کد مطلب: ۳۴۲۰۲۴

قطع یارانه را چطور پیگیری کنیم؟

قطع یارانه را چطور پیگیری کنیم؟

یارانه ٤٥‌هزار و ٥٠٠تومانی خانوار چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد کرده‌است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از اینکه قیمت بنزین گران شد ، دولتمردان جزییاتی درباره یارانه جدید اعلام کردند که بر این اساس برای هر خانوار مشمول یارانه‌ای بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد و این رقم جدای از یارانه نقدی فعلی است. اما آنها که یارانه نقدی 45 هزار تومانی را هم دریافت نمی‌کنند چه باید کنند؟

برای راهنمایی آنها که یارانه دریافت نمی‌کنند گزارشی که در 18 دی ماه پارسال (توسط روزنامه شهروند) درباره نحوه پیگیری قطع یارانه افراد منتشر شده و تجارت‌نیوز بازنشر کرده بود، مجددا منتشر می‌شود.

یارانه ٤٥‌هزار و ٥٠٠تومانی خانوار سال‌هاست با حواشی بسیاری همراه بوده و طی چند دوره اخیر مشکلات زیادی در زمینه پرداخت یا قطع و وصل یارانه سرپرستان خانوار ایجاد شده که در این میان کمتر مسئولی پاسخگوی مشکلات در زمینه پرداخت یارانه بوده است و همواره از شب پرداخت یارانه به‌عنوان مصیبت عظمای دولت یاد می‌شود.

از زمان شروع واریز یارانه دولت با طرح‌های متفاوتی از دهک‌های پردرآمد جامعه درخواست انصراف از دریافت یارانه را کرده است که این امر با استقبال اندکی از سوی سرپرستان خانوار روبه‌رو شد و به‌علاوه تعدادی از یارانه‌بگیران براساس ضوابطی که در وزارت کار تعیین شده بود، از لیست دریافت یارانه در سال‌های اخیر خط خوردند که درمیان این افراد بسیاری که نیازمند به همین ٤٥‌هزار و ٥٠٠تومان بوده‌اند، از لیست به اشتباه خط خورند و هنوز هم نتوانسته‌اند به گردونه دریافت یارانه بازگردند و تنها راه بررسی شرایط این افراد از طریق سامانه www.yaraneh١٠.ir صورت می‌گیرد و افراد با واردکردن اطلاعات سرپرستان خانوار باید در انتظار بررسی مجدد از سوی وزارت کار و سپس درصورت تأیید دریافت پیامک برای وصل مجدد یارانه باشند.

یارانه‌بگیرانی که به هر دلیل یارانه‌شان قطع شده است، باید به سایتی که وزارت رفاه اعلام کرده، مراجعه کنند. هنوز قطع یارانه‌ها به دلایل متعدد باعث نوشتن کامنت از سوی کاربران سرویس مشکلات مردم می‌شود. کاربری به نام امید در این‌باره نوشته: سلام به تازگی پدر من فوت کرده و یارانه ما قطع شده است، حالا می‌خواهیم یارانه بگیریم. من و مادرم چطوری باید پیگیری کنیم، لطفا از مسئولان بپرسید چه کار باید کنیم؟

در این‌باره وزارت رفاه اعلام کرده است: سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی دایمی شد و شهروندانی که یارانه آنها قطع شود، می‌توانند به مدت ۲ماه پس از قطع یارانه به سایت www.yaraneh١٠.ir مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: درباره قطع یارانه افراد غیرنیازمند به اطلاع می‌رساند به دلیل این‌که برخی از شهروندان موفق به ارسال درخواست بررسی علت قطع یارانه در سایت یارانه ١٠ نشده‌اند، به منظور ایجاد فرصت برای این دسته از هموطنان اعلام می‌گردد هموطنانی که یارانه آنها قطع شده است تا مدت ٢ماه پس از قطع یارانه می‌توانند به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت نمایند.

براساس این اطلاعیه، شهروندانی که یارانه آنها در ماه‌های آتی هم قطع شود، می‌توانند به مدت ٢ماه پس از قطع یارانه به سایت یارانه ١٠ مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند. نکته مهم این است که فرآیند بررسی اعتراض (از ثبت درخواست تا پاسخ) کاملا غیرحضوری صورت خواهد گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام واقعا چرا یارانه مارا قطع کردین ما که حقوقمون همش میره پای صندوق خونگی صندوقی که گرفتیم برای درمان ناباروری وهیچ نتیجه ای نگرفتیم خدا راخوش نمیاد خیلیا همه امکانات زندگی را دارن باحقوق عالی ولی قطع تکردین

  • سعید عابدی خوراسگانی

    یارانه من از ۹۸ تا کنون قطع شده

  • ناشناس

    سلام یارانه ماقطع شده دلیلش داشتن ۴تاماشینه درصورتیکه فقط یک ماشین داریم از اول هر ماشینی که داشتیم فروختیم چون بنام نزدن به اسم ماثبت شده باید کجا چیکارکنم حتی قولنامه فروششون رو هم داریم همسرم مریض احواله و خودم هم دیگه توان کارکردن ندارم خواهشن راهنمایی کنید

    • ناشناس

      یارانه مادرپیرمن قطع شده چکارکنیم

    • حسن پهلوانی نیا

      سلام ما از نظر مالی خیلی در سختی زندگی میکنیم تو این گرونی واقعا موندم با دو تا بچه این یارانه رو خرج مدرسه کنم یا خرج سرویس یا …همونم که از ما قطع شد در صورتی که کسایی هستن که دوتا خونه بنامشونه و زندگی مرفه ایی دارن اگر عدالتی هست چرا برای ما نیست.

  • ناشناس

    چرا رایانه ی ما قطع شده ما که چیزی نداریم ش

  • ناشناس

    سلام من جز اولین سری قطع یارانه ام تا الانم 1000بار کافی نت خودم ثبت نام کردم یاوارد نمیشه توسایت یاهم که سرکاریه درکل من نه ماشین نه خونه هیچی ندارم واگر عدالتی هست پیگیری کنید یه بارم رفتم کافی نت میگن دهک دهی ماهی شش میلیون فقط کرایه میدم همیشه ام دوماه کرایم عقبه دیگه نمیدونم می بگم

  • ناشناس

    سلام چرا یارانیه مارو قطع کردن شوهرم نه شغل درست حسابی داره نه خونه دارم این دیگع چه وضعشه خسته شدیم😭😓

  • ناشناس

    سلام چرا یارانه مردم بدبخت راقط می‌کنند تواین گرونی مثلن کمک می‌کننددلیلش این کارچیست

  • ناشناس

    پدرم با وجود داشتن مریضی اسم چطور خرج ۸بچه را بده
    لطفا یا برسی کنید و مشکلات را حل کنید یا چادر به سر کنید و برید به جای خانم ها خانه دار بشوید
    همین یارانه بود که آخر ماه با پدر و مادرم ۱۰ نفر آخر ماه چشم به راه بودن
    همین را هم گرفتید

  • ناشناس

    چرا تلفن ۶۳۶۹ رو جواب نمیدین مردم سر کار گذاشتین لطف کنید یک ادرس بزارید ما بریم حضوری اعتراض کنیم الان یارانه دخترم وهمسرم چند ماه قطع شده لطفا ما رو راهنمایی کنید

  • ناشناس

    سلام لطف کنید پاسخ دهید
    چراتواین وضع یارانه ها روقطع میکنید خودمون مستأجر پسرم مشکل قلبی داره ماه دیگه عمل داره یه هزاری هم نداریم الان منتظریارانه بودم پسرم روببرم اکو اونم قطع شد

  • ناشناس

    یارانه ما قطع شد بخاطر ماشین رفیق همسرم که بنامش باید چکار کنیم؟

  • سما

    سلام یارانه ما بخاطر اینکه ماشین رفیقش بنامش قطع کردن باید چکار کنیم

  • ناشناس

    چرا یارانه ما را قطع کردن

  • ناشناس

    من یک بازنسشته هستم چرا یارانه منو قطع کردن