کد مطلب: ۵۱۰۳۷۴

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن به تجارت‌نیوز توضیح داد:

قیمت واقعی آهن یک پنجم قیمت بازار!

قیمت واقعی آهن یک پنجم قیمت بازار!

رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن از افزایش دوباره قیمت میلگرد و آهن خبر داد و گفت: قیمت آهن نسبت به هفته گذشته بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است. قیمت میلگرد ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان است. معتقدیم آهن و تیرآهن تا پایان سال ارزان نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، آهن و میلگرد دوباره گران شده و اعتراض سازندگان مسکن را به دنبال داشته است. اواسط دی ماه حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن گفته بود: « گرانی فعلی قیمت آهن و میلگرد قابل قبول نیست و مردم منتظر کاهش قیمت میلگرد و آهن باشند.» وعده‌ای که نه تنها محقق نشد بلکه حالا قیمت آهن و میلگرد بیشتر شده است.

اگر چه به گفته رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن، قیمت آهن و میلگرد یعنی رقم فعلی ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان واقعی نیست و قیمت واقعی میلگرد کیلویی ۴ هزار تومان است اما در بازار میلگرد را با قیمتی کمتر از ۱۲ هزار تومان پیدا نمی‌کنید.

چرا آهن و میلگرد حدود پنج برابر قیمت واقعی فروخته می‌شود؟ محمد آزاد در این‌باره به تجارت‌نیوز گفت: علت گرانی آهن و میلگرد این است که شمش در بورس کالا بالای ۱۰ هزار تومان فروخته می‌شود. از طرفی افزایش نرخ دلار هم مزید بر علت شده تا قیمت آهن و فولاد قیمت ثابتی نداشته باشد.

آیا ممکن است آهن و میلگرد تا پایان سال در بازار ارزان شود؟ رئیس سابق اتحادیه فروشندگان آهن پاسخ داد: آهن و میلگرد در بورس کالا عرضه می‌شود به همین دلیل نمی‌توانیم به مردم توصیه کنیم که قیمت آن ارزان می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اگر دولت خام فروشی نکند آهن مطمئنا ارزان خواهد شد. سنگ آهن صادر میکنیم بعد شمش وارد میکنیم تا تحریم‌ها پابرجاست میلگرد و آهن ارزان که چه عرض کنم، ثبات هم پیدا نمی‌کند..

    • ناشناس

      ما تحریم داخلی هستیم
      چرا نمی گزارند همین داخل فراوری بشود