کد مطلب: ۵۵۱۸۹۸

پیگیری تجارت‌نیوز از شرکت توزیع برق تهران:

برق دوباره جیره‌بندی می‌شود؟/ گزارش مشترکان از قطع برق بدون برنامه

برق دوباره جیره‌بندی می‌شود؟/ گزارش مشترکان از قطع برق بدون برنامه

قطع برق دوباره در مناطقی از تهران گزارش شده است و شرکت توزیع برق با اشاره به افزایش قابل توجه دمای هوا و افزایش مصرف برق احتمال می‌دهد که برق دوباره در روزهای آینده جیره‌بندی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چند هفته‌ای است که شرکت توزیع برق تهران جدولی منتشر می‌کند و ادعا می‌کند که برق شهر، طبق همان برنامه خاموش می‌شود اما تجربه مشترکان، از داستانی دیگر حکایت دارد.

پیگیری‌های تجارت‌نیوز از شرکت توزیع برق تهران، حاکی از این است که جدول خاموشی که اول هر هفته بر سایت آپلود می‌شود، جدول احتمالی قطعی برق است؛ یعنی قرار است اگر این شرکت در تامین برق منطقه‌ای به مشکل خورد، طبق آن برنامه برق همان منطقه را قطع کند و در صورتی که شرایط شبکه از کنترل خارج نشود، اصلا برق قطع نمی‌شود.

البته مشترکان همچنان ادعا می‌کنند که این گونه نیست که برق طبق آن برنامه قطع شود و بارها پیش آمده که برق خانه‌شان بدون آن زمان‌بندی برنامه خاموشی، قطع شده است. این شرکت در این باره توضیح می‌دهد: این موارد خاموشی‌های ناشی از حوادث شبکه است.

چند وقت پیش هم برق چند خیابان مرکزی و چند خیابان شرقی مانند قائم‌مقام، هفت‌تیر، نارمک، شهرک امید، پارک لویزان و پیروزی از ساعت ۱۲ تا ۲ بامداد قطع شده بود. قطعی برق بامدادی این مناطق این گمانه را به وجود می‌آورد که احتمالا دوباره شرکت توزیع برق،جیره‌بندی برق را از سر گرفته است.

پیگیری تجارت‌نیوز از شرکت توزیع برق تهران حاکی از آن است که قطع شبانه برق برخی مناطق ناشی از حوادث غیرمترقبه بوده است و اگر این شرکت بخواهد برق را قطع کند با برنامه از پیش اعلام شده‌، قطع می‌کند.

البته شرکت توزیع برق تهران از احتمال بالای قطع برق در روزهای آینده هم خبر داده و توضیح می‌دهد که با افزایش دمای هوا و نزدیک شدن به تابستان احتمال کمبود برق بیشتر می‌شود و و انتظار دارند شرایط سخت‌تری پیش رو باشد.

این سازمان، روز پیش هم اعلام کرده بود که مجبور شده است برق ۵۰ اداره پرمصرف در شهرستان‌های این استان را قطع کند. به هرحال باید دید شرکت توزیع برق تهران و وزارت نیرو، چه تدبیری برای کنترل مصرف برق تابستان در نظر دارند؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.