در پی انتشار فیلم تنبیه بدنی یک دانش‌آموز در فضای مجازی با بررسی انجام شده، مشخص شد این فیلم مربوط به یکی از مدارس شهرستان مرودشت است.

روابط عمومی آموزش و پرورش استان فارس در توضیح فیلم مربوط به تنبیه بدنی یک دانش آموز، اعلام کرد: پیش از ظهر دوشنبه ۱۴ آذر۱۴۰۱ در یکی از دبیرستان‌های شهرستان مرودشت، یکی از معلمان اقدام به تنبیه بدنی یک دانش آموز خود نموده است.

براساس اعلام روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، بلافاصله پس از اطلاع از این اقدام، بابررسی ‌ای به عمل امده مشخص شد این اتفاق در دبیرستان علامه حلی شهرستان مرودشت روی داده و اداره اموزش و پرورش آن شهرستان نیز ضمن دعوت مدیر و معلم خاطی توضیحات علل این رفتار را از انها خواستار شد.

روابط عمومی آموزش و پرورش فارس توضیح داده است که پس از استماع سخنان این معلم ادبیات فارسی که از این رفتار خود ابراز پشیمانی نیز کرده، پرونده وی به هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات کارکنان آموزش و پرورش فارس ارسال شده است.

در این توضیحات، ضمن اشاره به تاکیدات آموزش و پرورش بر حفظ کرامت معلم، آمده است، سلامت جسمی و روانی دانش آموزان خط قرمز آموزش و پرورش بوده و مکررا بر امتناع از تنبیه بدنی تاکید و چنین اقدامی مردود اعلام شده است و هیچ بهانه‌ای برای به کارگیری این اقدام را پذیرفته نمیداند و آن را رفتاری خلاف شئون اداری و تربیتی محسوب کرده و با فرد خاطی مطابق مقررات برخورد می‌کند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دانش اموزا را دریابید البته همیشه این رفتار از نوع خاموشش بوده بی توجه بودن به شکایات دانش اموزش هم عین این میمونه که شما غیر مستقیم مجوز به قلدر های مدرسه میدهید تا دانش اموز رو ییرحمانه تر شکنجه کنن از لحاظ روحی

    • علی

      من به عنوان پدر سه دانش آموز و نیز به عنوان همکلاسی سابق این معلم که شناخت خوبی هم از این معلم دارم با تنبیه بدنی موافقم،
      در زمان تحصیل،ما از معلمان خود حساب می بردیم و درس می خواندیم.اما از وقتی که دوربین موبایل آمده و معلم تنبیه نمیکند، دانش آموزان درس نمی خوانند.
      امیدوارم دست معلمان زحمتکش را باز بگذارید تا عده ای از بچه‌ها که نصیحت معلم را متوجه نمی شوند با ترس، درس بخوانند.
      درود بر شرف تمامی معلمانی که نسبت به آموزش و پرورش بچه‌ها، بی تفاوت نیستند،
      حتما این دانش آموز،کاری کرده که این معلم شریف عصبانی شده.
      این معلم که شناخت قدیمی چهل ساله از ایشان دارم،بسیار دلسوز هستند.