کد مطلب: ۴۱۰۴۴۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اعلام یارانه جدید برای خانوار / زمان پرداخت یارانه آبان ماه / بسته حمایتی تا ۱۰ روز دیگر می‌آید

اعلام یارانه جدید برای خانوار / زمان پرداخت یارانه آبان ماه / بسته حمایتی تا 10 روز دیگر می‌آید

پس از افزایش قیمت بنزین جزییاتی درباره یارانه جدید دولت منتشر شد که بر این اساس برای هر خانوار مشمول یارانه‌ای بین 55 تا 205 هزار تومان در نظر گرفته خواهد شد و این رقم جدای از یارانه نقدی فعلی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بامداد 24 آبان ماه سال 1398 قیمت بنزین گران شد. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای هزار و 500 تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد به سه هزار تومان رسید. اما پس از این اقتصاد ایران شاهد چه اتفاق دیگری است؟

روز پنجشنبه 23 آبان ماه دنیای اقتصاد و سپس تجارت‌نیوز گزارش دادند که پس از اظهارات جدید سخنگوی دولت به نظر می‌رسد گام اول اصلاح قیمت حامل‌های انرژی و گام دوم افزایش یارانه نقدی نیازمندان باشد.

بامداد 24 آبان ماه پس از افزایش قیمت بنزین، رئیس سازمان برنامه و بودجه هدف از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین را حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار عنوان کرد.

محمدباقر نوبخت درباره اطلاعیه شرکت پخش فراورده‌های نفتی درخصوص اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اصلاح قیمت بنزین گفت: این طرح در راستای مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه این بار نیز رئیس جمهور نظر داشت که اگر قرار است اصلاحی در قیمت بنزین انجام شود حتماً باید منابع آن به مردم پرداخت شود اضافه کرد: از این جهت با تعریفی که صورت گرفت و در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سه قوه به تصویب رسید، قرار بر این شد که 100 درصد منابع حاصل از اصلاح قیمت‌ها و سهمیه بندی به صورت حمایت معیشتی بین خانوار‌های مورد نظر توزیع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه جامعه هدف بیش از 18 میلیون خانوار (بیش از 60 میلیون نفر) را تشکیل می‌دهد گفت: در همین راستا، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی موظف شد همه منابع حاصل از این برنامه را در یک حساب مشخص که به همین عنوان نزد خزانه افتتاح خواهد شد واریز کند.

نوبخت افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز موظف شد با ضوابطی که دارد (توضیحات بیشتر آن در روز‌های آینده اعلام خواهد شد)، فهرستی از این 18 میلیون خانوار یا همان 60 میلیون نفر مورد نظر را آماده کند.

وی گفت: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد همه مبالغی که به حساب واریز می‌شود بین این خانوار‌ها که از یک نفر تا پنج نفر هستند به صورت ماهانه در قالب مبالغی بین 55 تا 205 هزار تومان پرداخت کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: بنابراین از این به بعد این سازمان هر ماه سه پرداختی خواهد داشت؛ یک حقوق و مزایا و پرداخت‌های مربوط به طرح‌های عمرانی که هر ماه از خزانه صورت می‌گیرد، دوم پرداخت یارانه‌ها که معمولاً 26 هر ماه انجام می‌شود و از این به بعد پرداخت دیگری نیز صورت می‌گیرد که در قالب بسته‌های حمایت معیشتی خواهد بود.

وی یادآور شد: البته طوری برنامه ریزی کرده ایم که بلافاصله پس از اجرای طرح و حداکثر یک هفته تا ده روز آینده همه وجوه به حساب سرپرست خانوار واریز شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    سلام من درآمدی ندارم کرایه خونه هم میدم اعتراض کردم برای بسته ی معیشتی یارانم قطع کردن یعنی چی!!! این چه مدلشه واقعا این انصاف نیس، صاحب خونم اومده برای کرایه میگم یارانمو نریختن مگه باور میکنه، درد مونو به کی بگیم ای خدا!!!!!!!

  • ناشناس

    يارانه اذر ماهمان واريز نشد

  • مجید

    من تا حالا نمیدونستم چقدر ثروتمندم با واریز نشدن سوبسید بنزین واقعا متوجه شدم سندهایی که به اسم من ثبت شده چقدر با ارزش هست البته میخوام این راز رو فاش کنم تا دوستانی که از ثروت من حسادت میکنن بیشتر حرس بخورن
    ۱یک سند سیم کارت ایرانسل به مبلغ ۷هزار تومان
    ۲دو سند سیمکارت رایتل به مبلغ ۲۰هزار تومان
    ۳سوم سند همراه اول به مبلغ ۱۰ هزارتومان
    ۴چهارم و از همه مهمتر سند طلاق با پرداخت اقساط ماهانه به مبلغ چشتون در بیاد یک بهار آزادی اونم کامل با هر چند وقت اونم موکرر بلیط رفت و برگشت به زندان بابت بدهکاریباور کنید من تا حالا نمیدونستم این سندها چقدر ارزشمند هستند که از واریز سوبسید بنزین جلوگیری میکنه
    با تشکر از همه اونهایی که زحمت کشیدنند ودر این راستا تحقیق کردنند و این سندهارو برسی کردند و داراییهای منو به من یاداوری کردنند

  • Hojat

    سلام. واقعا باید تاسف خورد. من نه شاغلمو نه چیزی بنامم هست.ابتدای اذر ماه 98 رفتم یارانم رو جدا کردم که تو ثبت اعتراضات بسته معیشتی به مشکل نخورم. ولی الان که وارد سایت شدم برا ثبت خانوار جدید باز داره منو با تغییرات قبلی میسنجه. کسی میدونه کی باید برا ثبت خانوارهایی که از برج 9 سال 98 یارانشون رو جدا کردن اقدام کنم.؟ ممنونم میشم پاسخ بدید.

  • مجیب گرگیچ

    یارانه اذر ماهمان واریز نشد

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید چرا یارانه منو قط کردی

  • بهزاد نریمانی

    سلام چرا یارانه من قطع شده مشکل بانکی هم ندارم

  • خودم

    بنده از سال ۸۳ تا کنون که یارانمون خودم و یدونه فرزندم بحساب مادرم واریز میشد و مادرم فوت کرد و از اونموقع تا الان هر جا رفتیم میگن ثبت نام مجدد نیست.ن یارانه دارم نه سهام عدالت نه بسته معیشتی نه کار و نه بیمه از هیچ مدل انصافتون کجاست یعده شکماشون داره میترکه و من و بچم اگه روزی یوعده غذای سالم گیرمون بیاد خدا را شکر میکنیم.درست که تو سن ۵۰سالگی فکر پناهندگی باشم.پولشو یجوری جور میکنم شما نگران اون نباش

  • مهدی اکبری

    باسلام واحترام ماه گزشته من که در محله منظریه خمینی شهر اصفهان یاکن هستم به دلیل جابجای خونه و اجاره خونه جدید پول پیش خونه که حدود بیستو پنج میلیون تومن بود اومد توی حسابم ومن پول به حساب صاحب خونه جدیدم واریز کردم من کارگر ساختمانی هستم اما این ماه یارانه برای من واریز نکردن چرا باور کنید من درامدم در ماه زیر یک میلیون تومنه از یکسال گردش حسابم اینو میشه فهمید من همین یک حساب دارم به خدا

  • ناشناس

    سلام بنده مسعود سیل سپور هستم با شماره ملی بازنشسته متاسفانه یارانه معیشتی خانواده من گاهی پرداخت نمیشود همین ماه هم پرداخت نشد مگر سامانه هوشمند نیست که این همه نا نابسامانی وجود دارد همین چقدر غاز را هم با خون دل میدن و گاهی هم نمیدهند چکار باید کرد اعتراض هم که نمیشه کرد