کد مطلب: ۴۸۷۸۴۱

پیش‌بینی صریح یک کارشناس باسابقه / قطعا بورس صعودی می‌شود

پیش‌بینی صریح یک کارشناس باسابقه / قطعا بورس صعودی می‌شود

«اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.» این پیش‌بینی صریح علیرضا عسکری مارانی، کارشناس باسابقه بازار سرمایه است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در سه ماه اخیر شاخص بازار سهام به صورت میانگین بیش از 10 درصد افت داشته است و در برخی از نمادها میزان افت طی این مدت حتی از 50 درصد هم عبور کرده است. با این حال برخی از کارشناسان از آینده امیدبخش این بازار سخن می‌گویند.

علیرضا عسکری مارانی، کارشناس باسابقه بازار سرمایه گفته است: «اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت.»

وی که در گفتگو با دنیای اقتصاد سخن می‌گفت، توضیح داده است: اگر ریسک تازه‌ای به این بازار وارد نشود،‌ قطعا بازار روندی صعودی در پیش خواهد گرفت. سران سه قوه باید همدل در این شرایط کرونا و تحریم تصمیماتی بگیرند که که مردم بتوانند در بازار احساس امنیت کنند و پس انداز‌های خود را به این بازار وارد کنند. و اگر رویه‌ها را بهبود ببخشند قطعا بازار خوبی در آینده خواهند داشت. بر اساس تصمیماتی که در دولت و مجلس گرفته شده است، به نظر می‌رسد که نگاه برگشته است و با دقت بیشتری به روند‌های بازار نگاه می‌شود. ضمن اینکه افزایش اختیارات سازمان بورس به نحوی که رئیس سازمان بورس در جلسات دولت حاضر شود، می‌تواند نقش مهمی در آینده بازار سهام داشته باشد. حضور رئیس سازمان بورس موجب دفاع از حق سهامداران می‌شود تا بتواند مانع از ورود ریسک‌ها از دیگر بخش‌های دولت به بازار سرمایه شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    صد در صد منفی

  • علی راستی

    یک عمر پس اندازم در چند ماه قبل با 60 درصد ریزش قیمت نابود شد و خداوند یاری کرد 40 درصد باقیمانده رو بتونم خارج کنم و اقلام ضرور مثل روغن، اقلام شوینده-بهداشتی و دام زنده خریدم و خدا رو شکر در 2 هفته اخیر حدود 30 درصد از پولم برگشت. مزیتش این بود دیگه خلاص شدم از دخالت دولت. اما خداوند از این مسولین نگذره که ما مردم ضعیف رو وادار به احتکار اقلم ضرور کرد. ما خواستیم به چرخ تولید کمک کنیم سر از احتکار در آوردیم. زندگی خرج داره، جواب زن و بچه رو چی بدیم. بگیم بابات نفهم بود و گول خورد.
    آرزوی سلامت برای کارمندان تجارت نیوز و مردم ایران

    • محمد

      محتکر نامحترم!! بیخود رفتار خودت رو توجیه نکن. اولا که نمی بایست تمام پس انداز عمرت رو بیاری بورس که ضرر کنی. مگر مجبورت کردن؟ همین رفتار سودجویانه امثال شماست که باعث نوسان های نامعقول مثبت و منفی در بورس میشود و بعد هم ارزاق مردم رو بنابر اعتراف خودت احتکار میکنی. به بچه ات بگو بابات یک سودجوی نفهم بود.

    • ناشناس

      فقط مراقب لقمه ای که سرسفره خونت میبری باش..

    • ناشناس

      ???

    • ناشناس

      خداوند از آدم محتکر هم نخواهد گذشت

  • مجمع تحلیلگران

    دوباره سلام نظرمو قبلن گذاشتم فقط خواستم بگم مدل خرید حقوقی و صف فروش رو تو سهامایی که میخرن نگاه کنین متوجه میشین حرفی رو که زدم حقوقی دو حداکثر سه روز دیگه میتونه خرید بزنه و مجبوره بازار رو برگردونه صف فروش پالایشگاهیا دو روز دیگه جمع میشه. تو فولاد و فملی روزی سی تا چهل میلیون خرید میزنه دقیقا اندازه ای که مردم سهم میگذارن تو هر روز برا فروش یعنی اضاف میشن تو صف فروش. تو بانکیام همینه الان خودرو رو جمع کردن تا زمینه رو برا این هفته حاصر کنن . این هفته دوشنبه اعاز رشد بورسه . فقط شک نکنین این رشد. اخرین نوسان گیری حقوقیاس و تمام این سهمایی که خریدن رو دوباره بهتون می فروشن. بعد اون کل بورس میره تا یکسال مونده به انتخابات دوره بعد یعنی سال ۱۴۰۳ . هنوز دقت نکردین چرا دقیقا سال قبل انتخابات بورس یه رشد شارپی و بعدش یه نزول شادپی داره و بعد میره تو خواب خرسی یعنی چهار سال بدون رشد

  • ناشناس

    ملت رو چی گیر آوردید؟ شاخص بورس توی این سه ماه میانگین ۱۰ درصد افت داشته یا ۵۰ درصد؟ حد اقل یه ماشین حساب سالم استفاده کنید

  • ناشناس

    قطعا غلط می کند می گوید میانگین ده درصد کاهش پیدا کرده بیش از 55% ولی شاخص را بالا نشان می دهند

    • ناشناس

      اون ۱۰٪راخودروزنامه نوشته که اشتباه است شاخص بطورمتوسط ازمردادماه ۳۵٪افت کرده

  • سهامدار ورشکسته

    هر روز خبرها رو دارم پیگیری میکنم ،همه روزها گفته شده بورس مثبت میشه و در عوض همش منفی شده.علی برکت الله…

  • ناشناس

    خسته نباشید ، مثل اینکه شما چیزی به نام زمان رو در نطر نمیگیرید . بله قطعا تا ۱۰۰ سال اینده بورس صعودی میشه …

  • Hadi

    پالایشی یکم باید قبل از باز شدن تخفیفش بیشتر بشه

  • Hadi

    تورو خدا تخفیف پالایشی یکم رو بیستر کنین قبل باز شدن کاملا واضحه که اینکار از دستتون بر میاد. بخدا پول وام بد باهاش این صندوق خریدم. چون توی تلویزیون شبکه دو اومدن گفتن حتما بخرید وگرنه نمیخریدم. الان صندوق ضرر کرده. تورو خدااااااا?

  • ناشناس

    تحلیل خوبی است