خبر مهم:

کد مطلب: ۳۲۶۵۰۴

مروری بر روزنامه‌های ‌پنج‌شنبه ۱ آذر ماه سال ۱۳۹۷

پایان دلالی خیابانی و قاچاق سه میلیارد سوخت در ۹۰ روز

پایان دلالی خیابانی و قاچاق سه میلیارد سوخت در 90 روز

روزنامه ایران به نقل از رئیس بانک مرکزی خبر از ایجاد بازار متشکل ارزی و پایان دلالی خیابانی می‌دهد. کیهان به نقل از یک مقام مسئول روایت می‌کند که در سه ماه اخیر سه میلیارد قاچاق سوخت داشته‌ایم. خراسان نیز از هزینه 700 میلیون تومانی زندانیان مهریه در هر روز می‌گوید و در نهایت همشهری از وعده پرداخت حقوق کارگران هفت‌تپه روایت می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته با حضور در میان اهالی رسانه به بررسی سیاست‌های پولی کشور پرداخت. روزنامه‌های کشور صبح امروز به گزارش سخنان همتی پرداخته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روزنامه ایران با عنوان « پایان دلالی خیابانی » از رئیس بانک مرکزی نقل قول می‌کند که از این به بعد به جای آنکه نرخ ارز در کوچه و خیابان تعیین شود، در بازار متشکل ارزی که ایجاد خواهد شد، تعیین می‌شود.

آنطور که رئیس کل بانک مرکزی توضیح داده است مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی بازارمتشکل ارزی کاهش فاصله قیمت‌های مختلفی است که هم‌اکنون در بازار وجود دارد. به گفته وی ما نیاز به بازار متشکل داریم تا بتدریج فاصله بین نرخ‌های مختلف کم کنیم.

رئیس بانک مرکزی در مورد آینده وضعیت بازار ارز و طلا نیز می‌گوید: من پیش‌بینی‌کننده نیستم بلکه بازار تعیین‌کننده است، بارها گفته‌ایم که بازار ارز و سکه بازار خوبی برای سرمایه‌گذاری نیست و ریسک آن بالاست.

اما روزنامه خراسان در خبری روایت می‌کند که « هزینه روزانه برای زندانیان مهریه 700 میلیون تومان » است. این روزنامه به نقل از مدیر عامل ستاد کل دیه کشور روایت می‌کند: هر یک نفر زندانی مهریه در هر روز حدود 150 هزار تومان هزینه دارد که با احتساب 4500 زندانی مهریه در زندان ، در هر روز رقمی حدود 700 میلیون تومان هزینه به دولت تحمیل می‌شود.

مدیرعامل ستاد دیه کشور از تاثیر نوسانات بازار سکه بر افزایش تعداد زندانیان مهریه سخن می‌گوید و ادامه می‌دهد: به دنبال افزایش قیمت سکه از 900 هزار تومان به بیش از چهار میلیون تومان در مدتی کوتاه، امروز بابت این اختلاف قیمت فاحش حدود 4500 زندانی مرد در زندان‌ها داریم.

روزنامه کیهان نیز در گزارش امروز خود به نقل از یکی از مسئولین به « قاچاق ۳ میلیارد لیتر سوخت در سه ماه اخیر » پرداخته است.

کیهان به نقل از معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه می‌دهد: با کنترل کدینگ کارت‌های سوخت شناور و مهاجر، بیش از 150 تا 160 هزار کارت مهاجر ابطال شده است و وزارت نفت هم در حال احیای کارت‌های سوخت است.

روزنامه همشهری نیز به مساله کارگران هفت‌تپه پرداخته است. این روزنامه نقل می‌کند که « وعده پرداخت حقوق کارگران هفت‌تپه » داده شده است.

همشهری در این خصوص ادامه می‌دهد: با برگزاری یک نشست با حضور نماینده وزارت کار و وزارت اقتصاد قرار شد تا حقوق کارگران این شرکت پرداخت شود. با این حال اوضاع در شوش آرام می‌شود، اما معمای هفت‌تپه همچنان باقی می‌ماند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.