کد مطلب: ۷۴۵۴۳۹

قطعی اینترنت تکذیب شد

قطعی اینترنت تکذیب شد

ساعتی پیش خبر قطعی اینترنت به دلیل برگزاری آزمون کنکور با واکنش بسیاری از افراد همراه شد. اما وزیر علوم این خبر را تکذیب کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قطعی اینترنت به دلیل برگزاری کنکور اتفاقی عجیب و نادر به حساب می‌آید. از این رو وزیر علوم نسبت به این اظهارنظر کارشناسی نشده واکنش نشان داد.

وزیر علوم قطع سراسری اینترنت برای کنکور را تکذیب کرد. «محمدعلی زلفی‌گل» وزیر علوم در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد اینترنت فقط در محله‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، قطع خواهد شد نه به شکل سراسری.

اینترنت فقط برای محل‌های برگزاری کنکور قطع خواهد شد

وزیر علوم گفت: قطع اینترنت نیاز به مصوبه شورای امنیت کشور دارد.در حوزه‌هایی که کنکور برگزار می‌شود، طبق سال گذشته اینترنت فقط برای محل‌هایی که کنکور برگزار می‌شود قرار است قطع شود تا فرزندانمان با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند.

طع اینترنت حوزه های امتحانی موضوع تازه‌ای نیست و طی سالیان اخیر تبدیل به یکی از راهکارهای مسئولین برای مقابله با تقلب شده است. «محسن زارعی»، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش اعلام کرده برای افزایش امنیت امتحانات نهایی، درخواست قطع اینترنت را داده‌اند.

اگر این اتفاق بیفتد بحث انتشار سؤالات انجام نمی‌شود. واقعیتش این است که تاکنون می‌خواستیم مردم آسیب نبینند. به همین جهت خیلی اصرار نداشتیم؛ ولی می‌بینیم راهی نیست. به همین دلیل به وزارت کشور درخواست دادیم که اینترنت حوزه‌های امتحانی محدود شود و نتوانند انتشار تصاویر را انجام دهند.

اما علت چنین درخواستی به لو‌رفتن سئوالات امتحان نهایی باز می‌گردد. امتحانات نهایی نوبت اول دانش‌آموزان که تأثیر بسزایی در کنکور سراسری آن‌ها دارد، از سوم دی‌ماه آغاز شده است. روز شنبه و در‌حالی‌که هنوز امتحان شروع نشده بود، سؤالات و پاسخ‌های آزمون در کانال‌های فضای مجازی منتشر شد؛ اگرچه مرکز ارزشیابی نظام آموزش و پرورش از اشتباه بودن سؤالات و جواب‌ها خبر داد، اما 20 دقیقه پس از شروع امتحان نهایی مجدداً سؤالات و پاسخ‌های صحیح در فضای مجازی پخش شد.

بررسی‌ها نشان داد داوطلبی در‌حین برگزاری امتحان از سؤالات عکس گرفته و آن‌ها را ارسال کرده است. همین موضوع موجب شده تا مسئولان آموزش و پرورش خواهان قطع اینترنت حوزه های امتحانی در ایام برگزاری امتحانات نهایی شوند.

زارعی همچنین با تأکید بر اینکه کارگروه تقلب، فعال‌تر از قبل شده است، اظهار داشت از پلیس فتا خواسته‌اند تا کانال‌های فضای مجازی را در‌حین امتحانات رصد و مدیران آن‌ها را شناسایی کنند.

گفتنی است چند سالی است که در ایام برگزاری کنکور سراسری ، اینترنت در محدوده‌های برگزاری آزمون قطع می‌شود؛ موضوعی که با انتقاد مردم و ساکنین این مناطق روبه‌رو شده است. وزیر ارتباطات نیز پیش از این در واکنش به این قطعی‌ها، گفته بود که وزارت علوم مسئول این تصمیم است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر اینترنت قطع بشه میشیم مثل کره شمالی
    لطفاً اینترنت رو وصل کنید

    • ناشناس

      خداچاره ای بسازه😥

  • ناشناس

    خیلی از کسب و کار های مردم از همین راه مجازی هست
    داخل اینستاگرام واتساپ