کد مطلب: ۲۰۵۳۰۳

قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تصویب شد

قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تصویب شد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی هفت بار به مجلس و تشخیص مصلحت نظام رفت و در نهایت با حداکثر آرا تایید شد.

نیره سادات پیروزبخت در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل استاندارد استان قزوین، گفت: تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تغییرات مثبتی داشته که بیانگر راهی روشن در استاندارد است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: هر کشوری که مشکلات اقتصادی‌اش را حل می‌کند زیرساخت استاندارد در آن نهادینه‌شده است. وقتی نمودار توسعه استاندارد را در نظر بگیریم از استاندارد سنتی به استاندارد مدرن و درنهایت رقابت‌پذیری جهانی می‌رسد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: در دولت تدبیر و امید در زمینه استاندارد گام‌های بزرگی برداشته شد و دولت کاملاً از این سازمان حمایت کرد؛ به طوریکه در ماه‌های اخیر قانون تقویت و توسعه استانداردسازی را تصویب کردیم.

وی یادآور شد: در این قانون، شورای استاندارد فراملی شده است. در قانون قبلی فقط اتاق بازرگانی از بخش خصوصی عضو این شورا بود که در این قانون عضویت بخش خصوصی در شورای استاندارد بیشتر شده است.

وی با بیان این که ۱۱ وزیر و رئیس صداوسیما نیز عضو شورای عالی استاندارد هستند، ادامه داد: رییس این شورا رییس جمهوری است که نشان‌دهنده اهمیت استاندارد است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: در قانون آمده است که هرجا سازمان استاندارد در زمیته سلامت احساس خطر کند می‌تواند به‌صورت مستقیم وارد شود و گزارش ارائه دهد.

وی بیان کرد: به‌منظور جلوگیری از موازی کاری با وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی تعامل را افزایش دادیم تا بتوانیم موازی کاری را حذف کنیم.

پیروزبخت تصریح کرد: در ماده ۷ بند ۲ آمده است که سازمان استاندارد تنها مرجع صدور نشان حلال در ایران است که باید یک مجتهد از طرف ولی‌فقیه معرفی شود و تنها یک دستگاه می‌تواند نشان «حلال» را صادر کند که آن‌هم سازمان استاندارد است.

وی با بیان این که از ظرفیت سازمان‌های دیگر هم استفاده می‌کنیم، افزود: در این راستا از ظرفیت اتاق بازرگانی در جهت تعامل با کشورهای دیگر استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: طبق قانون جدید اگر تخلفی صورت گیرد، مطابق قوانین اسلامی و قوانین جاری با آن برخورد می‌شود و تنها به پرداخت جریمه نقدی اکتفا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: طبق مطالبه مردم باید گاز و بنزین استاندارد شود که امیدواریم بتوانیم پاسخگوی این مطالبات باشیم.

در این مراسم از زحمات طاهری تقدیر و تشکر شد و سیروس صارمی به‌عنوان مدیرکل جدید سازمان استاندارد استان قزوین معرفی شد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.